Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع آگاه از تدارک گروه‌های مقاومت فلسطین برای «روز خشم» بزرگ در شرق نواز غره همزمان با سالروز به آتش‌کشیدن مسجدالاقصی خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، منابع آگاه از تدارک گروه‌های فلسطینی برای «روز خشم» بزرگ و مردمی در امتداد خط جداکننده نوار غزه و سرزمین‌های اشغالی فلسطین خبر می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایگاه خبری «عربی ۲۱» در خبری اختصاصی به نقل از منابع آگاه نوشت که گروه‌های فلسطینی در حال آماده شدن برای حضور و تجمع در امتداد دیوار مرزی میان غزه و اراضی فلسطین اشغالی و برنامه‌ریزی برای روز خشم مردمی بزرگ در امتداد اردوگاه‌های بازگشت در شرق غزه هستند.

این منابع، با اشاره به حرکت به سوی تشدید تنش با اشغالگران صهیونیست، تاکید کردند که انتظار می‌رود، همزمان با سالروز به آتش‌کشیدن مسجد الاقصی در ۲۱ آگوست جاری، چنین برنامه‌ای اجرایی شود.

روز ۳۱ مرداد ۱۳۴۸ برابر ۲۱ اوت ۱۹۶۹ مسجد الاقصی، اولین قبله مسلمانان جهان و یکی از مقدس‌ترین مکان‌های مورد احترام ادیان آسمانی، توسط صهیونیست‌های تندرو به آتش کشیده شد و خسارات قابل توجهی به آن وارد آمد.

رژیم صهیونیستی این حادثه که خشم و انزجار مسلمانان سراسر جهان را به دنبال داشت، به یک جهانگرد یهودی استرالیایی به نام «دنیس مایکل روهان» نسبت داد و صهیونیست‌ها وی را عامل به آتش کشیدن مسجدالاقصی معرفی کردند تا در یک دادگاه نمایشی ابتدا محاکمه و سپس به ادعای اینکه وی بیماری روانی بوده آزاد شود.

دیروز (پنج‌شنبه - ۱۲ آگوست)، این پایگاه خبری به نقل از گروه‌های مقاومت فلسطین حاضر در نوار غزه نوشت که تداوم تأخیر رژیم صهیونیستی در انجام تعهدات مربوط به پایان یافتن محاصره این منطقه و شانه خالی کردن از آن، به منزله تداوم تجاوزگری است.

این گروه‌ها اعلام کردند که مقاومت فلسطین در حال ارزیابی وضعیت موجود است و اهرم فشار‌های خاص خود را در اختیار دارد و در حال بررسی استفاده مجدد از «ابزار‌های خشن و افزایش تنش مردمی» است.

در نوار غزه بیش از دو میلیون فلسطینی زندگی می‌کنند که به دلیل محاصره رژیم صهیونیستی، با وضعیت نامناسب اقتصادی و معیشتی و انسانی روبرو هستند.

حملات اخیر رژیم صهیونیستی نیز باعث افزایش مشکلات نوار غزه شده است. شیوع گسترده کرونا، کمبود دارو و تجهیزات پزشکی نیز مزید بر علت شده است.

رژیم صهیونیستی ۲۰ اردیبهشت ماه گذشته حملات خود به نوار غزه را از سر گرفت که در پی آن صد‌ها خانه متعلق به مردم فلسطین و زیرساخت‌های این منطقه تخریب شد.

این تجاوز بیش از ده روز به طول انجامید که در پی آن ۲۵۴ فلسطینی از جمله ۶۶ کودک و ۳۹ زن به شهادت رسیدند و هزار و ۹۴۸ نفر نیز مجروح شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فلسطین جهاد اسلامی گروه های مقاومت روز خشم رژیم صهیونیستی نوار غزه روز خشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۶۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: برای توافق درباره آتش‌بس و تبادل اسرا به قاهره می‌رویم

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز؛ همزمان با برگزاری مذاکرات غیرمستقیم درباره آتش‌بس و همچنین تبادل اسرا میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی، حماس روز جمعه اعلام کرد هیأت این جنبش با هدف حصول توافق راهی قاهره خواهد شد.

بیشتر بخوانید؛ سفر رئیس سیا به مصر با دستور کار آتش‌بس در غزه

این در حالی است که یک مقام آمریکایی به رویترز گفته ایالات متحده معتقد است در گفت‌وگوهای قاهره بر سر آتش‌بس و تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی پیشرفت‌هایی حاصل شده اما «منتظر خبرهای بیشتری هستیم».

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا نیز «ویلیام برنز» مدیر سیا را روانه مصر کرده تا در مذاکرات آتش‌بس شرکت کند.

حماس در بیانیه‌ای درباره مذاکرات اعلام کرده است: «در پرتو تماس‌ها با برادران میانجی در قصر و مصر، هیأت حماس روز شنبه و برای تکمیل گفت‌وگوها راهی قاهره می‌شود».

در ادامه بیانیه حماس آمده است: «ما بر نیت مثبت که رهبری جنبش پس از بررسی پیشنهاد اخیر آتش‌بس به آن پاسخ داده است، تاکید می‌کنیم. ما با همین نیت و برای رسیدن به توافق به قاهره می‌رویم».

مقاومت فلسطین همچنین تاکید کرده است: «مصمم هستیم تا به توافقی برسیم که مطالبات مردم ما برای توقف تجاوزات، عقب‌نشینی اشغالگران، بازگشت آوارگان، آغاز بازسازی و تبادل اسرا را تامین کند».

برگزاری این مذاکرات در حالی است که کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به‌شدت از طرف خانواده‌های اسرای اسرائیلی برار حضول توافق تحت فشار قرار گرفته است.

مقاومت فلسطین نیز بارها اعلام کرده بدون تحقق شروط خود، به توافق رضایت نخواهد داد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229379 برچسب‌ها غزه

دیگر خبرها

  • طی ۲۱۱ روز جنگ، چند فلسطینی در غزه شهید یا زخمی شدند؟
  • جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود
  • حماس: برای توافق درباره آتش‌بس و تبادل اسرا به قاهره می‌رویم
  • جدیدترین شاخه مقاومت اسلامی در بحرین چگونه متولد شد؟
  • قدردانی مقاومت فلسطین از حمایت یمن از مردم غزه
  • حمله بی سابقه از خاک عراق به تل آویو/ نگرانی شدید آمریکایی‌ها درباره وقوع جنگ داخلی/ اعلام تعلیق روابط اقتصادی ترکیه با اسرائیل/ حمله پهپادی گروه مقاومت بحرینی به فلسطین اشغالی
  • جنگ غزه / آمار قربانیان به ۳۴۵۹۶ هزار نفر افزایش یافت
  • حمایت و همبستگی مردم پرتغال از غزه+ فیلم
  • جزئیات جدید توافق سه مرحله ای حماس و اسرائیل منتشر شد/شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۵۹۶ نفر رسید
  • اسامه حمدان: حمله زمینی به رفح موجب توقف مذاکرات می‌شود