Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@23:14:29 GMT

سن واکسیناسیون ۳سال کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۰۵۶۴۷

سن واکسیناسیون ۳سال کاهش یافت

به گزارش اقتصادآنلاین، در متن نامه سعید نمکی خطاب به روسای دانشگاه های علوم پزشکی آمده است: «پیرو جلسه ویدئو کنفرانس با فرماندهان محترم بسیج و سپاه سراسر کشور و تشدید طرح شهید سلیمانی لازم است موارد زیر مورد توجه قرار گیرد:

۱- بزرگترین عامل در ایجاد موج جدید کم ­توجهی به پروتکل ­ها و عادی­ انگاری اوضاع در سراسر کشور بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینجانب در مکاتبات مکرر این موضوع را گوشزد نمودم و از روسای محترم دانشگاه ­ها و دانشکده ­های علوم پزشکی خواستم که به طور مستمر هفتگی و روزانه موارد را منعکس نمایند. هرگونه چشم پوشی و عدم ایستادگی در مقابل شکستن پروتکل ­ها بی ­تردید بر وخامت اوضاع خواهد افزود. لذا با استفاده از ظرفیت همکاران بسیج نظارت بر اجرای شیوه­ نامه ­ها اولین رسالت همکارانمان در سراسر کشوراست.

۲- مراکز سرپایی و بستری موقت توانست در موج چهارم و همچنین موج جدید به میزان قابل توجهی از وخامت حال بیماران و نیاز به تخت بکاهد لذا توسعه این مراکز با استفاده از ظرفیت نیروهای مسلح، شهرداری ها و دیگر دستگاه هایی که امکاناتی در دسترس دارند از ضروری­ ترین امور در مدیریت بیماریست. ضروریست تا پایان وقت اداری شنبه 23 مردادماه سال جاری تعداد کلینیک های سرپایی و بستری موقت استان و برنامه توسعه آنها اعلام شود.

ضمناً بطور واضح اعلام فرمائید که در آن دانشگاه / دانشکده تزریق به‌موقع داروی ضد ویروس تزریقی تا چه میزان بر کاهش بار بیماران بستری تأثیر گذاشته است.

۳- افزایش تست ­ها و قرنطینه اجباری از روز نخست در مکاتبات متعدد ذکر شده و در فاز جدید نیز با کمک همکاران بسیجی ادامه یابد. تدارک تست کماکان از طریق هیات امنای صرفه جویی ارزی انجام خواهد گرفت.

۴- در صورت نیاز به اکسیژن بیشتر سریعاً اعلام گردد. معاون محترم درمان و هیات امنای صرفه جویی ارزی جهت تأمین اکسیژن و بقیه مایحتاج به شکل قرارگاهی شبانه روز آماده دریافت نیازها می باشد.

۵- معاونین محترم درمان و غذا و دارو در سراسر کشور مکلف به نظارت بر مصرف داروهای ضد ویروس و گران قیمت دیگر از قبیل آنتی ­بادی ­های منوکلونال تجویز شده، صرفاً در مراکز بیمارستانی هستند. مصرف بی­ رویه و غیر کنترل شده علاوه بر تحمیل هزینه می­‌تواند عوارض متعدد دیگری داشته باشد که حائز اهمیت است.

۶- شتاب تزریق واکسن با همت عزیزان رو به افزایش است، لذا باتوجه به سرعت تأمین واکسن، کلیه استان ها می­‌توانند علاوه بر استمرار واکسیناسیون گروه ­های هدف قبلی، با کاهش سه سال سن واکسیناسیون و همچنین مشاغل پرخطر تعیین شده نسبت به ثبت ­نام و شروع واکسیناسیون آنها اقدام نمایند. اضافه شدن گروه ­های جدید باید با افزایش مراکز تجمیعی و استفاده از ظرفیت گروه­ های واکسیناتور و همراهی عزیزان بسیج، هلال ­احمر، دانشجویان رشته ­های علوم پزشکی، نیروهای مسلح، شهرداری­ ها، سازمان­ های مردم نهاد و ظرفیت ­های موجود در سازمان ­های صنفی، شغلی و اجتماعی توأم باشد تا موجب تراکم جمعیت در مراکز نشود.

توفیق عزیزان را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.»

پربیننده ترین برگزاری آزمون جدید آموزش و پرورش در ۲۲مرداد عکس های تکان دهنده از وضعیت کرونا در مشهد مساله‌ای مهمتر از واردات واکسن در زمینه تخصیص ارز نداریم / همه توان دولت برای موضوع کرونا بسیج شده است ساعت محدودیت‌ های تردد شبانه در محرم تغییر کرد به دلیل قیمت واکسن جلوی واردات را گرفتند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۵۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند/ هر استاد یک رسانه

به گزارش خبرنگار مهر، مالک رحمتی ظهر چهارشنبه در مراسم گرامی‌داشت روز معلم در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، با تاکید بر اینکه باید دانشگاه و تلاشگران آن را قدر دانست، افزود: اینکه بیش از ۱۵ میلیون دانشجو فارغ‌التحصیل شده و سه میلیون نفر از آنها مشغول تحصیل هستند، به برکت مجاهدت‌های علمی دانشگاه‌هاست.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌ها را باید گفت تا جوانان به آینده امیدوار شوند، گفت: توقف در مسیر رشد و تعالی معنی ندارد.

استاندار آذربایجان شرقی به سیر تحول در نسل‌های مختلف دانشگاه‌ها، اظهار داشت: زمانی آموزش در مراکز دانشگاهی، محور بود، بعد از آن تحقیقات اولویت یافت و امروز کارآفرینی در کنار آموزش و تحقیق، مأموریت اصلی دانشگاه‌هاست.

وی با اشاره به اینکه در دانشگاه آزاد، ارتباط خوبی بین دانشگاه و صنعت به وجود آمده که مایه امیدواری است، افزود: دانشگاه آزاد به دلیل برنامه‌ریزی دقیق و اتکا به ظرفیت‌های درونی خود دستاوردهای خوبی داشته است.

رحمتی ابراز امیدواری کرد که دانشگاه آزاد در حوزه مهارت‌آفرینی نیز موفقیت‌های خوبی کسب کند و گفت: دستاوردهای دانشگاهی خوب روایت و منعکس نمی‌شود و مراکز دانشگاهی باید از ظرفیت‌های رسانه‌ای و فضای مجازی برای تبیین و روشنگری و آگاهی‌بخشی به مردم برای مقابله با جنگ روانی دشمن استفاده کنند.

وی تصریح کرد: هر استاد دانشگاه و هر دانشجو می‌تواند یک رسانه باشد و امیدآفرینی کند.

کد خبر 6094213

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی از ظرفیت بسیج سازندگی در مدیریت مصرف انرژی
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند/ هر استاد یک رسانه
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان