Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@16:54:24 GMT

شرایط برگزاری عزاداری محرم در بوشهر اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۰۷۱۴۵

شرایط برگزاری عزاداری محرم در بوشهر اعلام شد

حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری در گفتگو با خبرنگار فارس ضمن عرض تسلیت ایام عزاداری اباعبدالله اظهار داشت: مردم متدین بوشهر علی‌رغم سختی‌ها و مشکلات کرونایی اجازه ندادند که چراغ عزای امام حسین (ع) بی‌فروغ شود و با رعایت تمام دستورالعمل‌ها مجالس عزاداری به‌خوبی برگزار شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر افزود: طبق دستورالعملی که از ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ شده مبنای اجرای دستور‌العمل‌ها همان رعایت پروتکل‌های سال گذشته است اما در کارگروه تخصصی برگزاری مجالس محرم در استان، موارد اصلاحی در شیوه‌نامه‌ها ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طاهری عنوان کرد: در این جلسه دو شرط برای برگزاری مراسم‌ها در فضای مسقف تصویب شد که اولین شرط این است که مکان برگزاری جلسه سقف بالای شش متر داشته باشد و شرط دوم هم این است که مکان مسقف بالای شش متر دارای تهویه مناسب باشد.

وی خاطرنشان کرد: مراسم ایام ماه محرم به شرط استفاده ۱۰۰ درصدی از ماسک، رعایت پروتکل‎‌های بهداشتی و فاصله‎‌گذاری اجتماعی با اولویت مکان‎‌های باز و دارای تهویه مناسب هوا برگزار می‌‎شود.

این مقام مسؤول با بیان اینکه برگزاری عزاداری سنتی بوشهری ممنوع است، گفت: هماهنگی‌هایی برای در اختیار گرفتن حیاط مدارس، پارک‌ها و فضای سبز و ... انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: تا آن جایی که می‌شود باید به سمت برگزاری مراسمات در فضای مجازی حرکت کنیم.

عضو کارگروه تخصصی برگزاری مجالس ماه محرم در بوشهر اظهار کرد: سازمان تبلیغات سامانه مناسبی را به نام بیرق راه‌اندازی کرده و هر هیئت می‌تواند در این سامانه فضایی را در اختیار بگیرد.

طاهری تاکید کرد: در این سامانه امکان برگزاری مراسم به صورت زنده و برخط وجود دارد و بسیاری از هیئت‌های مذهبی استان بوشهر در حال استفاده از سامانه بیرق هستند.

این مقام مسؤول بیان کرد: مرکز صداوسیمای استان بوشهر هم در این زمینه برنامه‌های خوبی را تدارک دیده تا برای کسانی که امکان شرکت در مراسمات را ندارند این امکان فراهم شود و در منزل عزاداری کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بوشهر فضای مجازی عزاداری محرم ماه محرم حجت الاسلام طاهری مدیرکل تبلیغات اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۷۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم عزاداری امام جعفر صادق (ع) در شهرکرد

دریافت 27 MB

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم عزاداری امام جعفر صادق (ع) در شهرکرد برگزار شد.

کد خبر 6096655

دیگر خبرها

  • صنعت‌نفت اولین شکست محرم با مس را رقم زد
  • آبادان علیه رکورد حیرت انگیز محرم
  • نفت آبادان طلسم محرم و مس را پاره کرد
  • فعالیت سامانه بارشی در استان بوشهر/ دریا متلاطم است
  • برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج
  • افزایش ۲۵ درصدی تردد خودرو بین استانی در بوشهر
  • سامانه جدید بارشی در استان بوشهر فعال می‌شود
  • عزاداری امام صادق(ع) در امامزاده آقا علی عباس
  • سوگ مردم استان یزد در محرم شهادت امام جعفر صادق (ع)+ فیلم
  • مراسم عزاداری امام جعفر صادق (ع) در شهرکرد