Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-01@23:29:20 GMT

افزایش ۴.۵ برابری فوتی‌های کرونا در خوزستان

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۰۸۹۳۵

افزایش ۴.۵ برابری فوتی‌های کرونا در خوزستان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر سید محمد علوی اظهار کرد: این روزها کرونا چهره کریه و زشت خود را به مردم خوزستان نشان داده است. آمار کشوری ترسناک است؛ هر دو ثانیه شیپور هشدار ابتلای یک نفر و هر دو دقیقه مرگ یک نفر اعلام می‌شود.   وی افزود: اگر بخواهم به زبان آمار صحبت کنم عمق فاجعه بیشتر روشن می‌شود؛ در استان خوزستان در فاصله ۱۴ روز، موارد بیماری از یک هزار و ۳۸۶ نفر به سه هزار و ۱۴۰ نفر رسیده یعنی ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ برابر شده است. موارد بستری نیز یک و نیم برابر و موارد مرگ از تک رقمی به دو رقمی رسیده یعنی حدود ۴.۵ برابر شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: این آمار، نشان‌دهنده رشد شتابان بیماری در خوزستان است.

وی با اشاره به علل وقوع این شرایط بیان کرد: افزایش حضور در اجتماعات، مسافرت‌ها و کاهش شدید پروتکل‌های بهداشتی منجر به وقوع این شرایط شده است.

علوی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: در حال حاضر در استان خوزستان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ۷۰ درصد به ۴۵ درصد رسیده است. این آمار در مناطق مرکزی حدود ۶۰ درصد و در حاشیه شهر و بازارچه‌ها کمتر از ۱۰ درصد است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۸۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد

ایسنا/همدان مدیر اداره جهادکشاورزی اسدآباد از افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در سال‌جاری در این شهرستان به نسبت سال گذشته خبر داد.

محمدکرم مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سال گذشته میزان سطح زیرکشت کلزای این شهرستان حدود ۱۴۸ هکتار بوده که این میزان در سال زراعی جاری به ۳۷۰ هکتار افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه تعهد کشت کلزا شهرستان اسدآباد در سال‌جاری حدود ۷۰۰ هکتار بوده است، خاطرنشان کرد: از این میزان تعهد بیش از ۵۰ درصد تعهد محقق شده و ۳۷۰ هکتار کشت کلزا در مزارع این شهرستان انجام شد.

مرادی، یکی از جمله مشکلات کشاورزان کلزاکار را سرمازدگی برشمرد و یادآور شد: امسال سرمازدگی سطح زیرکشت کلزا در این شهرستان موجب شد تا از ۳۷۰ هکتار کشت کلزا در مزارع این شهرستان حدود ۲۰ هکتار آن دچار بدسبزی و سرمازدگی و شوک شود که با این اتفاق در حال حاضر سطح زیرکشت موجود حدود ۳۵۰ هکتار است.

وی از پیش‌بینی برداشت ۸۷۵ تا ۱۰۰۰ تن کلزا از مزارع این شهرستان در سال زراعی جاری خبر داد و تصریح کرد: از هر هکتار سطح زیرکشت کلزا میانگین ۲.۵ تا ۳ تن محصول قابل برداشت خواهد بود.

مرادی، تعداد کلزاکاران این شهرستان را ۱۲۸ نفر برشمرد و مطرح کرد: محصول کلزای شهرستان به کارخانه روغن نهاوند ارسال می‌شود، ضمن اینکه از سال گذشته در شهرستان بهار نیز یک سیلو برای تحویل و خرید تضمینی کلزاکاران اسدآبادی اختصاص داده شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • بیش از ۵۷ درصد فوتی‌های سال گذشته زنجان به مردان اختصاص داشت
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه
  • افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد
  • رشد بیش از ۴ برابری آمار جذب و پذیرش نیروی انسانی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان
  • افزایش یک و نیم برابری کشت دانه روغنی در پارس آباد
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید