Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-هرگونه پروتکل‌شکنی در شرایطی که در وضعیت فوق بحرانی کرونا قرار داریم می‌تواند در اوج گرفتن قله این پیک سنگین، افزایش بستری‌ها و موارد فوتی و کاهش تاب آوری مدافعان سلامت تاثیرگزار باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، چند وقتی است موج پنجم کرونا به استان ما رسیده و رنگ قرمز کرونایی به سرعت شهرستان‌های استان را در برگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ویروس منحوس و منفور چنان زنجیری بر دست و پای مردم و مدافعان سلامت زده که به این راحتی‌ها از هم گسستنی نیست. این در شرایطی است که بسیاری از مردم از رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی خسته شدند و در مقابل این همه‌گیری بی خیالی را انتخاب کردند.

با فرا رسیدن ایام عزاداری امام حسین(ع) و برپایی مجالس سوگواری ممکن است هر گونه پروتکل‌شکنی بتواند در اوج گرفتن قله موج سنگین کرونا و کاهش تاب‌آوری مدافعان سلامت موثر باشد. بنابراین مردم می‌توانند با تغییر در شکل ظاهری این عزاداری‌ها و رعایت نکات بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کووید 19 پرچم آزادی‌خواهی پیام شهدای عاشورا را زنده نگه دارند.

بایدها و نبایدها عزاداری امام حسین (ع) در شرایط کرونایی / هیئت‌ها‌ به سمت و سوی عزاداری سنتی بروند + فیلمتاکید آیت‌الله علوی‌گرگانی بر برپایی مراسم عزاداری محرم / آحاد جامعه برای عزاداری امام حسین(ع) کوشا باشندقمی: عزاداری امام حسین را با "مراعات بهداشت" برگزار می‌کنیم

برپایی موکب و توزیع نذری در سطح شهر در ایام عزاداری محرم ممنوع است

مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط زیست استان اصفهان گفت: برپایی موکب در معابر که باعث ایجاد ازدحام و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌شود و همچنین توزیع نذری در ایام عزاداری سیدالشهدا ممنوع است.

سیدمهدی میرجهانیان پیرامون دستورالعمل ‌های بهداشتی برای آیین‌های عزاداری اظهار داشت: با رصد تعداد زdاد بیماران و شدت کرونا در چند روز قبل از ماه محرم متاسفانه با وجود تمام تذکرات و آموزش‌ها و درخواست‌هایی که سازمان تبلیغات اسلامی و دانشگاه علوم پزشکی از عزاداران داشته‌اند، تنها درصد کمی از برگزارکنندگان مجالس عزاداری و عزاداران پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند.

وی افزود: به طور حتم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم‌های عزاداری چه در استان اصفهان و چه در دیگر استان‌ها بسیار کم وجود دارد و با برگزاری افرادی که موکب عزاداری برپا کرده‌اند مخالف هستم زیرا بحث برپایی موکب عزاداری را که باعث ایجاد ازدحام در معابر عمومی می‌شود رد کرده‌ایم و با ماسک زدن و دیگر چیزها برطرف نمی‌شود.

مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط زیست استان اصفهان با بیان پرخطر بودن بیماری دلتا کرونا در تذکری به شهروندان گفت: بیماری دلتا کرونا در شهر بیداد کرده‌ و در بیمارستان‌ها با کمبود جا مواجهیم و بیش از دو برابر تعدادی که روزانه از بیمارستان‌های اصفهان مرخص می‌شوند، بیمار جدید به تخت‌های بیمارستان افزوده می‌شود و در تعداد تخت بسیار کمبود وجود دارد.

میرجهانیان پیرامون کمبود امکانات برای بیماران زیاد، خاطرنشان کرد: کمبود سرم و تخت در بیمارستان‌های شهر اصفهان به دنبال این موج جدید کرونا امری بسیار مهم و زنگ هشدار است.

وی با اشاره به تخلفات در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: پیرامون متخلفان جلسه مهمی در استانداری با حضور شخص استاندار برگزار شد که به موضوع رسیدگی شود و از شهروندان خواهش داریم هر کدام به عنوان یک الگو در خیابان‌ها و پیاده‌روها خیمه نزنند و موکب ایجاد نکنند زیرا غیرمجاز است و تخلف محسوب می‌شود.

مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط زیست استان اصفهان پیرامون توزیع نذری در مکان‌های عمومی ادامه داد: توزیع نذری مطلقا ممنوع است و همشهریان باید با تماس به شماره تلفن‌هایی که سازمان تبلیغات اسلامی معرفی می‌کنند و شماره تماس 190 که سامانه رسیدگی به شکایات تلفنی وزارت بهداشت است، گزارش دهند تا پیگیری شود و جلوی تخلف را بگیریم.

به گزارش تسنیم، متخصصان می‌گویند این روزها بیماری کرونا سیر بسیار پیش‌رونده دارد و اگر تک تک مردم  مسائل بهداشتی را رعایت نکنیم روزهای سخت‌تری در انتظارمان است چرا که هر کجا پروتکل‌های بهداشتی نادیده گرفته شود با پیک شدید بیماری مواجه خواهیم شد و هر روز عزیزان بیشتری را در اثر ابتلا به کرونا از دست خواهیم داد.

  انتهای پیام/166/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی عزاداری امام حسین توزیع نذری استان اصفهان برپایی موکب پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۵۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جلال ماب یکشنبه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه هفت کمیته زیر مجموعه ستاد اربعین فعالیت می‌کنند، گفت: کمیته‌های تغذیه و درمان جزو کمیته‌های با فعالیت گسترده محسوب می‌شود.

وی با اظهار اینکه سه هزار موکب زیر پوشش کمیته تغذیه ستاد اربعین سازمان دهی می‌شود می‌کنند، گفت: حدود دو هزار موکب در عراق مستقر می‌شوند و خدمات دهی می‌کنند و هزار موکب نیز در مسیر و مرزها و استان‌های مرزی فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه بین ۹۰۰ تا هزار موکب نیز به صورت خودجوش و بدون اینکه زیر پوشش و سازماندهی قرار گیرند، خدمات دهی می‌کنند، افزود: این موکب‌ها در مناطق مختلف از جمله خوزستان فعالیت و از زائران حسینی پذیرایی می‌کنند.

جلال ماب یادآور شد: حدود ۷ هزار دستگاه کامیون و خودرو اقدام به انتقال تجهیزات موکب‌ها می‌کنند و بیشتر مالکان خودروها به صورت افتخاری خدمات دهی می‌کنند و طبق پروتکل خاصی و بر اساس همکاری بین گمرک ایران و عراق این خودروها منتقل می‌شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه حدود ۲۰۰ هزار نیروی داوطلب به اداره موکب‌ها می‌پردازند، یادآور شد: اتباعی که از خاک ایران برای اربعین حضور می‌یابند، پتانسیل بسیار خوبی برای تبلیغ هستند و باید از این ظرفیت برای تبیین اربعین حسینی استفاده کرد.

وی با اظهار اینکه که سال گذشته ۷۰ هزار زائر خارجی ازخاک ایران روانه اربعین شدند، تصریح کرد: باید از این دستاورد برای تبیین اربعین بهره گرفت.

کد خبر 6091523

دیگر خبرها

  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • اتحاد کلبا قدر گل قایدی را ندانست
  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • اتحاد کلباء با وجود گل قایدی، مغلوب الوصل شد
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی اصفهان
  • برپایی کاروان اصفهان قدیم در چهارباغ + فیلم
  • ممبینی خبر داد: افزایش پاداش تیم‌های ملی با یکسری پروتکل‌ها
  • ممنوعیت ورود موتورسیکلت‌ به بازار اصفهان از ۱۷ اردیبهشت/بودجه مرمت بازار ۵ برابر شد
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز