Web Analytics Made Easy - Statcounter

همراه با افزایش سن مو ها کم کم رنگ خود را از دست داده و خاکستری می شوند. با این که این فرایند بهرحال اتفاق می افتد، راه هایی برای جلوگیری و حتی بازگرداندن رنگ موها وجود دارد.

به گزارش روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، همراه با افزایش سن مو ها کم کم رنگ خود را از دست داده و خاکستری می شوند. با این که این فرایند بهرحال اتفاق می افتد، راه هایی برای جلوگیری و حتی بازگرداندن رنگ موها وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماده شیمیایی که رنگ مو را تعیین می کند ملانین نامیده می شود. با گذشته زمان سلول های رنگ دانه مو از بین رفته و در نتیجه باعث خاکستری و سپس سفید شدن مو ها می شود.

این روند برای افراد مختلف متفاوت بوده و عمدتا بین سن های 30 سالگی تا اواسط دهه 40 زندگی افراد آغاز می شود. سفید شدن رنگ موها عمدتا مرتبط با ژن های شما بوده که مسئول تولید و ذخیره ملانین هستند.

مطالعات اخیر ثابت کرده است که سفید شدن رنگ مو با استرس و اضطراب رابطه مستقیم دارد. دانشمندان در این مطالعه متوجه شدند که استرس زیاد با تاثیر گذاشتن بر روی واحد انرژی سلولی باعث سفیدی زودرس موها می شود.

آنها همچنین دریافتند که علاوه بر استرس، عواملی مانند گیاهخواری، کمبود و یا فقدان ویتامین B12 و بیماری های زمینه ای می تواند بر سفید شدن موها تاثیر گذار باشد.

مطالعه گفته شده همچنین نشان داد افرادی که مو های آنها بر اثر استرس خاکستری شده است، می توانند با حذف عوامل تاثیر گذار، تا حد قابل توجهی رنگ موهای خود را بازگردانند. با این حال افرادی که موهای آنها برای مدتی طولانی سفید شده است نمی توانند رنگ موهای خود را بازیابی کنند.

استرس

برای پیشگیری از سفید شدن موها می توانید کارهای مختلفی را انجام دهید تا این اتفاق را به تعویق بیاندازید. متخصصان توصیه می کنند که در رژیم غذایی خود ویتامین های B12، E، D و A و همچنین موارد معدنی آهن، روی و... بگنجانید

خوردن روزانه یک لیوان آب هویج، خوردن یک قاشق چایخوری زنجبیل تازه به همراه عسل و هچنین آغشته کرده ریشه و تار موها با روغن نارگیل در شب ها و پیش از شست و شوی آنها نیز برای پیشگیری از سفید شدن موها توصیه می شود.

در نهایت نیز باید به این نکته توجه کنید که موهای خاکستری نه تنها بد نبوده بلکه می توانند به زیبایی های شما بیافزایند. به علاوه موهای خاکستری سفید نشانه بلوغ فکری شما بوده و زیبایی خاصی در آن نهفته می باشد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: موها سفید شدن مو رنگ موها شدن موها رنگ مو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۵۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله قلبی به دو هوادار تراکتور به خاطر استرس شدید

هواداران تراکتور مقابل ذوب آهن، شب پراضطرابی را پشت سر گذاشتند.

طرفداری | دیدار شب گذشته تراکتور و ذوب‌آهن در جام حذفی، صحنه‌هایی نگران‌کننده را برای هواداران تیم تبریزی رقم زد. در جریان این مسابقه، دو هوادار تراکتور به دلیل عارضه قلبی و استرس شدید، توسط آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند.

وحید شادی‌نیا، سخنگوی اورژانس استان آذربایجان‌ شرقی در این خصوص گفت:

در جریان دیدار تیم‌های تراکتور و ذوب‌آهن در جام حذفی، بازیکن گرجستانی ذوب‎‌آهن به‌علت ضربه وارده به سر حین بازی توسط اورژانس به بیمارستان امام رضا (ع) تبریز انتقال یافت.

شادی‌نیا از ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به دو تماشاگر تیم تراکتور نیز خبر داد و افزود:

مرد ۴۷ ساله به‌دلیل عارضه قلبی و مرد ۳۵ ساله به‌دلیل هیجانات تحت مراقبت‌های درمانی اورژانس قرار گرفته و به بیمارستان‌های ارتش و مدنی تبریز منتقل شدند.

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند
  • اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید بخوانید
  • حمله قلبی به دو هوادار تراکتور به خاطر استرس شدید
  • ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها
  • پنج راه برای تکمیل «چرخه استرس» و جلوگیری از فرسودگی یا افسردگی
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • نصرتی: می‌توانیم به آسیا برسیم
  • آیا کندن موی سفید باعث زیاد شدن آن میشود؟
  • ببینید | اردوغان جنجال به پا کرد؛ شانه زدن موهای رئیس‌جمهور هنگام ورود به دادگاه