Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر مهدی بشارتده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود :  مشکلات اقتصادی که امروز کشور و مردم ما با آن درگیر هستند به ساختار اقتصاد کشور بر می گردد و دولت باید شیوه اصلاح این ساختار را در پیش بگیرد تا منجر به حل ریشه ای این مشکلات شود و اگر ساختارها اصلاح نشودشاید در برهه ای کوتاه مشکل موقتا برطرف شود اما در درازمدت مشکل دوباره سر باز می کند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیات علمی دانشگاه فناوری مازندران توضیح داد : در شرایط فعلی یکی از راهبردهای واقع بینانه برای حل مشکلات اقتصادی کشور ، توسعه تعاملات اقتصادی با کشورهای دنیا می باشد .

وی افزود : همان طور که براساس اصول اقتصاد مقاومتی که درون نگری مبتنی بر برون زایی محصولات و تولیدات می باشد باید با استفاده از ظرفیت و توان داخلی مبادرت به تولید محصول کنیم و صادرات را نیز توجه ویژه قرار بدهیم .

دکتر بشارتده به حضور روسای جمهور و نمایندگان کشورهای مختلف در مراسم روز تنفیذ ریاست جمهوری اشاره و تصریح کرد : باید از این موضوع و حضور نمایندگان کشورهای مختلف در ایران و یا همکاری های آنها استفاده کرد تا باعث ایجاد رغبت و تشویق در دیگر کشورها برای برقراری ارتباط با ایران شود .

وی  از اعمال تدابیر در حوزه بانکی و قیمت گذاری به عنوان گام های دیگر اصلاح ساختار اقتصادی کشور نام برد و گفت : اکنون فوری ترین راهکار برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم جلوگیری از افزایش قیمت ها و تمامی چیزهایی است که باعث ایجاد تورم بیشتر می شود.

این استاد دانشگاه افزود : ایجاد بازارهای رقابتی نیز می تواند در اصلاح ساختار موجود اقتصادی کمک کند و تا زمانی که بازار رقابتی مناسب به وجود نیاید نمی توانیم انتظار رغبت و گرایش بخش خصوصی برای حضور در باراز را داشته باشیم .

وی ادامه داد :  با ایجاد بازار رقابتی ضمن جذابیت زایی برای سرمایه گذاران ، دولت می تواند از طریق اعمال طرح ها و برنامه های حمایتی زمینه کاهش ریسک سرمایه گذاری را فراهم کند و بدین گونه بخش خصوصی را در زمینه اقتصادی با خود همراه نماید.

دکتر بشارتده با اشاره به اینکه بورس ظرفیت خوب جذب نقدینگی های سرگردان به شمار می رود ، گفت : اخیرا هر چند با فرمایشی کردن بورس این ظرفیت از رونق افتاده است ولی دولت سیزدهم با بنا گذاشتن بر روی شفافیت در انجام امور می تواند این ظرفیت را دوباره به چرخه اقتصاد کشور باز گرداند .

وی ادامه داد : در حوزه اقتصاد دولت باید همواره نقش نظارتگر و هدایت کننده را داشته باشد نه تصدی گری چرا که با آزادی بخش اقتصاد از حوزه دولت می تواند اقتصاد خوبی رقم بخورد و سرمایه گذاران و فعالان این بخش آزادانه تر به انجام امور خود بدون فرمایشی بودن اقدام کنند .

برچسب‌ها مراسم تنفیذ مقام معظم رهبری مازندران روابط خارجی سرمایه گذاری بورس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مراسم تنفیذ مقام معظم رهبری مازندران مراسم تنفیذ مقام معظم رهبری مازندران روابط خارجی سرمایه گذاری بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۸۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکلات مردم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: رفع مشکلات مردم به‌ویژه در مناطق روستایی، مرزی و محروم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی؛ جواد قناعت، امروز_یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در جلسه بررسی مشکلات مهموئی با بیان اینکه رفع مشکلات مردم به‌ویژه در مناطق روستایی، مرزی و محروم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است، اظهار کرد: مدیران دولت سیزدهم با همه توان در راستای رفع مشکلات مردم گام برمی‌دارند و در این زمینه از هیچ اقدامی فروگذار نخواهیم بود.

وی با اشاره به ویژگی هم‌افزایی و هم‌گرایی مدیران در استان خراسان‌جنوبی، افزود: رفع مشکلات و پاسخگویی به مطالبات مردم به طور ویژه در دستور کار مدیران استان قرار دارد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه این جلسه پیرو مسائل مطرح شده در مراسم اعطای لوح سپاس ستاد عتبات عالیات به مردم روستای مهموئی برگزار شده است، اظهار داشت: کار مردم مهموئی و اخذ بالاترین میزان مشارکت در بازسازی اعتاب مقدسه که منجر به کسب عنوان روستای نمونه کشور و استان برای این منطقه شد، بسیار حائز اهمیت و قابل تقدیر است.

وی با تشکر از مردم روستای مهموئی، متذکر شد: رفع مشکلات این روستا کمترین کار ممکن در قبال این اقدام بزرگ و قابل توجه مردم در این منطقه است.

قناعت با ذکر این نکته که رفع برخی مشکلات، زمان‌بر است، گفت: با همراهی مدیران دستگاه‌های اجرایی، برای رفع مشکلات این روستا برنامه‌ریزی می‌شود.

وی گفت: در راستای فرهنگ‌سازی کمک به عتبات عالیات و ایجاد رقابت مثبت بین مناطق مختلف استان، در هر روستا یا شهری که در زمینه مشارکت در توسعه اعتاب مقدسه پیشتاز باشد، طی مراسم ویژه‌ای از مردم تقدیر و در کنار آن برای رفع مشکلاتشان برنامه‌ریزی می‌شود.

در این جلسه با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در خصوص راهکارهای رفع مشکلات روستای مهموئی همچون بهسازی راه، توسعه و بهینه‌سازی شبکه برق، روشنایی اطراف آرامستان و گلزار شهدا و زمین چمن بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش ایمنا، روستای مهموئی از توابع بخش مرکزی شهرستان بیرجند است که به جهت اخذ بالاترین میزان مشارکت در بازسازی اعتاب مقدسه به عنوان روستای نمونه کشور و استان معرفی شده است، سال گذشته به‌طور میانگین هر نفر از مردم این روستا با ۷۵۰ نفر جمعیت، مبلغ ۴۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان به عتبات کمک کرده‌اند که در سطح استان و کشور یک رکورد است.

کد خبر 750791

دیگر خبرها

  • فعالسازی ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس
  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • آحاد مردم در نظارت و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
  • رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس فعال می‌شوند
  • رفع مشکلات مردم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست