Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دمپختک از آن غذاهایی است که با گذشت زمان و تفاوت‌های نسلی در برنامه غذایی کمتر خانواده‌ای به چشم می‌خورد؛ آن هم به این دلیل که کودکان و جوانان علاقه کمتری به این غذا دارند. در حالی که این غذا واقعا طعم جذابی دارد و خوردن آن با ترشی این لذت را چندبرابر می‌کند.

مواد لازم برای تهیه دمپختک

باقالا زرد خشک: ۲ پیمانه
برنج: ۴۰۰ گرم
پیاز خرد شده: ۱ عدد بزرگ
زرد چوبه: ۱ قاشق غذا خوری
کره یا روغن: به مقدار دلخواه
نمک و فلفل: به میزان لازم

طرز تهیه و دستور پخت دمپختک

۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای درست کردن دمپختک باید ابتدا برنج‌ها را بشویید و حدود نیم ساعت در آب خیس کنید.

۲. تابه مناسبی انتخاب کنید و روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخلش بریزید تا داغ شود. بعد باقالی‌ها را داخل روغن بریزید و تفت دهید. در حین تفت مقداری زرد چوبه هم به باقالی‌ها اضافه کنید و کمی تفت دهید تا عطر ادویه به مشام برسد. بعد ۳ لیوان آب داخل تابه بریزید و بگذارید تا باقالی‌ها با حرارت ملایم نیم پز شوند.

۳. کمی که باقالاها پخت برنج شسته شده را به آن اضافه کنید و مقداری کره هم داخل قابلمه بریزید و بگذارید تا برنج بجوشد و آب داخل قابلمه خشک شود و برنج دم بکشد.

۴. پیازهای خرد شده را هم در مقداری روغن تفت دهید و هنگام تفت دادن کمی نمک هم به پیاز ها اضافه کنید. سپس دمپختک آماده شده را با پیاز داغ سرو کنید.

۵. بعد از سرو دمپختک می‌توانید یک نیمرو هم درست کنید و روی برنج قرار دهید.

کد خبر 620599 برچسب‌ها آشپزی - دستور پخت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نمک آشپزی دستور پخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۶۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک ترفند ساده و سریع: خرد کردن و تیکه کردن اصولی مرغ در ۲ دقیقه (فیلم)

 

 

 

منبع : راهنماتو

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز تهیه نان سیر پنیری به سبک رستوران‌های مشهور (فیلم) فرآیند تولید و بسته بندی میلیون‌ها همبرگر مرغ در کارخانه (فیلم) طرز تهیه سیب زمینی توپی سوخاری با مغز پنیری (فیلم)

دیگر خبرها

  • طرز تهیه کرپ سیب زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده (فیلم)
  • آموزش آشپزی / روشی خاص برای تهیه و طبخ ماهی کبابی
  • طرز تهیه سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو
  • رژیم تخم مرغ شما را به لاغری سریع می‌رساند
  • چرا این ماده غذایی کالا‌ی مورد علاقه سارقان است؟
  • طرز تهیه بستنی در خانه + ویدئو | فوت و فن درست کردن بستنی ساده بدون ثعلب و دستگاه | فقط ۱۰ دقیقه وقتتان را می‌گیرد
  • با سریع‌ترین روش‌های کاهش وزن آشنا شوید
  • یک ترفند ساده و سریع: خرد کردن و تیکه کردن اصولی مرغ در ۲ دقیقه (فیلم)
  • طرز تهیه پاستای اسفناج و خامه ساده و خوشمزه
  • این ۵ ماده غذایی را که هرگز نباید دوباره گرم کرد