Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@13:26:10 GMT

لیست وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم اعلام وصول شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۰۸۷۸۵

لیست وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم اعلام وصول شد

فهرست وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم از سوی رییس مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

به گزارش ایمنا، در جلسه علنی روز شنبه مجلس شورای اسلامی، «محمد باقر قالیباف» از اعلام وصول وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم خبر داد و گفت: اسامی وزرای پیشنهادی روز چهارشنبه ۲۰ مردادماه زمانی به مجلس رسید که زمان صحن علنی مجلس به پایان رسیده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما از آنجا که بر اساس ماده ۲۰۲ آئین نامه داخلی مجلس باید اسامی وزرای پیشنهادی به صورت رسمی اعلام وصول شود، در ادامه این اسامی امروز به سمع و نظر مردم عزیز و نمایندگان محترم می‌رسد.

وی در قرائت اسامی وزرای پیشنهادی گفت:

جواد اوجی: وزارت نفت

احمد وحیدی: وزارت کشور

سید احسان خاندوزی: وزارت امور اقتصادی و دارایی

حجت الاسلام خطیب: وزارت اطلاعات

محمد مهدی اسماعیلی: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سید جواد ساداتی‌نژاد: وزارت جهاد کشاورزی

سید عزت الله ضرغامی: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

حمید سجادی: وزارت ورزش و جوانان

رضا فاطمی امین: وزارت صنعت، معدن و تجارت

امین حسین رحیمی: وزارت دادگستری

علی اکبر محرابیان: وزارت نیرو

حسین امیرعبداللهیان: وزارت امور خارجه

حسین باغ‌گلی: وزارت آموزش و پرورش

حجت عبدالملکی: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

بهرام عین‌اللهی: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

رستم قاسمی: وزارت راه و شهرسازی

امیر سرتیپ محمدرضا قرایی آشتیانی: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

محمد علی زلفی گل: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

عیسی زارع‌پور: ارتباطات و فناوری اطلاعات

تکمیل می شود…

منبع: ایرنا

کد خبر 514316

منبع: ایمنا

کلیدواژه: وزیران پیشنهادی وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم کابینه دولت سیزدهم کابینه دولت کابینه رییسی کابینه اعضای کابینه دولت سیزدهم اسامی کابینه رئیسی اعضای کابینه رئیسی کابینه انتخابات ۱۴۰۰ لیست کابینه رئیسی کابینه پیشنهادی ابراهیم رئیسی کابینه ابراهیم رئیسی کابینه اقتصادی دولت سیزدهم کابینه اقتصادی رئیسی کابینه جو بایدن لیست کابینه وزیر احتمالی کابینه رئیسی کابینه اقتصادی کابینه رییسی اقتصاد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق وزرای پیشنهادی اعلام وصول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۸۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حداقل دستمزد به‌جای حق مسکن/ پیشنهادی بررسی می‌شود که کارگران پس از ۵ سال کار دائمی شوند

احمد غریوی گفت: با موافقت نمایندگان کارگری و کارفرما، قرار شد به جای افزایش حق مسکن، حداقل دستمزد و مزایای دیگر افزایش پیدا کند.

احمد غریوی مدیرکل روابط کار وزارت تعاون در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو گفت: یکی از دغدغه‌های رهبری در دیداری که در سال ۱۴۰۱ با جامعه کارگری داشتند، امنیت شغلی بود. در این راستا ما کارگروهی تشکیل دادیم تا در خصوص این موضوع ورود کنیم. اعضای این کارگروه شامل نمایندگان تشکل‌های عالی کارگری و کارفرمایی، قضات دیوان عدالت اداری، مرکز پژوهش‌های مجلس، مرکز بررسی استراتژیک ریاست جمهوری و اساتید دانشگاه هستند.

 

وی با بیان این موضوع که در نهایت پیش‌نویس پنج ماده مورد بازنگری قرار گرفت و در قالب لایحه به به دولت تحویل داده شد، گفت: از جمله این مواد، ماده هفت قانون کار در خصوص بحث فعالیت‌های مستمر و غیرمستمر بود. در حال حاضر افرادی که در فعالیت‌های غیرمستمر مشغول هستند، می‌توانند تا چهار سال به صورت قرارداد مدت موقت ادامه کار بدهند؛ سپس بر اساس مصوبه هیات وزیران، بعد از این مدت قرارداد‌های این افراد به صورت دائمی تنظیم خواهد شد.

 

غریوی افزود: تبصره بعدی در خصوص فعالیت‌های مستمر بود که هیچ محدوده‌ای برای آن‌ها پیش‌بینی نشده بود. پیشنهاد ما برای تسهیل هر دو تبصره این بود که کارگران پنج سال به صورت موقت و سپس به صورت دائمی قرارداد داشته باشند. این موضوع در صحن هیات وزیران مطرح خواهد شد و در صورت تایید و تصویب این هیأت، لایحه به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد.

 

مدیرکل روابط کار وزارت تعاون در رابطه با بیمه بیکاری کارگران اظهار کرد: در ماده پنج قانون بیمه بیکاری، برای کارگران سهمی پیش بینی شده است که سه درصد را کارفرما پرداخت می‌کند، ولی کارگران مبلغی پرداخت نمی‌کنند. البته یک پیشنهادی وجود داشت مبنی بر اینکه کارگران هم سهم داشته باشند که در جلسات برگزار شده مورد تأیید واقع نشد.

 

وی با اشاره با اینکه تفاهمنامه سه جانبه‌ای با حضور سازمان تامین اجتماعی، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و معاونت روابط کار امضا شده است عنوان کرد: بنا داریم که به کارگرانی که از مقرری بیمه بیکاری استفاده می‌کنند، آموزش مهارتی داده شود تا با توانمندی دوباره به چرخه بازار کار کشور برگردند. در نتیجه امکان استفاده طیف دیگری از این امتیاز وجود خواهد داشت.

 

وی افزود: در مورد مدت زمان استفاده از بیمه بیکاری تغییراتی صورت گرفته است، اما هنوز نهایی نشده و باید در هیات وزیران تصویب شود

غریوی در پایان درباره حق مسکن گفت: شورای عالی کار در خصوص حق مسکن تصمیی نگرفته است. با موافقت نمایندگان کارگری و کارفرما، قرار شد به جای افزایش حق مسکن، حداقل دستمزد و مزایای دیگر افزایش پیدا کند. پیشنهاد حق مسکن ابتدا باید توسط اعضای شورای عالی کار مطرح شود و در هیات وزیران به تصویب برسد.

دیگر خبرها

  • مجلس یازدهم در نظارت ضعیف بود
  • افزایش حقوق بازنشستگان قطعی شد؟ /پاسخ سخنگوی دولت
  • اسامی کاندیداهای مرحله دوم انتخابات مجلس تهران
  • اسامی نامزدهای مرحله دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران اعلام شد
  • انتشار لیست کاندیداهای دور دوم انتخابات تهران +کد انتخابی نامزدها
  • اعلام اسامی و مشخصات نامزدهای دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس
  • اعلام اسامی نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران
  • ۱۰ کاندیدای مشترک در سه لیست انتخاباتی تهران /کدام نامزدها خط خوردند؟ +جدول
  • لیست حزب باهنر در انتخابات دور دوم مجلس؛ از حسین نجابت و جراره تا پورمحمدی، نظام الدین موسوی و ...
  • افزایش حداقل دستمزد به‌جای حق مسکن/ پیشنهادی بررسی می‌شود که کارگران پس از ۵ سال کار دائمی شوند