Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@08:56:24 GMT

پزشک فوق تخصص یزدی: بی‌خیالی، جان‌سوزتر از کرونا

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۰۶۰۰۶

پزشک فوق تخصص یزدی: بی‌خیالی، جان‌سوزتر از کرونا

دکتر "فاطمه سادات آقایی" فوق تخصص ریه، چهره‌ای شناخته شده در عرصه مبارزه با کرونا در استان یزد و پزشکی که از هشت صبح تا پاسی از شب در خدمت بیماران کرونایی است و یک لحظه از آنها جدا نمی شود.

او صبح ها را در بیمارستانهای دولتی با نزدیک به ۱۰۰ بیمار کرونایی در ارتباط است و عصرها هم یا در مراکز درمانی دولتی و یا در مطب شخصی خود پذیرای همین تعداد بیمار کرونایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چندین بار با او هم‌صحبت شده بودم و از دل نوشته‌ها و درد دل های او مطالبی منتشر کرده بودم که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته بود، اما این بار شرایط، متفاوت بود؛ او خسته بود، نه خسته از  پذیرش و درمان بیماران کرونایی و نه خسته از فعالیت شبانه روزی خودش.

او خسته بود از بی‌مبالاتی‌ها، سهل‌انگاری‌ها و بی‌خیالی‌های برخی از شهروندان که به گفته خودش تیشه برداشته و به ریشه خود و جامعه می زنند.

او گله داشت، خیلی هم گله داشت، می گفت من و همکارانم پای کار هستیم و تا آخر هم می مانیم حتی اگر خود درگیر کرونا شویم اما تا به کی باید شاهد بی توجهی و سهل انگاری برخی از همشهریان خود باشیم و سکوت کنیم؟

خانم دکتر اصلا نمی توانست حرف بزند، بغض عجیبی راه گلویش را بسته بود، صدایش را به سختی می فهمیدی و من از وی خواستم گفت و گو را به وقتی دیگر حواله کند اما او معتقد بود حتی یک دقیقه دیرتر هم دیر می شود.

او معتقد بود اگر دیر بگوید و آنچه را از بی‌توجهی‌ها و  بی‌خیالی‌ها می بیند نگوید ممکن است جان عده دیگری به خطر افتد و لذا لب به سخن گشود.

دکتر آقایی از رنج بیماران بستری در بخش های ویژه گفت؛ از آنهایی که هر لحظه با مرگ دست و پنجه نرم می کنند و علت گرفتاری اغلب آنها هم همین سهل انگاری و اهمیت ندادن به غول وحشی کروناست.

دکتر آقایی، از جوان ۲۲ ساله‌ای گفت که بعلت ابتلای شدید به کرونا (ناشی از نزدن ماسک) در بخش های ویژه بستری است و با مرگ دست و پنجه نرم می کند و هر روز کادر درمان باید او را ببیند و بی صدا اشک بریزند و منتظر تقدیر باشند.

این فوق تخصص ریه از مردی ۶۸ ساله گفت که با وجود داشتن پارکینسون و دیابت، عازم مشهد مقدس شده و پس از برگشت، حالا درگیری ریه پیدا کرده  و یک خانواده را نگران خود کرده است.

دخترش مدعیست که در مشهد، خانه شخصی داشتند و حالا مصر است که پدرش زنده بماند در حالیکه با اکسیژن پایین و نفس ناهنجار در بیمارستان بستری است.

بانوی ۳۵ ساله‌ای که به اتفاق خانواده از بندرعباس راهی شمال شده حالش بد شده و نفسش به شماره افتاده و در بیمارستان میبد بستری شده، تمام ریه اش سفید شده و حالا یکی از بستگانش  برای من پیام صوتی فرستاده که هر طور شده او را از میبد به یزد منتقل کنیم.

سوال من این است که چرا در این وضعیت بحرانی از بندرعباس به مقصد شمال حرکت کردی و خود و خانواده ات را درگیر کردی، چرا در خانه نماندی و هزاران چرای دیگر.  

دکتر آقایی در ادامه اظهار داشت: تخت خالی در بخش های ویژه نداریم و بیماران یکایک در جلوی چشمان ما پرپر می شوند.

وی ادامه داد: با دوربین های کنترل سرعت و جریمه های سنگین نمی توان جلوی برخی ها را گرفت و بهترین کار این است که از خروج آنها از شهر و دیارشان از همان مبدا اقدام کنیم.

این متخصص ریه اضافه کرد: بیمار دیگری که مبتلا شده بود می گفت طی ۱.۵ سال گذشته اصلا ماسک نزده و گمان نمی کرده مبتلا شود.

اما اکنون بخشی از کادر درمان یزد، خود مبتلا شده اند و به ناچار دوران درمان را در منزل طی می کنند و آنهایی هم که هستند هر لحظه در شرف آلوده شدن می باشند ، خسته و فرسوده شده اند و دیگر آهی ندارند که با ناله سودا کنند .

ساده انگاری ها موجب جان دادن آدم های بی‌گناهی می شود که اصلا فکرش هم نمی کردند که کرونا به سراغ آنها هم بیاید و حالا اضافه کنید نبود و کمبود برخی داروها که مشکل را مضاعف می کند .

دکتر اقایی اظهار داشت: الان کادر درمان و بخصوص پزشکان و پرستاران، خسته هستند، خسته از ۲۰ ماه تلاش و جان کندن برای حفظ جان انسان‌ها ؛ تا کی حرص بخوریم، تا کی رنج بیماران را ببینیم و کاری از دستمان بر نیاید؛ از بس حرص خورده ام صورتم مدام تبخال می زند و صدایم دیگر از حلقومم در نمی آید، شبها ساعت ۳ بامداد می خوابم و صبح دوباره باید ساعت هشت در درمانگاه باشم.

این پزشک متخصص از مسوولان خواست سخت گیری ها را بیشتر کنند، همه تجمعات را تعطیل نمایند و فقط به تعطیلی اصناف اکتفا نکنند؛ او از شهروندان هم خواست به سفر نروند، دورهمی‌ها را تعطیل کنند، در تجمعات شرکت نکنند، عروسی و پرسه را فراموش کنند و در خانه بمانند.

و اما امروز که خبر شهادت یک متخصص یزدی بعلت ابتلا به کرونا را به دکتر اقایی دادند پریشان‌تر از همیشه از همه شهروندان خواست به خود و کادر درمان رحم کنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا یزد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا یزد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا یزد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۶۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکشی یک پزشک دیگر؟/ جزئیاتی بیشتر از درگذشت متخصص بیمارستان شریعتی

به گزارش خبرآنلاین، روز گذشته (۶ اردیبهشت) رئیس بیمارستان شریعتی تهران درگذشت متخصص این بیمارستان را تسلیت گفت.

احمدرضا جمشیدی در پیامی نوشت: «خبر اندوه بار درگذشت دکتر سمیرا آل سعیدی دانشیار روماتولوژی و عضو مرکز تحقیقات روماتولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران موجب تأثر و تألم جامعه دانشگاهی گردید. دکتر آل سعیدی جزو نوابغ و افتخارات دانشگاه بود و از دست دادن ایشان غم بزرگی را بر پیکر دانشگاه و بیمارستان به جای گذاشت و یاد ایشان برای همیشه برقلب و ذهن ما نقش خواهد بست.»

بعد از خبر درگذشت دکتر سمیرا آل سعیدی، امروز ۷ اردیبهشت، مهدی عبدوس، پزشک، در شبکه اجتماعی ایکس پرده از خبری تلخ برداشت، به گزارش پایگاه خبری چند ثانیه او در توئیتی نوشت: «خانم دکتر سمیرا آل سعیدی فوق تخصص روماتولوژی از میان ما رفت ایشان روز قبل پلن دارویی ‎خودکشی خود را با رزیدنت‌ها مطرح کرده، آنها موضوع را جدی نگرفته و سر به سر ایشان هم می‌گذارند ، مرحوم به گواهی همکاران، خوش اخلاق، فعال و با وجدان کاری بوده از ایشان یک فرزند به یادگار مانده است. شاید در لحظات آخر زندگی گفته من زنی هستم که دنیا را روی انگشتان خود می‌چرخانم اما از پس دلتنگی‌هایم بر نمی‌آیم. پزشکان بیشتر از سایر اقشار جامعه در معرض تنش و استرس‌های فراوان کاری هستند آنها سرمایه کشور هستند احترام را حفظ کنید تنهای‌شان نگذارید.»

به گزارش خبرآنلاین، سال‌ها است که نظام بهداشت و سلامت با مسئله خودکشی پزشکان، پرستاران و رزیدنت‌ها مواجه است، موضوعی که هر بار با انتشار خبر یک خودکشی دیگر به صدر اخبار برمی‌گردد.

سمیرا آل سعیدی، دانشیار روماتولوژی

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899746

دیگر خبرها

  • ابلاغ تعرفه‌های جدید پزشکی
  • جزئیات خودکشی یک فوق‌تخصص روماتولوژی | سمیرا آل‌سعیدی که بود و چرا دست به خودکشی زد؟
  • درگذشت پزشک زن بیمارستان شریعتی / آیا خودکشی کرد؟
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • مرگ تلخ پزشک زن؛ او پلن خودکشی‌اش را گفت اما مسخره شد!
  • درگذشت پزشک زن بیمارستان شریعتی؛ مرگ یا خودکشی؟
  • خودکشی یک پزشک دیگر؟ / جزئیات درگذشت یک پزشک زنِ متخصص روماتولوژی
  • درگذشت یک پزشک زن بیمارستان شریعتی/ مرگ یا خودکشی؟
  • خودکشی یک پزشک دیگر؟/ جزئیات بیشتر از درگذشت متخصص بیمارستان شریعتی
  • خودکشی یک پزشک دیگر؟/ جزئیاتی بیشتر از درگذشت متخصص بیمارستان شریعتی