Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس درباره ماده 28 و نحوه جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش، اظهار کرد: نگاه صفر و یکی ما به موضوعات مشکل‌دار است؛ مشکل هم این است که ما باید همین الان به افراد بگوییم یا استخدام هستید یا نیستید؛ آیا حالت سومی وجود ندارد؟

وی افزود: مثلا نیروی انسانی برای آموزش و پرورش نیاز داریم و از دانشگاه فرهنگیان هم به اندازه نیاز نیرو نیامده است و از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های دیگر با آزمون باید نیرو بگیریم؛ این افراد را می‌آوریم و  دوره فشرده سه ماه می‌گذاریم، بعد آزمون نهایی می‌گیریم و به داخل آموزش و پرورش می‌فرستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

باغگلی ادامه داد: یک مقدار سهل‌تر به قضیه نگاه کنیم؛ وقتی شما دوره سه ماهه برای پختگ یک فردی می‌گذارید یعنی نمی‌خواهید او را توانمند کنید. در دوره سه ماه هیچکسی توانمند نمی‌شود. 

وی با بیان اینکه وقتی می‌خواهید دوره را فشرده کرده و صفر و یکی کنید، دعوا می‌شود، گفت: می‌گوییم تنها  کریدور ورود به آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان است و شما که در دانشگاه فرهنگیان نبوده‌اید، دو، سه سال طول می‌کشد متوجه شویم که می‌توانید جذب آموزش و پرورش شوید یا خیر؛ بنابراین اکنون شما را مشروط وارد سیستم می‌کنیم. این را هم شفاف می‌کنیم تا همه مطلع باشند.

وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش افزود: در این شرایط،  نه اینکه بعد از سه سال از افراد آزمون بگیریم بلکه هر چند ماه یکبار، آنها را در حین آموزش تست می‌کنم  و هرجایی که کیفیتشان به اندازه مطلوب نبود، حذف می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه اصلا نظام استخدام فله‌ای در کشورهای پیشرو در آموزش و پروش وجود ندارد، اظهار کرد: در کشورهای پیشرو در هر موقعی که بخواهید برای معلمی تقاضا می‌دهید اما باید هفت خان رستم سلامت روان و جسمانی را طی کنید و  بعد مرحله آزمون اولیه دارند که اصلا مردودی وجود ندارد ولی باید مراحل را طی کنید.

باغلگی اضافه کرد: یکی از دوستان بنا به موضوعی 10 سال در یکی از این کشورها زندگی می‌کرد؛ تعریف می‌کرد که می‌خواستم مشاور در مدرسه شوم؛ بعد از طی مراحل اولیه، به مصاحبه رسیدم که 5، 6 نفره نشسته بودند و سؤال می‌پرسیدند و بعد گفتند «ارزیابی‌ات از سؤال‌ها چیست»، گفتم که «پاسخ های خوبی نداشتم» گفتند «تو رد نشدی اما آماده نیستی». مجموعه‌ای از مقالات و کتاب‌ها را ارائه دادند و گفتند برو بخوان و هر وقت آماده شدی، وقت بگیر و برای مصاحبه بیا. 

وی افزود: وقتی فرد بعد از این مراحل مورد پذیرش قرار می‌گیرد، تازه کمک معلم می‌شود و  تحت نظارت معلم حرفه‌ای فعالیت می‌کند همه کار کلاس را انجام می‌دهد و هر چند وقت  یکبار چک می‌کنند که  اگر صلاحیت کافی نداشته باشد یا کیفیت فعالیتش افت شدید کرده باشد، بدون تعارف خداحافظی می‌کنند و اگر هم صلاحیت داشته باشد، پیش می‌رود که معلم خبره و ... می‌شود. 

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش افزود: ما چه کردیم؟ در یک دوره زمانی، افرادی را وارد آموزش و پرورش کردیم و بعد رفتیم خوابیدیم؛ بعدا دیدیم عده‌ای  بازنشسته می‌شوند و 300 هزار نیرو کم داریم. با این نوع استخدام کردن، تضمین عدم کیفیت 30 سال آینده را انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه باید خط قرمز ما مسأله تعهد به کیفیت آموزشی نسل‌مان باشد، تصریح کرد: در این صورت، به همین دلیل مجوز پیدا می‌کنیم که غربالگری معناداری انجام دهیم یعنی ما افراد را به شرط تضمین کیفیت جذب می‌کنیم ولی اگر این فرد نخواست با نتوانست، آیا دلیلی دارد که 28 سال دیگر با ما همراه شود؟ مطمئن هستم که قابلیت رایزنی برای این روش وجود دارد. 

 انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حسين باغگلي وزير پيشنهادي اموزش و پرورش ماده 28 وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش وجود ندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۷۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت

          به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.      مجید فدوی روز پنج شنبه افزود: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.   وی ادامه داد: برای هوشمند سازی هر کلاس درس به صورت متوسط ۳۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.   رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: ۴۲ مدرسه در مناطق شهری و روستایی این شهرستان با مشارکت خیران و اعتبارات نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس در یک سال گذشته بازسازی شدند.   فدوی سر و سامان دادن به ۶۵ ملک مازاد آموزش و پرورش، توجه ویژه به حوزه تربیت بدنی و نصب ۶ چمن مصنوعی را از مهمترین اقدامات آموزش و پرورش گناباد در این مدت برشمرد.   کلاس های هوشمند فرصت های یادگیری بیشتری را برای دانش آموزان فراهم، فرآیند یادگیری را سرگرم کننده و به دانش آموزان کمک می کند فناوری های جدید را بهتر فرا بگیرند و در مجموع در ارتقاء بهره وری آموزشی و مشارکت پذیری آنان نقش مهمی دارند.   از مجموع ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش آموز که در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد شاغل به تحصیل هستند، ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه هستند.   هشت هزار و ۸۳۶ نفر از دانش آموزان در مدارس دولتی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در مناطق روستایی، ۹۲۷ نفر در مدارس شاهد و بقیه در مدارس استثنایی و غیرانتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.   مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • استخدام بیش از هزار و ۵۰۰ معلم در چهارمحال و بختیاری
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • استخدام دانشجویان دانشگاه‌ها در آموزش و پرورش/جزییات طرح راتبه معلمی
  • معلمان نسبت به مسائل مهم کشور حساسیت ویژه داشته باشند
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • تحقق تمدن نوین اسلامی در مسیر آموزش و پرورش قرار دارد
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا