Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، جهان در حال حاضر به سوی دیجیتالی شدن در حرکت است و هر کسی به نوعی سعی می‌کند تا در مکانیزه شدن دنیا سهمی داشته باشد. هر روزه وسایل زیادی تولید می شود که به بهتر شدن زندگی انسان کمک شایانی می کند و یکی از آن دستگاه های هوشمند، هواپیمای بدون سرنشین یا پرنده‌های قابل هدایت از راه دور یا همان پهپادها هستند که در این روز‌ها کاربرد‌های فراوانی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت‌های مختلف سرمایه گذاری‌های زیادی را در حوزه ساخت و تجهیز این نوع از هواپیما‌ها انجام می‌دهند و از آن‌ها برای مقاصد مختلف از جمله در زمینه‌های نظامی و جنگی، مسافربری و باربری استفاده می‌کنند. با پیشرفت فناوری و رشد روزافزون علم و دانش متخصصان محصولات متنوع و با قابلیت‌های منحصر به فردی را روانه بازار کرده اند.

مشخصات هواگرد هوشمند 

در جدیدترین مورد دانشمندان یک هواگرد هوشمند ساخته‌اند که ۶۰کیلوگرم وزن دارد و توانایی حمل ۶۰۰ کیلوگرم بار را خواهد داشت. محققان از پروانه‌های حلقوی برای تولید این هواگرد بهره برده‌اند که به آن امکان می‌دهد به راحتی پرواز کرده و بار‌های محول شده را جا به جا کند.

زمان اولین پرواز این هواگرد هوشمند

طبق اطلاعات منتشر شده قرار است اولین پرواز این هواگرد هوشمند در اندازه یک هواپیمای واقعی در سال ۲۰۲۲ انجام شود و در ادامه ویدئویی از این هواگرد هوشمند را مشاهده می‌کنید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

بیشتر بخوانید

افتتاحیه المپیک توکیو با نمایش جذاب ۱۸۰۰ هواپیمای بدون سرنشین

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پهپادها هواپیمای بدون سرنشین فناوری نوین دیجیتالی کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۵۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک دی استخدام می کند (+جزئیات)

بانک دی به منظور تکمیل کادر فنی خود در زمینه پشتیبانی، نگهداری و توسعه سامانه‌های مرتبط با حوزه امنیت و راهبری فناوری اطلاعات، از متخصصان حوزه فناوری اطلاعات دعوت به همکاری کرد.   به گزارش روابط عمومی بانک دی، واجدین شرایط می‌توانند رزومه و مستندات خود شامل مشخصات هویتی، سوابق تحصیلی و کاری، دوره‌های آموزشی، پروژه‌های انجام شده، توانمندی‌های تخصصی و فنی خود را به پست الکترونیک ims@bank-day.ir  ارسال کنند.   شرایط عمومی:   •   خانم‏‏‏/ آقا (در خصوص آقایان دارای کارت پایان خدمت ‏‏‏‏/ معافیت غیر پزشکی)   •   دارای حداقل مدرک لیسانس یا فوق لیسانس در رشته تحصیلی کامپیوتر‏‏‏‏/ فناوری اطلاعات (IT)   •   شرایط سنی ۲۲ تا‏‏ ۴۰ سال   •   دارای گواهی عدم سوء پیشینه   •   عدم اشتغال به تحصیل   •   توانایی کار گروهی   •   علاقه‌مند به توسعه شخصی   •   سکونت در شهر تهران   شرایط و قابلیت‌های اختصاصی نیروی متخصص در حوزه امنیت و راهبری فناوری اطلاعات   •   حداقل ۳‏‏‏‏ سال تجربه کاری مرتبط در امنیت اطلاعات (فارغ التحصیلان ممتاز دانشگاه‌های دولتی معاف از این بند می‌‌باشند)   ۱- مسلط به مفاهیم شبکه‌های کامپیوتری و دارا بودن تجربه کاری   ۲- مسلط به مفاهیم امنیت سایبری   ۳- توانایی کار با داشبوردهای آنتی ویروس و EDR,XDR,…   ۴- آشنایی و تجربه کاری با تجهیزات شبکه مانند Firewall, UTM , WAF   ۵- آشنایی با سرویس های مایکروسافتی از جمله (Active Directory – DNS – DHCP – Exchange)   ۶- آشنایی با حملات سایبری (SQL , XSS ,Phishing, DDoS, Malware , …) و نحوه مقابله با آنان   ۷- آشنایی با مفاهیم و استانداردهای امنیت اطلاعات از جمله  ISMS   ۸- آشنایی با مقاوم‌سازی امنیتی و تنظیمات تجهیزات زیر ساختی مرتبط با شبکه‌های کامپیوتری   ۹- آشنایی و تجربه کاری در حوزه تست نفوذ شبکه و نرم افزار   ۱۰- آشنایی با مفاهیم و تجربه کاری در بهره برداری از ابزارهای مرکز عملیات امنیت (SOC)   ۱۱- آشنایی و تجربه کاری در حوزه مدیریت پروژه‌های حوزه فناوری اطلاعات   ۱۲- آشنایی با چارچوب و استانداردهای مدیریت فناوری اطلاعات نظیر ITIL, COBIT , …   ۱۳- آشنایی و توانایی کار با ابزارها و روش‌های مدیریت پروژه   ۱۴- آشنایی با ابزارهای حوزه SIEM، آشنایی با روش‌های جمع آوری LOG تجهیزات و کار با آنها   ۱۵- توانایی کار به‌صورت شیفتی در مرکز عملیات امنیت  کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: وام بانکی 300 میلیون تومانی بانک دی با سود کم

دیگر خبرها

  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی
  • انجام تنها ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • انجام تنها ۱۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • پرنده‌ای که تا ارتفاع بیش از ۱۱ هزار متری پرواز می‌کند
  • رکورد جهانی ارتفاع پرواز با این پرنده زده شد
  • نقص فنی در پرواز هواپیمای مشهد-تهران
  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ | برخورد کرکس روپل با یک هواپیما در ارتفاع ۱۱ هزار و ۳۰۰ متری
  • بانک دی استخدام می کند (+جزئیات)
  • (ویدئو) اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان