Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز چهارشنبه گذشته با استقبال استاندار خراسان رضوی وارد مشهد شد.

بازدید از مرکز ۱۶ ساعته مراقبت از بیماران کرونایی، بازدید از مرکز واکسیناسیون، بازدید از یکی بیمارستانهای مشهد و شرکت در جلسه قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در استان خراسان رضوی از برنامه های  سفر وزیر بهداشت به خراسان رضوی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز چهارشنبه در نخستین جلسه قرارگاه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در خراسان رضوی گفت: طولانی بودن میانگین بستری بیماران مبتلا به کرونای دلتا، بار بستری در بیمارستان‌های کشور را سه برابر کرده است. دکتر سعید نمکی  افزود: متوسط بستری بیماران کرونایی از نوع ویروس انگلیسی در بیمارستان ها ۹.۷ روز است که این میزان در ویروس ووهان چین پنج تا ۶ روز بود و حال آن که با پیدایش ویروس دلتا، بار بیمارستان ها در موج پنجم افزایش چشمگیری یافته است. وی اضافه کرد: در شرایط کنونی باید تلاش کنیم بار بیمارستانها را از طریق ایجاد کلینیک های سرپایی و بستری موقت برای تزریق "رمدیسیویر" به ویژه در حاشیه شهر مشهد با یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت و نیز افزایش تست‌گیری و قرنطینه کردن کاهش دهیم در غیر این صورت اگر تمام مشهد از تخت بیمارستان پر شود نمی توان این بیماری را کنترل کرد.
 

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: با توجه به نیاز کشور و بر اساس وظایف تعیین شده برای این نهاد، از این پس بنیاد ۱۵ خرداد در زمینه جوانی جمعیت و کمک به تولید نسل فعالیت خواهد کرد.

سیدعبدالله ارجایی شامگاه پنجشنبه در آیین آغاز مرحله اجرایی طرح «مثبت حرکت» این بنیاد در روستای فرح آباد کاشمر، کمک به سلامت جامعه هدف و فعالیت در زمینه عمران اجتماعی در حاشیه شهرها را از دیگر اهداف این بنیاد برشمرد و گفت: در طرح "مثبت زندگی" به درمان ۱۰ هزار زوج نابارور در مناطق محروم کشور کمک خواهیم کرد و کسانی مشمول این طرح می شوند که جزء دهک های یک تا سه درآمدی باشند.

وی ادامه داد: طرح دوم ما نیز در ۵۰ شهر، که از نظر جمعیتی و نرخ جمعیت در حال سقوط هستند، اجرا می شود و هدف آن کمک به زوج هایی است که تمایل به فرزندآوری دارند و در قالب طرح ۱۰ هزار زوج که تمایل به فرزندآوری دارند شناسایی شده و تحت حمایت قرار می گیرند.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: با اجرای این طرح، مادر به محض تولد فرزند خود یک میلیون تومان هدیه دریافت می‌‎کند و برای کودک متولد شده نیز تا ۱۸ سالگی ۲ میلیون تومان سرمایه گذاری می شود که در زمان رسیدن به این سن، عواید ناشی از آن، ارزش افزوده و اصل دارایی به وی داده می شود و مادر و کودک به مدت یک سال از بدو تولد، زیر پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار می گیرند و پدر خانواده نیز برای تهیه مایحتاج کارتی با اعتبار چهار میلیون تومان به صورت نقد و ۶ میلیون تومان تسهیلات بانکی دریافت می کند.

برچسب‌ها ویروس کرونا مشهد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ستاد پیشگیری چین ویروس دلتا شهر مشهد ناباروری سعید نمکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مشهد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ویروس کرونا مشهد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ستاد پیشگیری چین ویروس دلتا شهر مشهد ناباروری سعید نمکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی میلیون تومان خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۸۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای گرم در خراسان رضوی ماندگار است

زهرا آهنگرزاده گفت: در این مدت دمای هوای مشهد به بالای ۳۰ درجه سلسیوس و در مناطق کویری خراسان رضوی تا ۳۳ درجه افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: دمای فعلی مشهد ۲۸ درجه سلسیوس است که طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل های هواشناسی امروز بین ۱۸ تا ۳۱ درجه در نوسان خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی دامه داد: از عصر چهارشنبه هفته جاری با نفود سامانه بارشی جدید از گرمای هوا در استان کاسته می‌شود که اطلاعات تکمیلی در موعد مقرر اعلام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: ابرناکی، افزایش رطوبت هوا و سرعت گرفتن لحظه‌ای وزش باد از دیگر پدیده های جوی است که تا روز چهارشنبه هفته جاری در استان غالب خواهد بود.

آهنگرزاده عنوان کرد: در شبانه روز گذشته، ریوش با کمینه دمای هشت درجه سلسیوس و تایباد با بیشینه دمای ۳۳ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان های استان خراسان رضوی بوده اند.

به گفته وی، در این مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۵ تا ۲۸ درجه سلسیوس را به ثبت رسانده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ثبت ۵۰۰ فقره تصادف در شبانه‌روز گذشته در مشهد
  • زوج تایبادی مراسم عقد خود را در مزار شهدای گمنام برپا کردند
  • ۸۲ مصدوم در تصادفات مشهد
  • تصادفات مشهد ۸۲ مصدوم بر جا گذاشت
  • هوای گرم در خراسان رضوی ماندگار است
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد «سالم» است
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی ۱۱ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار سقط عمد در ایران انجام می‌شود
  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین