Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@21:05:09 GMT

مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته‌ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۰۸۱۸۷

مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته‌ای که گذشت

هرمزگان در هفته گذشته (۱۶ تا ۲۲ مردادماه) شاهد رخدادها و انتشار اخبار مختلفی در حوزه های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، ورزشی، فرهنگی و دیگر بخش ها بود که در این گزارش مهمترین این رخدادها مرور می شود.

اقتصادی

چهارشنبه گذشته تفاهمنامه‌ای میان استانداری هرمزگان و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در راستای ارتقای توانمندی‌ و مهارت افزایی نیروی انسانی ،توانمندسازی مهارتی کارجویان و شاغلان مناطق شهری و روستایی به منظور ایجاد اشتغال پایدار منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: سومین فروند کشتی نهاده های دامی حامل ۵۵ هزار تن سویا در بندر شهید رجایی تخلیه شد و یک فروند کشتی دیگر نیز با ظرفیت ۶۶ هزار تن ذرت هفته آینده در این بندر پهلو می‌گیرد.

علی‌رضا محمدی‌کرجی‌ران سه شنبه گذشته به رسانه‌ها اعلام کرد: علاوه بر کشتی‌های حامل کالاهای اساسی، از ابتدای سال تا کنون سه فروند کشتی ویژه نهادهای دامی در بندر شهید رجایی پهلو دهی شده است.

هفته گذشته اعضای ششمین دوره شورای شهر بندرعباس، "مهدی نوبانی" ۴۳ ساله را به عنوان سی و هفتمین شهردار بندرعباس انتخاب کردند.

وی در چهارمین نشست شورای جدید با ۱۰رای موافق و یک رای ممتنع انتخاب شد.

دوشنبه گذشته تعمیر اساسی مخازن ذخیره آب مجتمع بندری شهید رجایی با هدف تامین پایدار آب مورد نیاز این مجتمع بزرگ بندری در بخش‌های آب شرب و آتش‌نشانی شروع شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: با بکارگیری ظرفیت رهگیری سامانه پست، نظارت و بازرسی بر شبکه توزیع مرغ در استان تشدید می‌شود.

ایرج حیدری سه شنبه شب گذشته در نشست ستاد تنظیم بازار هرمزگان افزود: چرخه تولید و توزیع مرغ در هرمزگان از طریق سامانه پست به صورت مستمر رصد می شود تا تخلف های احتمالی در زمینه عرضه خارج از شبکه این محصول کاهش  یابد.

معاون امور بازرگانی توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: با توجه به ابلاغیه این سازمان، صادرات آخال حبوبات (ضایعات) تا اطلاع ثانوی ممنوع از این استان به خارج از کشور ممنوع است.

محمد عباسی روز یکشنبه گذشته با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: اخال حبوبات شامل انواع علوفه از جمله کاه و کلش حبوبات است و با توجه به ضرورت تامین کالاهای اساسی و مورد نیاز کشور و جلوگیری از خروج این کالا و همچنین پیشگیری از بروز هرگونه نابسمانی صورت گرفته است.

بهداشت و درمان

به دنبال افزایش شمار بیماران کرونایی در استان هرمزگان، ظرفیت تخت های بیمارستانی جهت بستری بیماران افزایش و چند بیمارستان صحرایی توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و با حمایت استانداری هرمزگان در مناطق مختلف این استان برپا شد.

تا پایان هفته گذشته یک هزار و ۹۰۰ نفر در استان هرمزگان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و شمار کل بستری ها به یک هزار و ۳۱۴ نفر رسید.

هفته پیش ۱۰۰ نفر از کارگران و کارکنان پروژه نفتی کوه مبارک در جاسک به دلیل مصرف سوسیس به احتمال زیاد فاسد، مسموم شدند.

هفته گذشته رییس کل دادگستری هرمزگان دستور ترخیص فوری محموله مواد اولیه تولید سرم از بندرشهید رجایی را صادر کرد.

علی صالحی روز جمعه گذشته با اشاره به اخبار مربوط به کمبود سرم در مراکز درمانی کشور به ویژه برای استفاده بیماران کرونایی و درخواست صنایع تولید سرم برای ترخیص محموله بزرگ مواد اولیه موجود در بندر شهید رجایی بندرعباس به رسانه ها، اعلام کرد: دستور ویژه قضایی برای ترخیص فوری این محموله و انتقال آن به صنایع تولید سرم، صادر شده است و در نتیجه آن، کامیون ها در حال بارگیری و انتقال این محموله به واحدهای تولید سرم می باشند.

هفته گذشته از سوی باشگاه آیندگان هرمزگان ۱۰ عدد کپسول اکسیژه به بیمارستان های هرمزگان اهدا شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت:‌ جمعیت هلال احمر فارس در قالب طرح ملی نذر آب ۱۲ کپسول ۴۰ لیتری اکسیژن به بیمارستان شهدای بندرلنگه اهدا کرد.

مختار سلحشور روز سه‌شنبه گذشته در این خصوص اظهار کرد: این اقدام جمعیت هلال احمر استان فارس با توجه به شیوع کرونا و نیاز مبرم شهرستان بندرلنگه به تجهیزات پزشکی با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان انجام شد.

مدیرکل زندان‌های هرمزگان گفت: واکسیناسیون عمومی مقابل ویروس کرونا از امروز شانزدهم مردادماه در زندان‌های استان آغاز شد.

مصطفی کیشانی شامگاه شنبه گذشته با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: با دستور وزیر بهداشت و همکاری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، همه مددجویان، کارکنان و نیروهای وظیفه در زندان‌های استان مقابل ویروس کرونا واکسینه می‌شوند.

قضایی، نظامی، انتظامی، دفاعی

رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: یک زندانی محکوم به قصاص در بشاگرد پس از تحمل ۱۸ سال حبس با اجرای پویش بخشایش حسینی از زندان‌ آزاد شد.

علی صالحی عصر پنجشنبه گذشته در تشریح جزئیات پرونده آزادی این فرد زندانی افزود: این محکوم به جرم قتل عمد منتظر اجرای حکم قصاص بود که با تلاش مسوولان قضایی و برگزاری نشست های متعدد صلح و سازش و رضایت اولیای دم با استناد به عفو و رافت اسلامی از بند رها شد.

هفته گذشته با تلاش نیروهای انتظامی هرمزگان ، ۳۸ هزار لیتر گازوئیل قاچاق از انبار یکی از بنادر غرب استان در شهرستان بندرلنگه کشف و ضبط شد.

آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: با مشارکت امور شعب بانک ملی، ۵۰ دستگاه تبلت هوشمند به دانش آموزان تحت حمایت کمیته استان اهدا شد.

ایرج بیت اللهی روز چهارشنبه گذشته در آیین اهدای این تبلت‌های هوشمند بین دانش آموزان نیازمند استان افزود: : کمیته امداد هرمزگان نیز علاوه بر تهیه اقلام آموزشی، نوشت‌افزار، پوشاک دانش آموزان و کمک‌های نقدی و غیرنقدی، بیش از یک هزار دستگاه تلفن هوشمند  نیز به دانش آموزان نیازمند استان اهدا کرده است.

هفته گذشته از سوی معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان اعلام شد، پنج رتبه برتر سی و نهمین دوره مسابقه‌های قرآن عترت و نماز مرحله کشوری به دانش آموزان این استان رسید.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: طرح ملی ارزیابی شایستگی‌های حرکتی، امسال به صورت آزمایشی برای نوآموزان این استان اجرا می‌شود.

علیرضا باقری روز یکشنبه گذشته در حاشیه بازدید از روند اجرای این طرح افزود: در این طرح ۵۰۰ دانش آموز دختر و پسر ناحیه یک بندرعباس، در رشته‌های آمادگی جسمانی شامل، تعادل پویا و ایستا، چابکی، پرتاب کردن، دریافت کردن و استقامت عضلانی با هم رقابت می‌کنند.

فرهنگی

هفته گذشته همزمان با آغاز ماه محرم، مراسم عزاداری در مکان های سرباز و بدون سقف و با حضور یک سوم جمعیت و با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی در مناطق مختلف هرمزگان برگزار شد.

همچنین همزمان با آغاز ماه محرم، ۷۲ آشپرخانه اطعام حسینی با هدف کمک به نیازمندان و قشرهای آسیب پذیر از کرونا در سراسر هرمزگان راه‌اندازی شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه درهرمزگان روز چهارشنبه گذشته در حاشیه آغاز بکار آشپرخانه اطعام حسینی در بندرعباس گفت: پویش اطعام و احسان حسینی در استان از اول ماه محرم تا پایان ماه صفر به مدت ۲ ماه ادامه می‌یابد.

اجتماعی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان گفت: در راستای ازدواج آسان از عید سعید غدیرخم تاکنون، ۵۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت این نهاد اهدا شده است.

جلیل تراهی روز دوشنبه گذشته با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: ارزش هر سری جهیزیه ۲۵۰ میلیون ریال است که در مجموع افزون بر ۱۲۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: با توجه به تبعات اقتصادی، تعطیلی گسترده استان راه علاج کرونا نیست بلکه عبور از شرایط فوق بحرانی کرونایی نیازمند همراهی همگانی است.

علی رئوفی هفته پیش به رسانه ها اعلام کرد: فاصله گرفتن از فضای عادی انگاری کرونا و همچنین بهبود رعایت شیوه نامه های بهداشتی موجب عبور استان از شرایط فوق بحرانی کرونایی می‌شود.

ورزشی

هفته گذشته ورزشکار رشته بدنسازی مدال های خود از مسابقه مختلف داخلی و خارجی برای کمک به موسسه حمایت از کودکان سرطانی بندرعباس به بالاترین قیمت های پیشنهادی فروخت.

این اقدام در یک برنامه اینترنتی خیران هرمزگان برای خرید مدال های عقیل مرادی سه میلیارد ریال پرداخت کردند و مبلغ جمع‌آوری شده در اختیار موسسه ساحل خلیج فارس قرار گرفت.

یکشنبه گذشته روح‌الله مرادی زاده پس از برگزاری مجمع انتخاباتی هیات کمدی هرمزگان، به مدت چهارسال رییس این هیات شد.

روح‌الله مرادی زاده با کسب ۱۴ رای از مجموع ۱۴ رای اعضای مجمع به مدت چهار سال مسوولیت این هیات ورزشی را برعهده گرفت.

برچسب‌ها مطبوعات و خبرگزاری های داخلی هرمزگان اخبارنامه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مطبوعات و خبرگزاری های داخلی هرمزگان مطبوعات و خبرگزاری های داخلی هرمزگان استانداری هرمزگان شنبه گذشته آموزش و پرورش هرمزگان گفت دانش آموزان رسانه ها هفته گذشته شهید رجایی تولید سرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۸۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حالا استقلال دست بالا را در قهرمانی لیگ برتر دارد

هفته گذشته استقلال باید در تبریز با تراکتور بازی می کرد و پرسپولیس در تهران با تیم سپاهان بازی داشت.

به گزارش طرفداری، با توجه به تفاضل برابر استقلال و پرسپولیس در هفته گذشته و برتری یک امتیازی استقلال، خیلی ها تصور داشتند استقلال در تبریز مساوی کرده و پرسپولیس با پیروزی در تهران صدرنشین خواهد شد.

اما هر دو تیم مساوی کردند تا هیچ چیز در صدر جدول عوض نشود. این هفته برخلاف هفته گذشته این استقلال است که دست بالا را در موقعیت پیش بینی نتایج دارد. استقلال در تهران باید با ذوب آهن بازی کند و پرسپولیس در خارج از خانه باید به مصاف تیم اوج گرفته نساجی برود که در هفته های گذشته خوب کار کرده و حالا پرسپولیس در شهری که سال قبل حشن قهرمانی گرفت، باید از دهان شیر امتیاز بیرون بکشد.

استقلال هم با حریفی مثل ذوب آهن بازی دارد که در بازیهای خارج از خانه خود بسیار خوب کار می کند اما طبیعت فوتبال به خصوص در شرایط امروزی می گوید تیمهای هم سطح، در خانه به خصوص در هفته های واپسین لیگ، بهتر کار می کنند.

بر این اساس باید گفت همان طور که هفته قبل، پیش از شروع مسابقات پرسپولیس دست بالا را داشت، این بار نوبت استقلال است که دست بالا را قبل از انجام مسابقات داشته باشد.

از دست ندهید ????????????????????????

رضا عنایتی: دیگر مهاجمی مثل من پیدا نمی‌شود واکنش به گل شهاب زاهدی: پله هم نمی‌توانست این گل را بزند! سرمربی اینتر: طارمی بازیکن بزرگی است و از داشتنش خوشحالیم اضافه شدن کارلو آنچلوتی به حلقه شادی بازیکنان رئال مادرید / فیلم

دیگر خبرها

  • جوابیه غذا و دارو در خصوص روغن های تاریخ مصرف گذشته
  • ماجرای محموله روغن آلوده و مسموم و تاریخ گذشته + واکنش وزارت بهداشت
  • برنت ۸۲ دلار و ۹۴ سنت شد
  • صدور هشدار نارنجی دریایی در هرمزگان/آخر هفته دریا مواج خواهد بود
  • بختیاری‌زاده: تسلیم نشدن مهمترین ویژگی استقلال بود
  • لحظه شروع درگیری خونین هفته گذشته نازی‎‌آباد | فیلم‌های دوربین مداربسته را ببینید
  • امشب؛ دهمین گفتگوی زنده تلویزیونی رئیسی با مردم
  • تداوم حمایت هواداران یوونتوس از الگری: باید در تیم ما بمانی / عکس
  • حالا استقلال دست بالا را در قهرمانی لیگ برتر دارد
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد