Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، ماموستا مُلا «قادر قادری» در خطبه های نماز جمعه این هفته پاوه که با رعایت تمام شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد، افزود: هر چند مردم این منطقه برخی آداب و رسوم خاص را در ماه محرم انجام نمی دهند اما برای اهل بیت و ماه محرم و تاسوعا و عاشورا احترام خاصی قائل هستند.

وی خطاب به مردم این دیار افزود: ادب، اخلاق اسلامی و فرهنگ والای مردم این دیار حکم می کند همچون گذشته در این ایام به احترام اهل بیت پیامبر (ص) از انجام برخی برنامه ها و کارها پرهیز نمائیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماموستا قادری ادامه داد: ماموریت و رسالت تمام پیامبران و سفیران الهی دعوت به توحید و خداپرستی، ایمان به آخرت و همکاری و همدلی با یکدیگر بوده است و این باید همچنان سرلوحه زندگی امروز ما باشد.

امام جمعه پاوه با بیان اینکه از صدر اسلام تاکنون دعوت به دین و تبلیغ آن با مشکل مواجه بوده است، گفت: اگر تبلیغ و دعوت به دین با صبر و تحمل و عقلانیت و حکمت همراه نباشد با مشکل مواجه خواهیم بود.

ماموستا قادری اظهار داشت: دعوت به دین و تبلیغ برای آن در عصر حاضر از همه عصرها سنگین تر است چرا که با برگزاری هر نشست دینی ، ارائه هر خطابه و پیامی ، بلافاصله در مقابل هزاران پیام و نوشته در بستر فضای مجازی منتشر می شود.

وی تصریح کرد: با بررسی رویدادهای جامعه اسلامی متوجه می شویم اوضاع بسیار نگران کننده است و حتی علما و روحانیون به دلیل عدم هماهنگی، به مخالفت و مقابله با هم می پردازند.

خطیب جمعه پاوه اضافه کرد: دین اسلام دین سلامت ، محبت و آرامش است و امروز به دلیل تبلیغ و اقدام نادرست شاهد آن هستیم مردم از اسلام هراس دارند.

ماموستا قادری افزود: جامعه امروز مسلمانان به افراد و خطیبانی محمدی (ص) نیاز دارد تا مردم بیشتر بیدار شوند و به یاری همنوعان مسلمان بشتابند . 

امام جمعه پاوه تصریح کرد: کرونا در روزهای اخیر اوج گرفته و این ناشی از بی توجهی مردم و ضعف برخی متولیان و مسئولان است و همه باید برای سلامتی خود و خانواده تلاش کنیم.

ماموستا قادری گفت: تبلغات منفی در خصوص تزریق واکسن کرونا زیاد است و مردم باید بیشتر دقت نظر داشته باشند و ضمن تزریق واکسن ، استفاده از ماسک و رعایت شیوه نامه های بهداشتی را در اولویت قرار دهند.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۴۰ بیمار کرونایی در بیمارستان پاوه بستری هستند و ضرورت دارد مردم بیشتر دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.

شهرستان مرزی پاوه با ۶۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی استان کرمانشاه واقع شده است.

برچسب‌ها کرونا جامعه مسلمانان ماه محرم طرح واکسیناسیون کرونا اهل تسنن پاوه اورامانات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا جامعه مسلمانان ماه محرم کرونا جامعه مسلمانان ماه محرم طرح واکسیناسیون کرونا اهل تسنن پاوه اورامانات ماموستا قادری جمعه پاوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۶۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع عادلانه امکانات مدنظر اعضای شوراها باشد

امام جمعه شهرستان خوی گفت: اجتناب از نزاع‌های سیاسی و تنش زا و به کار گرفتن تمام تلاش و توان در راستای خدمت بی منت به مردم، حفظ روحیه امید و نشاط اجتماعی در میان مردم با رعایت اصل عدالت و توزیع عادلانه امکانات از جمله مواردی است که اعضا شوراها باید به آن توجه کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی ظهر امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان خوی ضمن تبریک روز نهم اردیبهشت روز شوراها به اعضا شوراهای اسلامی اظهار کرد: گره‌گشایی از مشکلات مردم و نیازهای اساسی در مصوبات و مقررات باید در دستور کار اعضای شورا باشد.

وی با بیان اینکه مردم این افراد را به‌عنوان مشاور امین انتخاب می‌کنند تا در روستاها و شهرها بتوانند نیازمندی‌های اساسی مردم را مد نظر قرار دهند و نباید نیازها و موارد غیر ضروری جای خود را به نیازهای ضروری بدهد، افزود: اعضای شوراها باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که بتوانند از مشکلات اولویت دار مردم مثل ترافیک گره‌گشایی کنند.

امام جمعه شهرستان خوی با بیان اینکه مردم را باید ولی نعمت بدانیم، تصریح کرد: امام خمینی (ره) بزرگ‌ترین مردی که انقلاب ما مرهون وجودش است می‌فرمایند به من اگر خادم بگویید خوشحال‌تر از این هستم که به من رهبر بگویید، ما مردم را ولی نعمتمان بدانیم. خانواده‌های مکرم شهدا ولی نعمت ما هستند.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی با تاکید بر اینکه تکریم و حفظ کرامت انسانی در مجموعه شورا و شهرداری و ادارات شهرستان توصیه بنده است، گفت: اجتناب از نزاع‌های سیاسی و تنش‌زا و به کار گرفتن تمام تلاش و توان در راستای خدمت بی منت به مردم، حفظ روحیه امید و نشاط اجتماعی در میان مردم با رعایت اصل عدالت و توزیع عادلانه امکانات از جمله مواردی است که اعضا شوراها باید به آن توجه کنند.

وی با اشاره به عملکرد مدیریت شهری خوی یادآور شد: در عرصه‌های فرهنگی کارهای بسیار خوبی انجام می‌شود، در راستای گسترش فضای سبز و پارک‌ها و تنظیم خیابان‌ها و معابر و کمربندی‌ها کارهای فاخری انجام شده است اما در برخی از مناطق شهر نیاز مبرم به نهال کاری، ایجاد پارک و مراکز تفریحی، مراکز ورزش عمومی، پارک محله، گسترش فضای ورزشی (به ویژه فضای ورزشی ویژه بانوان) وجود دارد.

امام جمعه شهرستان خوی همچنین با اشاره به عملیات وعده صادق عنوان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب موضوع اصلی در قضایای اخیر اثبات ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی و شکست هیمنه دشمن بوده و تعداد موشک و یا اصابت به هدف اهمیتی پایین‌تر دارد.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی اظهار کرد: مسئله قدرت، جسارت و شهامتی است که در دل ملت‌ها جوانه زد، مسئله شکست هیمنه اسرائیل جنایت کار است. مسئله تشجیع و قوت قلب مسلمانانی است که اسیر حکام بی‌لیاقت و دنیازده هستند.

وی با اشاره به در پیش بودن روز کارگر افزود: حمایت از کارگر به این معنی است که ما جنس ایرانی و داخلی را خریداری بکنیم تا ثروت ملی افزایش پیدا بکند.

امام جمعه شهرستان خوی گفت: تضمین امنیت شغلی، مسئله بیمه‌ها و اجرا نشدن سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی، ایمنی نیروی کار و ارتقای مهارت‌های شغلی چهار مسئله مهم کارگران است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی همچنین با اشاره به در پیش رو بودن روز معلم تصریح کرد: در عظمت معلم همین بس که همه ما وقتی به دنیا آمدیم هیچ چیزی بلد نبودیم معلم به ما یاد داد تا قرآن و مفاتیح و کتاب‌ها را بتوانیم بخوانیم، این معلم در دل انسان یک چراغی را روشن کرد و انسان را از جهل به دانایی رساند.

کد خبر 748073

دیگر خبرها

  • «به یادِ ماموستا فخری»
  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری
  • ماموستا ملااحمد فخری منشأ خدمات بسیاری برای دین بود
  • دعوت امام جمعه ایلام از نخبگان برای ارتقاء فرهنگ کار
  • میز خدمت ادارات و خدمت‌رسانی به مردم تداوم داشته باشد
  • امام جمعه مهاباد: کارگران از عوامل اصل قدرت ایران اسلامی هستند
  • تاکید امام جمعه پیرانشهر بر رعایت اخلاق اسلامی
  • توزیع عادلانه امکانات مدنظر اعضای شوراها باشد
  • نماز جمعه سنندج
  • کارگران از عوامل اصل قدرت ایران اسلامی هستند