Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدحسین اسماعیلی روز شنبه با اعلام این مطلب افزود: این دوره از دوسالانه دارای ویژگی‌هایی است که آن را با دوره‌های قبلی متمایز کرده و به نقطه عطفی در رویدادهای هنری و خوشنویسی تبدیل می‌کند.

وی اظهار داشت: اضافه شدن بخش نقاشی خط به بخش‌های ششمین دوسالانه از جمله این ویژگی‌ها است که پس از دوره اول در سایر دوره‌ها حذف شد و امسال با تصویب شورای سیاست‌گذاری دوباره در دوسالانه به عنوان یکی از بخش‌های اصلی گنجانده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیلی با بیان اینکه در این دوره، بخش ویژه‌ای برای بانوان و جوانان در نظر گرفته شده است، افزود: در این راستا شورای سیاست‌گذاری و داوران برای استعدادیابی جوانان زیر ۲۵ سال و بانوان خوشنویس، بخش ویژه‌ای را برای این گروه از خوشنویسان در نظر گرفته‌اند و این بخش برای نخستین بار در ششمین دوسالانه اجرایی می‌شود.

دبیر ششمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران افزود: همکاری فرهنگستان هنر در برگزاری نشست‌های تخصصی و علمی اتفاق میمون و مبارکی است که در این دوره رخ می‌دهد و همکاری فرهنگستان هنر موجب غنای پژوهش در این دوره از دوسالانه خواهد شد و با برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی به انجام خواهد رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تصریح کرد: امسال ششمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران به نام عمادالکتاب قزوینی نامگذاری و مقرر شده است به این مناسبت یک همایش علمی و تخصصی با حضور شخصیت‌های فرهنگی و هنری درباره معرفی جایگاه و شخصیت این خوشنویس برجسته برگزار شود.

وی تأکید کرد: در این دوره، کلیه آثار راه یافته به دوسالانه پس از اتمام رویداد، توسط دبیرخانه به هنرمند عودت خواهد شد و فقط اصل آثار اجرای زنده افرادی که حائز رتبه برتر شده‌اند، عودت نمی‌شود.

دبیر ششمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران گفت: آخرین مهلت ارسال آثار به دوسالانه ۲۵ مرداد ماه است و علاقه مندان می‌توانند از طریق سایت دوسالانه به نشانی bici.ir نسبت به ارسال آثار خود اقدام نمایند.

 ششمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران مهر و آبان ۱۴۰۰ در شهر قزوین پایتخت خوشنویسی ایران برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هنرمندان جشنواره استان قزوین خوشنویسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هنرمندان جشنواره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هنرمندان جشنواره استان قزوین خوشنویسی ششمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۸۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی ایران در دوسالانه ونیز قابل اعتنا بود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری در جلسه شورای هنر که امروز به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با اشاره به برگزاری شصتمین دوسالانه ونیز، گفت: از معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکر می‌کنم؛ اتفاقی که در دوسالانه هنرهای تجسمی ونیز رخ داد، ارزشمند بود چراکه بعد از سال‌ها به فرزندان هنرمند انقلاب مثل مجموعه حوزه هنری اعتماد شد که این رویکرد برآمده از تفکری است که در دولت سیزدهم وجود دارد.

وی افزود: دوسالانه هنر ونیز یکی از معتبرترین رویدادهای هنری دنیاست. اینکه در چنین رویدادی آنچه در پاویون جمهوری اسلامی عرضه می‌شود، تبیین و ارائه هنرمندانه از مظلومیت کودکان غزه باشد، اتفاقی ارزشمند محسوب می‌شود و این اولین نکته ارزشمند است.

رئیس حوزه هنری تصریح کرد: تهیه آثار هنری توسط هنرمندان انقلابی ارزش دوم بود. این آثار دی ماه سال قبل در جریان رویدادی در مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری انقلاب اسلامی خلق شده و نتیجه همکاری هنرمندان بود که این، ارزش سوم محسوب می‌شود.

دادمان با بیان اینکه انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی ایران قابل اعتنا بود، افزود: نکته دیگر همبستگی شکل گرفته میان هشت هزار تن از هنرمندان تجسمی بود که به اتفاق، نامه‌ای را به دبیرخانه این رویداد ارسال کردند تا رژیم صهیونسیتی را تحریم کند؛ اما دبیرخانه این نامه را نپذیرفت.

رئیس حوزه هنری تاکید کرد: رژیم صهیونسیتی در اقدامی پیش‌دستانه پاویون خود را (احتمالا به دلیل واکنش‌های احتمالی هنرمندان) بسته بود که اتفاقی ارزشمند محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
  • انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی ایران در دوسالانه ونیز قابل اعتنا بود
  • معرفی رییس شورای سیاستگذاری دوازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران
  • رئیس شورای سیاست‌گذاری دوازدهمین دوسالانه ملی هنر سرامیک ایران معرفی شد
  • کارگران نقش ویژه‌ای در اعتلای اقتصاد و تولید کشور دارند
  • برگزاری آیین پایانی ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری رضوی در استان بوشهر
  • برپایی نمایشگاه خوشنویسی جمعی از هنرمندان افغانستانی و ایرانی در قم
  • برگزاری اولین جشنواره ی خوشنویسی امیرنظام گروسی
  • دیگر نیازی به پلاک گذر موقت نیست!
  • برگزاری مراسم عزاداری ششمین اختر تابناک امامت در شهر انابد + تصاویر