Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دیگر عادت کرده ایم که چهره‌های معروف سینما و تلویزیون و یا شاخ‌های فضای مجازی هرجایی باشند! درباره هرچیزی به صورت تخصصی نظر بدهند و یا درباره هر رویدادی اظهار نظر کنند.

این روز‌ها و با اوج گرفتن سویه دلتای بیماری کرونا که روزانه بیش از ۵۰۰ تن از عزیزانمان را به کام مرگ می‌کشاند، این بار دوباره، سلبریتی نما‌ها وارد میدان شده اند و سوار بر امواج فیک نیوز‌ها تلاش می‌کنند از قافله عقب نمانند و هرکدام به شیوه خاص خود مطالبی را عنوان می‌کنند که مشخص نیست تبعات آن برعهده کیست؟

به عنوان مثال هر روز شاهد گردهمایی جمعی از فعالان مجازی در حالی هستیم که بدون رعایت دستورالعمل ‌های بهداشتی گرد هم آمده اند و برای دنبال کنندگان خود فخر فروشی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یا هنرپیشه‌هایی که مدام در حال انتشار تصاویر خود در مجامع عمومی هستند و مدام تاکید می‌کنند که تنها برای یک لحظه و گرفتن عکس ماسک‌های خودمان را برداشته ایم!

یا پیج‌های فروش محصولات مختلف را که ببینید، این چهره‌ها به عنوان تبلیغات به آن محل رفته اند و مشغول دید و بازدید هستند آن هم بدون ماسک! یا همین چند روز پیش حدود ۳۰ تن از بازیگران دور هم جمع شدند تا مسابقه گلف برگزار کنند. درحالی که مشخص نیست برگزاری این مسابقه در این اوضاع وخیم کرونا چه ضرورتی داشته است؟

این هنرپیشه‌ها و چهره‌های مطرح مجازی زندگی خود را بدون هیچ دستورالعملی ادامه می‌دهند و در دورهمی‌های خود سخت مشغول دید و بازدید هستند، اما در صفحات شخصی خود که می‌رسند شروع به آه و ناله و فغان از شرایط موجود کرونا در کشور می‌کنند و هر روز انگشت اتهام خود را سمت یکی از مسئولان می‌گیرند.

آن هم بدون داشتن تخصص، سواد و آگاهی. در بسیاری موارد به راحتی یک مطلب دروغ را با آب و تاب بسیار نشر می‌دهند و تلاش می‌کنند از غافله روشنفکرنمایی عقب نمانند. برخی هم برای تامین واکسن به سمت کسانی دست دراز کرده اند که با تحریم‌های حتی پیش از وقوع کرونا هم در خون هم وطنانمان شریک بودند.

در همین رابطه سعید مستغاثی، منتقد سینما و تلویزیون گفت: در فیلم ایران برگر ساخته مسعود جعفری جوزانی، صحنه‌ای وجود دارد که پس از اختلاف در نتایج انتخابات شورا‌ها در یک روستا، به سراغ مسن‌ترین پیر آن روستا رفته تا با وی صلاح و مشورت کنند. آن پیر را که حتی نمی‌تواند حرکت بکند، بر روی یک صندلی به بیرون از خانه اش می‌آورند تا به مشورت اهالی پاسخ گوید.

او در مقابل سوال آن‌ها درباره اداره روستا می‌گوید که مملکت شاه دارد و شما چه کاره اید، خودش می‌داند چه کند و چگونه اداره کند. اما وقتی سران آن روستا می‌گویند شاه خیلی وقت است که رفته، آن پیر با تعجب آمیخته به خوشحالی می‌گوید: عجب، بالاخره این مصدق کار خودش را کرد!

وی ادامه داد: حکایت همین شبه سلبریتی‌های خودمان است که توهم سلبریتی بودن برداشته اند، اما انگار از زمین و زمان عقب هستند و به قول معروف تاخیر فاز دارند یا به اعشار می‌روند، ولی می‌خواهند به هر شکل و شمایلی خودی نشان بدهند ولو به سخیف‌ترین و عقب افتاده‌ترین صورت.

وی تاکید کرد: شگفتا در این اوضاع وخیم کرونایی که متاسفانه هر روز تعداد زیادی از هموطنان نازنین خود را از دست می‌دهیم، به جای توصیه به رعایت موارد بهداشتی و شیوه نامه‌های استاندارد جهانی، تازه به یاد واردات واکسن افتاده اند، آن هم در ایامی که به طور متوسط روزانه حداقل ۱ تا ۱/۵ میلیون دوز واکسن وارد کشور می‌شود و کارخانه‌های داخلی نیز روی غلتک افتاده و مشغول تولید #واکسن هستند. ایامی که روزانه بیش از ۶۰۰ هزار دوز واکسن تزریق می‌شود و با به میدان آمدن همه نیرو‌های نظامی و بسیجی و جهادی و ... این رقم می‌رود که در روز‌های آینده از یک میلیون دوز در روز پیشی بگیرد.

وی اظهارداشت: در چنین روز‌هایی توصیه به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی می‌تواند فرصتی برای کادر درمان و بهداشت حاصل کند تا ضمن بازیابی خود، فضایی هم برای تاثیر بیشتر واکسیناسیون بوجود بیاورند. توصیه و عمل به رعایت هرچه بیشتر شیوه نامه‌های بهداشتی، طبعا در روز‌های آتی تعداد مبتلایان و بالتبع فوتی‌ها را کاهش داده و فشار را از روی بیمارستان‌ها و سیستم درمانی کم می‌کند تا حتی کمتر شاهد صف‌های طاقت فرسای دارو و سرم و ... در داروخانه‌ها باشیم. اما متاسفانه این شبه سلبریتی‌ها همچنان دیر متوجه اوضاع می‌شوند (شاید هم به دلیل اینکه گوششان به بلندگو‌های آن طرف آب است!)

وی ادامه داد: یکی شان از "جو بایدن" می‌خواهد که به ایران واکسن هدیه بدهد و دیگری عاجزانه درخواست می‌کند که واردات واکسن انجام بشود و یکی دیگر هم توی سرش می‌زند که چرا واکسن وارد نمی‌شود! کسی نیست به این بنده‌های خدا بگوید، حضرات محترم! در حال حاضر برای واردات واکسن مشکل عمده‌ای وجود ندارد و تقریبا حدود دو ماه است به دلیل برداشته شدن تحریم‌های آمریکا از واردات واکسن (بنا به اعتراف خودشان) کم و بیش و به طور نسبی، واردات واکسن از نقاط مختلف دنیا روند خوبی دارد و تولیدات داخلی نیز به تدریج به میزان مناسبی نزدیک می‌شود.

وی افزود: یکی نیست از این حضرات خود سلبریتی پندار بپرسد چرا در آن زمانی که تحریم‌های آمریکا بر واردات واکسن جاری بود و به سختی و با دور زدن تحریم‌ها و به طور بسیار عجیب و غریب والبته به صورت قطره‌ای ماهانه فقط در حد ۲۰۰-۳۰۰ هزار دز وارد می‌شد و روند واکسیناسیون هم بسیار کند بود، صدایتان درنیامد؟ طرفه آنکه در آن زمان هم (اوایل اردیبهشت) تلفات به حدود ۵۰۰ نفر در روز رسید و دریغ که کسی از این افراد، اشک تمساح بریزد و سخن از واردات واکسن و روند واکسیناسیون بنماید!

وی در پایان گفت: به نظرم تعبیر بسیار هوشمندانه و جالبی است که روی کار آمدن دولت جدید (که یک هفته‌ای از آن می‌گذرد) علاوه بر مسائل مختلف، یک حسن و خیر ویژه هم داشت که برخی افراد لال را شفا داد، از جمله این شبه سلبریتی‌ها که زبانشان را باز کرد و آن‌ها به حرف درآورد! سنت حسنه‌ای در این سرزمین وجود داشته و دارد که می‌گویند لال از دنیا نروی، صلوات را بلندتر ختم کن.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سلبریتی ها اخبار هنرمندان ویروس کرونا واردات واکسن تحریم ها روز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۸۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم

"کتاب" یار مهربانی است که با بی‌مهری مردم روبه رو‌ست و همین سبب سرانه پایین مطالعه در کشور شده است. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، با همه‌گیر شدن فضای مجازی رفته رفته انس مردم با کتاب و مطالعه کم و دور شد، به طوری که هستند کسانی که در روز و هفته حتی صفحه‌ای از کتاب را مطالعه نکرده و با این یار مهربان نامانوس هستند.

ایام نوروز فرصت مناسبی است تا مردم به ویژه جوانان و نوجوانان با مراجعه به کتاب ساعاتی را به مطالعه بپردازند هرچند طبق آمار سرانه مطالعه در کشور وضعیت چندان خوبی ندارد، این درحالیست که اوضاع حوزه کتابخانه‌ها و مراجعه مردم به کتابخانه‌های عمومی استان نیز وضعیت متفاوتی از اوضاع نامطلوب مطالعه در کشور ندارد.

یکی از آقایان اراکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درباره مطالعه خود اظهار داشت: بهترین یار، دوست و مونس کتاب است و 100 درصد مطالعه دارم، به لحاظ اینکه مدرس دانشگاه هستم می‌طلبد روزمره مطالعه کتاب‌های تخصصی را داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما هفته‌ای را به نام کتاب و کتابخوانی داریم بنابراین سرانه کتاب و محصول فرهنگی باید در سبد خانوده‌ها قرار داشته باشد، هرچند رسانه‌ چاپی، روزنامه، رساله‌ها معقوله‌هایی هستند که در سبد روزانه اساتید و دانشجوها قرار دارد، بنده روزانه 5 ساعت را مطالعه دارم.

این همشهری اراکی در ادامه عنوان کرد: قبلا از فضای کتابخانه عمومی به ویژه از قسمت مخزن استفاده می‌کردم اما الان از آنجایی که رشته بنده علوم ارتباطات است و کتاب‌های تخصصی این حوزه در کتابخانه‌های عمومی اراک وجود ندارد از این فضا استفاده نمی‌کنم.

یکی از بانوان اراکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک درباره وضعیت مطالعه خود اظهار داشت: مطالعه به طور سواد و آگاهی افراد را بالا می‌برد به همین منظور هفته‌ای دو الی سه کتاب مطالعه دارم و از کتاب‌های مختلف از جمله مذهبی و رمان و غیره برای مطالعه بیشتر استفاده می‌کنم.

وی ادامه داد: گاهی اوقات با فرزندان خود، فضای کتابخانه عمومی را برای مطالعه انتخاب می‌کنیم چراکه فضای مناسب کتابخانه آرامش خاصی دارد و بچه‌ها بیشتر به کتابخوانی و مطالعه علاقه پیدا خواهند کرد.

یکی دیگر از آقایان اراکی در مصاحبه با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: حدودا در هفته دو ساعت مطالعه دارد و از کتاب‌های مذهبی و کتب‌ درسی و کتب مربوط به رشته کاری برای مطالعه استفاده می‌کند و ممکن است به دلیل مشغله کاری امکان مطالعه روزانه و مستمر وجود نداشته باشد.

وی افزود: فضای کتابخانه عمومی برای مطالعه بسیار مناسب است و افراد می‌توانند برای تمرکز بیشتر از این فضا برای مطالعه استفاده کنند، قبلا بنده از فضای کتابخانه عمومی برای مطالعه استفاده می‌کردم اما به دلیل مشغله کاری امکان استفاده از این فضتا وجود ندارد و در هر زمان و مکانی فرصت داشته باشم مطالعه می‌کنم.

از دیگر بانوان اراکی در این باره اظهار داشت: هفته‌ای یک داستان کوتاه می‌خوانم و این داستان کوتاه را برای دوستان و آشنایان خود رد فضای مجازی ارسال می‌کنم. برای ضبط داستان کوتاه حداقل 20 دقیقه زمان نیاز است و حتی برای اینکه بدون تپق باشد معمولا یک ساعت طول می‌کشد.

وی بیان کرد: قبلا گاهی از کتابخانه عمومی نزدیک منزل برای مطالعه استفاده می‌کردم اما الان آرامش فضای منزل را برای مطالعه ترجیح می‌دهم و اینکه ممکن است شرایط فراهم نباشد تا از کتابخانه عمومی استفاده کنم اما در منزل هر زمانی که فرصت داشته باشم مطالعه می‌کنم.

فعالیت 86 کتابخانه شهری و روستایی در کل استان مرکزی

علی گودرزی، مدیرکل کتابخانه‌های استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: در حال حاضر کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی با بیش از 70 خدمت فرهنگی، هنری، اجتماعی و اقتصادی در حال خدمت به مردم سرزمین آفتاب هستند، 86 کتابخانه شهری و روستایی در کل استان  و یک کتابخانه سیار در پنج روستا مشغول خدمت رسانی هستند.

وی افزود: کتابخانه مرکزی شهر اراک به عنوان بزرگترین کتابخانه مرکزی جهان اسلام و کتابخانه عمومی خاورمیانه و غرب آسیا بزرگترین کتابخانه عمومی کشور در آینده‌ای نزدیک اتفاق نوین و جدیدی را در سطح فرهنگی، هنری و اجتماعی ایجاد خواهد کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های استان مرکزی تصریح کرد: فضای این کتابخانه با ریزفضای بسیار متعدد و خدمات بسیار متنوع و گونانگونی که قرار است ارائه دهد می‌تواند در ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی خطه مفاخر و مشاهیر نقش مهمی را ایفا کند و تاثیرگذار باشد، امیدواریم با افتتاح این کتابخانه اتفاق نو و فصل جدید از فعالیت‌ها در استان مرکزی و شهر اراک آغاز شود.

عضویت بیش از 10 میلیون نفر در کتابخانه های عمومی کشور

مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در گفت‌وگو باخبرنگار تسنیم اظهار داشت: در سراسر کشور حدود 3 هزار و 800 کتابخانه وجود دارد که حدود یک هزار کتابخانه خصوصی و مشارکتی است و بیش از 2 هزار و 700 کتابخانه نهادی است که مستقیما زیر نظر نهاد کتابخانه‌ها اداره می‌شود.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: گسترده‌ترین شبکه فرهنگی در کشور را برای خدمات عمومی نیز کتابخانه‌های عمومی ارائه‌ می‌کنند، اعضای قطعی عضو کتابخانه‌ها بیش از 10 میلیون نفر است که بیش از 2.5 میلیون نفر از افراد فعالیت و تراکنش عضویت امانت دارند، این تعداد غیر از اعضایی است که خدمات دیگری از کتابخانه دریافت می‌کنند.

.

گزارش از فاطمه ساریخانی

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت/ کشورها برای محفاظت از کودکان چه کردند؟
  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند
  • (ویدئو) در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند
  • بانکی‌پور: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • رفتار زائران ایرانی در حج باید الگو باشد
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • واکنش سپاهان به حواشی پیرمرد حاشیه‌ ساز؛ گویا رگ غیرت شما فقط در برخی موارد بیرون می‌زند!
  • واکنش باشگاه سپاهان به حواشی مرد حاشیه‌ساز
  • فهرست شورای وحدت هنوز نهایی نشده است