Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ بانکداران وال استریت در حال خرید تمام خانه‌های تک خانواری در ایالات متحده هستند، گروه جدید خریداران ۲۰درصد بالاتر از درخواست را پرداخت می‌کنند، در حالی که دولت ایالات متحده و فدرال رزرو به شهروندان آمریکایی گفته‌اند که وضعیت اقتصادی کشور عالی است، اما با نگاهی به آمار، سرمایه‌گذاران معتقدند که چیزی در این بین صحیح نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عموم مردم به خوبی می‌دانند که بانک مرکزی آمریکا عرضه پولی خود را در سال ۲۰۲۰ بیش از هر سال دیگری در تاریخ این کشور افزایش داده است.

پس از "پنجشنبه سیاه" بدنام در تاریخ ۱۲مارس ۲۰۲۰، مردم ممکن است تصور کنند که بانک‌های بزرگ آمریکایی کوه‌هایی از دلار آمریکا را در اختیار دارند. به هر حال، آنچه که در حال شکست خوردن است فدرال رزرو بوده و کارتل بانکی آمریکا درحال‌حاضر روی انبوهی از وام‌های مسکن، مالکیت زمین و میل شدید برای خانه‌های تک خانوار قرار دارد.

از آنجا که داده‌ها و تعدادی از بررسی‌ها نشان می‌دهد که فدرال رزرو و بانک‌های بزرگ آمریکایی ظاهرا بازار را دستکاری می‌کنند، به نظر می‌رسد که در بازار املاک و مستغلات این کشور اتفاقاتی در حال رخ دادن است.

رسانه‌های اصلی گزارش کرده‌اند که بازار املاک و مستغلات از نظر تقاضا دچار آشفتگی شده، اما کارشناسان در رسانه‌های اجتماعی در حال بررسی بیشتر آن هستند. یک مفسر توییتر با نام “Culturalhusbandry” در کنار یکی از روزنامه‌نگاران به نام تیم پول از کانال یوتیوب Timcast IRL در این خصوص بحث کرده است.

پول روز پنجشنبه برای ۸۱۵هزار دنبال‌کننده خود در توییتر نوشت: "من به تازگی از دریافت وام برای یک خانه کوچک تک خانوار محروم شدم. من فکر می‌کنم که بازار درحال‌حاضر دچار تقلب شده است. این با عقل جور درنمی‌آید. اعتبار و همچنین درآمد من بسیار زیاد است. اما آنها گفتند که اعتبار من بسیار پایین است که به هیچ وجه درست نیست. موضوع وحشتناک این است که همه این‌ها در مورد خرید خانه‌ها توسط شرکت‌ها به صورت نقدی صحبت می‌کنند. من آنقدر خوش‌شانس هستم که برای خرید خانه به وام نیاز ندارم و می‌توانم از آنها بگذرم. اما در مورد سایر افراد طبقه کارگر چطور؟"

وال استریت می‌خواهد صاحب‌خانه شما باشد

بازاراملاک و مستغلات مردم را نگران کرده که کارتل بانکی ممکن است مانند گذشته در دوران روزولت و بحران مالی ۲۰۰۸، فاجعه مالی دیگری را ایجاد کند.

برخی گمانه‌زنی می‌کنند که حباب املاک و مستغلات در سال ۲۰۲۰ و تا سال ۲۰۲۱، آغاز برنامه "تنظیم مجدد بزرگ" نخبگان جهانی است. در حالی که بسیاری فکر می‌کنند که این تنطیم مجدد بزرگ تنها یک تئوری توطئه است، بازار املاک و مستغلات ایالات متحده احتمال وقوع آینده‌ای را نشان می‌دهد که: "شما صاحب هیچ چیزی نخواهید بود و خوشحال خواهید ماند."

Culturalhusbandry در توییت خود نوشت: "بلک‌راک هر خانه تک خانواری که پیدا کند را خریداری می‌کند و ۲۰ تا ۵۰درصد از قیمت درخواست شده را پرداخت کرده و پیشنهادی بالاتر از خریداران معمولی را می‌دهد."

وی در توییتر خود با ۳۳هزار فالوور اظهار کرد: "چرا شرکت‌ها، صندوق‌های بازنشستگی و گروه‌های سرمایه‌گذاری در املاک، کل محله‌ها را از طبقه متوسط می‌خرند؟ بیایید یک بررسی داشته باشیم. خانه‌ها در MLS ارائه شده و در طول چند ساعت معامله می‌شود. بلک‌راک، در میان سایرین، در حال خرید هزاران خانه جدید و کل محله‌ها است."

از آنجا که مفسران، منابع بیشماری که نشان می‌دهد بانک‌های بزرگ آمریکایی در حال خرید تمام املاک و مستغلات ایالات متحده هستند را به اشتراک گذاشته‌اند، Culturalhusbandry تنها در توییتر درباره واقعیت این خرید گسترده گمانه‌زنی نمی‌کند.

این حساب توییتر گزارش‌های منتشر شده از سوی وال استریت ژورنال، Propertyreporter، نیویورک پست، آتلانتیک، American Economic Liberties Project و بارون را به اشتراک گذاشت که در همه آنها توضیح داده می‌شود وال استریت می‌خواهد "صاحب‌خانه جدید شما باشد."

Culturalhusbandry در ادامه گفت: "تنظیم مجدد بزرگ واقعی است. این اتفاق در حال رخ دادن است. این بزرگترین انتقال ثروت و بزرگترین تحکیم قدرت در تاریخ بشریت خواهد بود."

برآوردها نشان می‌دهد که افزایش حجم پول فدرال رزرو در سال ۲۰۲۰، دو قرن از چاپ دلار را تحت‌الشعاع قرار داد. همچنین تخمین زده می‌شود که ۲۴ تا ۳۰درصد از کل دلار آمریکا در سال ۲۰۲۰ و سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ چاپ شده است. علاوه بر این، نمودار حجم پول بانک مرکزی موجود در وب‌سایت فدرال رزرو متوقف شده بود. اخیرا، تورم، اقتصاد آمریکا را تحت تاثیر قرار داده و دلار آمریکا بسیار ضعیف بوده است.

گزارش‌ها و داده‌های تحقیقی درحال‌حاضر نشان می‌دهد که توسعه حجم پول راه خود را به بازار املاک و مستغلات ایالات متحده پیدا کرده و کارتل بانکی در طول سال گذشته املاک زیادی را تصرف کرده است. به رغم چند توافق بازخرید معکوس، اوراق بهادار با پشتوانه وام مسکن (MBS) تحت کنترل فدرال رزرو قرار دارد. در واقع، تا ۲ژوئن ۲۰۲۱، بانک مرکزی ایالات متحده صاحب ۲۱درصد از کل اوراق قرضه رهنی در آمریکا بوده است. آمارها نشان می‌دهد که فدرال رزرو بیش از ۱۰۰میلیارد دلار در ماه در MBS از وام‌دهندگان و بانک‌های بزرگ خریداری کرده است.

جیانلوکا، استراتژیست اقتصاد کلان و کالاها در پایان ماه می‌گفت: "فدرال رزرو به میزان قابل توجهی اوراق قرضه با پشتوانه رهنی (MBS) را خریداری کرده است. مثال واضح دیگر این است که چگونه تزریق نقدینگی به طور مصنوعی در دارایی‌ها حباب ایجاد می‌کند. این وضعیت سالم نیست." داده‌های آماری خود فدرال رزرو نشان می‌دهد که بانک مرکزی آمریکا حدود ۲.۲۷۳تریلیون دلار اوراق قرضه با پشتوانه رهنی در اختیار دارد.

بسیار قبل‌تر از اینکه کووید-۱۹ صدر عناوین را در ایالات متحده به خود اختصاص دهد، بانک‌های مرکزی در سراسر جهان از تغییرات گسترده کاهش سیاست‌های پولی استفاده کردند. در کنار این، پیش از کووید-۱۹، فدرال رزرو و بانک‌های وال استریت در حال خرید املاک خرده‌فروشی و تجاری در قالب اوراق قرضه با پشتوانه رهنی بودند.

جوی ویلترموت، مقاله‌نویس مالی از Marketwatch، در مورد خرید اوراق قرضه با پشتوانه رهنی توسط فدرال رزرو در نوامبر ۲۰۱۹، زمانی که این بانک ماهانه ۳۰میلیارد دلار MBS را خریداری می‌کرد، گزارشی را منتشر کرد.

ویلترموت اظهار کرد: "هدف فدرال رزرو این است که در نهایت دارایی اوراق قرضه با پشتوانه رهنی خود را کنار بگذارد." اما این بانک مرکزی به جای کاهش اوراق قرضه رهنی، خرید املاک خود را سه برابر کرد.

تیم پول روز بعد از فالوورهای خود در توییتر پرسید: "اگر بانک‌ها به دلیل عدم پرداخت یک ساله وام مسکن ورشکسته شوند، چه می‌شود؟" این روزنامه‌نگار افزود: "کسی باید آنها را با قید ضمانت نجات بدهد."

پربیننده ترین اولین یارانه دولت رییسی پرداخت شد زنگ خطر تشدید تورم آغاز پرداخت مابه‌التفاوت حقوق فروردین۱۴۰۰ بازنشستگان ۵ خبر مهم اقتصادی ۱۴۰۰/۵/۲۱ آشنایی با سید احسان خاندوزی، گزینه پیشنهادی وزارت امور اقتصادی و دارایی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مسکن در آمریکا بازار املاک و مستغلات نشان می دهد بانک های بزرگ ایالات متحده سال ۲۰۲۰ حال خرید فدرال رزرو بانک مرکزی وال استریت بانک ها خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۹۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعبیر وارونه رؤیای آمریکایی/ راهپیمایی‌های گسترده حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده نشانه چیست؟

به گزارش قدس آنلاین، در طول ۷۵سال گذشته از تشکیل رژیم جعلی، هیچ دوره‌ای به اندازه ۶ماه اخیر، علیه جنایات اسرائیل در شهرهای مختلف آمریکا فریاد و شعار سر داده نشده بود، اعتراضاتی که ظاهراً حالا دانشگاه‌های آمریکا به کانون آن تبدیل شده‌اند. پس از یورش نیروهای پلیس نیویورک به محوطه دانشگاه کلمبیا در نیویورک و بازداشت ده‌ها معترض حامی فلسطین، دامنه اعتراضات به سایر دانشگاه‌ها از جمله ییل کشیده شد، اعتراضاتی که نسل جوان در مرکز آن قرار دارد.

موج بیداری در نسل جوان آمریکا
در همین راستا، امیرعلی ابوالفتح، کارشناس مسائل آمریکا در گفت‌وگو با قدس با اشاره به سرکوب معترضان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا، گفت: خواسته تمامی دانشجویان در اعتراضات سه ماه اخیر در ایالات متحده آمریکا درباره موضوع نژادی، صنفی، قومیتی و یا مسلمانان نبود، بلکه مسئله‌ای فراگیر به نام عدالت در جهان بود. ما شاهد یک موج بیداری در نسل جوان آمریکا هستیم و این می‌تواند در سرنوشت این کشور در آینده تأثیرگذار باشد.

وی تصریح کرد: در کشورهایی همانند آمریکا که به عنوان یک نظام سرمایه‌داری شناخته می‌شوند، این اعتراضات به مثابه نقطه عطفی در جنبش‌های حقوق مدنی تلقی می‌شود. این در حالی است که تمامی سازماندهی‌های تجمعات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا بر عهده قشر یهودی و مسیحیان این کشور است. امروز در جامعه آمریکا فلسطین به‌عنوان مصداق بارز نابرابری عدالتی در جهان تلقی می‌شود و همه جنبش‌هایی که در این کشور (آمریکا) مدافع عدالت هستند حول مسئله فلسطین جمع شده‌اند.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: از زمانی‌که رژیم صهیونیستی با حملات وحشیانه خود به بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، مساجد، مدارس و... دست به کشتار و نسل‌کشی زد، مردم به‌خصوص نسل جوان در کشورهای اروپایی و ایالات متحده آمریکا دربرابر این اقدامات واکنش نشان دادند. در ابتدا اعتراضات گسترده‌ای در خیابان‌های لندن، نیویورک، پاریس، برلین و... توسط آفریقایی‌تبارها، عرب‌زبانان، فلسطینیان و یهودیان برگزار شد و خواستار توقف فوری جنگ و آتش‌بس در غزه شدند.

تعبیر وارونه یک رؤیا
او اظهار کرد: به‌تدریج مسئله نسل‌کشی اسرائیل و نقض حقوق بشر توسط این رژیم در غزه در دانشگاه‌های غرب مطرح و اعتراضاتی در برخی از دانشگاه‌های آمریکا ازجمله کلمبیا (نیویورک) برگزار شد که واکنش تند طرفداران اسرائیل را در پی داشت.

ابوالفتح با اشاره به جلسه بازجویی و اخراج رؤسای سه دانشگاه آمریکا به جرم حمایت از غزه در کنکره آمریکا، گفت: کلودین گی رئیس دانشگاه هاروارد، لیز ماگیل رئیس دانشگاه پنسیلوانیا و سالی کورنبلوت رئیس دانشگاه آم‌آی‌تی، در جلسه استماع کنگره شرکت کردند که سرانجام لیز ماگیل رئیس دانشگاه پنسیلوانیا تحت فشارهای سیاسی لابی اسرائیل مجبور به کناره‌گیری از سمت خود شد. این در حالی است که در این سه دانشگاه هیچ فراخوانی برای نسل‌کشی یهودیان داده نشده بود اما مجلس نمایندگان آمریکا دعوت به تظاهرات در اعتراض به نسل‌کشی علیه فلسطینی‌ها را «فراخوان نسل‌کشی علیه یهودیان» قلمداد کرد.

وی با اشاره به موج دوم اعتراضات دانشجویان در بیشتر دانشگاه‌های آمریکا، گفت: دور جدید اعتراضات ازهفته اخیر در دو دانشگاه کلمبیا و ییل آغاز شده و به گفته مقامات پلیس، بیش از ۱۰۰نفر از دانشجویان بازداشت و عده‌ای ازجمله دختر ایلهان عمر، نماینده مسلمان حزب دموکرات آمریکا از دانشگاه اخراج شدند.

این کارشناس مسائل آمریکا در ادامه اظهار کرد: امروز دامنه اعتراضات به جنایات اسرائیل در غزه تنها متعلق به جامعه مسلمانان آمریکا نیست بلکه یهودیان در ایالات متحده با تشکیل سازمانی به نام «صلح» به دنبال برقراری آتش‌بس در غزه هستند. او تصریح کرد: امروز در آمریکا نسلی با عنوان زد یا نسل نت (از زمان متولد شدن خود با نمودهای عینی و ابزارهای جهان دیجیتال در ارتباط بوده‌اند) وجود دارد که چالش‌های جدی را برای نظام حکمرانی آمریکایی و چشم‌اندازهای مطرح و ادعایی از سوی آن ایجاد کرده است. چشم‌اندازهایی که بعضاً در قالب «رؤیای آمریکایی» و ارائه طرحی از مدینه‌فاضله آمریکایی به افکار عمومی آمریکا ارائه می‌شوند. 

سید حسین حسینی

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
  • دعوای «تیک تاک» و جو بایدن بالا گرفت
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • واکنش عجیب مدیرعامل تیک تاک به اقدام جو بایدن
  • اکثر آمریکایی‌ها معتقدند حمایت بیش از حد واشنگتن از تل‌آویو هدر دادن دلارهایشان است
  • بانک‌های چینی به دردسر افتادند؛ پای تحریم آمریکا در میان است
  • بانک های چینی در معرض تحریم
  • تعبیر وارونه رؤیای آمریکایی/ راهپیمایی‌های گسترده حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده نشانه چیست؟
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • آمریکایی‌ها در دوران بایدن گرسنه شدند