Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، باز هم می‌خواهیم درباره واژه‌ای آشنا که به گوش همگان رسیده و زندگانی را بر همه مشکل کرده است بنویسیم.

کرونا، همان بیماری است که باید گفت شیوع بیشتر آن به خاطر سهل انگاری‌های خودمان رخ می‌دهد و تنها راه گریز از آن این است که به خود بیاییم و کمی دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمار دیروز کرونا در خراسان جنوبی، عدد ۷ را در خود جای داده بود که آن هم تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری را در استان نشان می‌داد.

این عدد ۷، تنها یک عدد نیست بلکه به معنای از دست رفتن هفت عزیز است که جانشان به خاطر سهل انگاری، عادی پنداری و غفلت از کرونا گرفته شده است.

بیشتر بخوانید

روایتی مکتوب از لحظه جان دادن بیمار مبتلا به کرونا/ وقتی اشک کادر درمان با بی توجهی مردم جاری می‌شود+ فیلم

شاید این اتفاق برای هر کدام از ما هم بیفتد؛ رعایت کردن دستورالعمل‌های بهداشتی و عدم حضور در مجالس عزا، شادی و دورهمی‌ها می‌تواند ما را در کنار هم نگه دارد.

در گفتگو با عضو یکی از خانواده‌های داغ دیده از کرونا، ضرب المثل از ماست که بر ماست در ذهن مرور می‌شود، ولی دیگر پشیمانی سودی ندارد.

کاش به مهمانی نمی رفتیم

مجیدی که از بازماندگان یکی از فوتی‌های ناشی از کرونا است می‌گوید: چند شب پیش بود که در یک مهمانی حاضر شدیم و در آن جا هم دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شد.

او با بغضی که در گلو دارد ادامه می‌دهد: کاش هیچ وقت به آن مهمانی نمی‌رفتیم؛ شاید نرفتن به آن جلسه اندکی تلخ بود، ولی عزیزمان را کنار خود داشتیم.

مجیدی بیان می‌کند: مردم بدانند که اگر در این زمان دور همدیگر جمع شوند و ماسک نداشته باشند، عاقبت و نتیجه کارشان تنها نشستن رخت سیاه بر تن آن‌ها خواهد بود.

این شهروند بیرجندی عنوان می‌کند: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی کار مشکلی نیست؛ ماسک زدن، شستن دست ها، رعایت فاصله اجتماعی و ضدعفونی کردن دست‌ها و محیط، نقش بسیار مهمی در جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا دارد.

او ادامه می‌دهد: خستگی در چهره کادر درمان دیده می‌شود؛ مردم سطح رعایت کردن را بالا ببرند تا آن بندگان خدا هم بتوانند نفس راحتی بکشند.

ابتلا ۱۹۱ نفر دیگر به کرونا در خراسان جنوبی

یک بار دیگر آمار روز گذشته کرونا در خراسان جنوبی را مرور کنیم.

مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۴۶۷ آزمایش تشخیص کرونا در خراسان جنوبی انجام شد که مجموعا ۱۹۱ بیمار جدید شامل ۵۱ بستری و ۱۴۰ مورد سرپایی شناسایی شدند.

او افزود: همچنین از ۵۱۲ تست سریع کرونا، ۱۶۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد.

مهدی زاده اظهار کرد: با ۷ مورد فوتی جدید در شبانه روز گذشته در بین بیماران کرونا، فوتی‌های ناشی از این بیماری در خراسان جنوبی به هزار و ۴ نفر رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: در حال حاضر ۴۵۳ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۲۹۰ نفر کرونا مثبت اند.

او ادامه داد: از این تعداد ۲۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۴ نفر نامساعد است.

از دیروز، تعداد فوتی‌های کرونا در خراسان جنوبی ۴ رقمی شد و نشان داد که همچنان زور کرونا بیشتر است و تا وقتی که خود را در برابر ابتلا به این ویروس ایمن نکنیم، خطر رویارویی با او وجود دارد.

انتهای پیام/ ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا دستورالعمل های بهداشتی بیماری کرونا کرونا در خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۷۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخگویی به مطالبات مردم، در دستور کار مدیران خراسان جنوبی

قناعت استاندار خراسان جنوبی در جلسه بررسی مشکلات روستای مهموئی که با حضور معاون عمرانی استانداری، فرمانداران بیرجند و قاینات، اعضای شورای اسلامی این روستا و جمعی از مدیران استان برگزار شد، گفت: مدیران دولت سیزدهم با همه توان در جهت رفع مشکلات مردم گام برمی‌دارند و در این زمینه از هیچ اقدامی فرو گذار نخواهیم بود.

او با اشاره به ویژگی هم افزایی و همگرایی مدیران در خراسان جنوبی، افزود: رفع مشکلات و پاسخگویی به مطالبات مردم به طور ویژه در دستور کار مدیران استان قرار دارد.

قناعت با بیان اینکه این جلسه پیرو مسائل مطرح شده در مراسم اعطای لوح سپاس ستاد عتبات عالیات به مردم روستای مهموئی برگزار شده، اظهار کرد: کار مردم مهموئی و اخذ بالاترین میزان مشارکت در بازسازی اعتاب مقدسه که منجر به کسب عنوان روستای نمونه کشور و استان برای این منطقه شد، بسیار حائز اهمیت و قابل تقدیر است.

استاندار خراسان جنوبی با تشکر از مردم روستای مهموئی، بیان کرد: رفع مشکلات این روستا کمترین کار ممکن در قبال این اقدام بزرگ و قابل توجه مردم در این منطقه است.

بیشتر بخوانید

 زنده شدن بارقه‌های امید در دل زرشک کاران خراسان جنوبی

او با ذکر این نکته که رفع برخی مشکلات، زمانبر است، تصریح کرد: با همراهی مدیران دستگاه‌های اجرایی، برای رفع مشکلات این روستا برنامه ریزی می‌شود.

قناعت عنوان کرد: در جهت فرهنگ سازی کمک به عتبات عالیات و ایجاد رقابت مثبت بین مناطق مختلف استان، در هر روستا یا شهری که در زمینه مشارکت در توسعه اعتاب مقدسه پیشتاز باشد، طی مراسم ویژه‌ای از مردم تقدیر شده و در کنار آن برای رفع مشکلاتشان برنامه ریزی می‌شود.

در این جلسه با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی درخصوص راهکار‌های رفع مشکلات روستای مهموئی همچون بهسازی راه، توسعه و بهینه‌سازی شبکه برق، روشنایی اطراف آرامستان و گلزار شهدا و زمین چمن بحث و تبادل نظر شد.

مهموئی روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بیرجند است که به جهت اخذ بالاترین میزان مشارکت در بازسازی اعتاب مقدسه به عنوان روستای نمونه کشور و استان معرفی شده است.

پارسال به طور میانگین هر نفر از مردم این روستا با ۷۵۰ نفر جمعیت، مبلغ ۴۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان به عتبات کمک کرده‌اند که در سطح استان و کشور یک رکورد است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • پاسخگویی به مطالبات مردم، در دستور کار مدیران خراسان جنوبی
  • مردم خراسان جنوبی هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در طرح فجرانه خرید کردند
  • دعوت از ورزشکار خراسان جنوبی برای حضور در اردوی تیم ملی
  • حضور طلبه ها در منطقه سیل زده کرغند
  • خراسان جنوبی عزادار شهادت امام صادق (ع) + تصاویر
  • نجات دختر ۱۴ ساله روستای چرمه سرایان با تلاش امدادگران
  • دختر ۱۴ ساله گرفتار در حوض انبار با کمک امداد گران نجات یافت
  • ببینید | آب‌گرفتگی معابر عشق‌آباد خراسان‌جنوبی و درخواست کمک توسط مردم
  • ترکمن‌های گلستان غرق در شادی؛ یسنا در آغوش مادر آرام گرفت