Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کهگیلویه و بویراحمد از واگذاری بنای تاریخی پل بریم در شهرستان باشت به بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ مجید صفایی در بازدید از پروژه‌های حوزه میراث فرهنگی شهرستان باشت، اظهار کرد:این اقدام باهدف مرمت، حفاظت و بهره‌وری، ایجاد اشتغال‌زایی و توسعه زیرساخت‌های گردشگری در این شهرستان صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به انجام عملیات مرمت پل تاریخی بریم، افزود:تاکنون در هفت مرحله دهانه‌های این بنای تاریخی مرمت‌شده که برای مرحله هفتم یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار اختصاص‌یافته است.

صفایی با اشاره به اینکه سنگ‌فرش، دیوارکشی و نرده‌کشی از بخش‌های مختلف مرمت پل تاریخی بریم در مراحل پیش بوده است، گفت:طرح مرمت پل بریم باهدف ماندگاری بیشتر این میراث ارزشمند تاریخی اجرا می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با همکاری صندوق احیاء وزارتخانه تاکنون دو بنای تاریخی حمام کهیار و کاروانسرای بافت تاریخی شهر دهدشت در استان باهدف سرمایه‌گذاری به بخش خصوصی واگذارشده است.»

پل بریم به‌صورت طاق‌های کمانی به‌هم‌پیوسته است که در روزگار کهن محل عبور، تجارت و مبادله فرهنگ مردمان دور و نزدیک منطقه بود.

بخش‌های به‌جامانده از این میراث تاریخی شامل ۱۳ دهانه طاق چشمه و پایه ستون‌های بزرگ است.

این مکان دیدنی در حدود هشت کیلومتری شهر باشت، در محدوده روستای چم بلبل و حدود ۹۰ کیلومتری جنوب یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

به دلیل قرار داشتن تفرجگاه چشمه انجیری در کناره‌ این پل جذابیت‌های آن برای گردشگران بیشتر شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بنای تاریخی کهگیلویه و بویراحمد میراث فرهنگی بنای تاریخی پل بریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۹۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار گروه‌های پایش و مرمت در نقش رستم

ایسنا/فارس مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید از استقرار گروه‌های پایش، حفاظت، مرمت و باستان‌شناسی در مجموعه تاریخی نقش رستم خبر داد.

علیرضا عسکری چاوردی امشب، ۱۴ اردیبهشت‌ ماه گفت: در اثر بارندگی های اخیر، محوطه باستانی نقش رستم دچار آب گرفتگی شد و در پی  آن فرونشست‌های متعددی در منطقه رخ داده است.

وی افزود: در حال حاضر تیم پایش، حفاظت و مرمت همراه با گروه باستان‌شناسی پایگاه میراث جهانی تخت جمشید در این محوطه باستانی مستقر هستند و پس از تهیه گزارش علمی، برنامه ساماندهی محوطه نقش رستم آغاز خواهد شد.

عسکری با بیان اینکه  بخشی از فرونشست‌های رخ داده در این محوطه باستانی مربوط به فرونشست عمومی دشت مرودشت است گفت: بخش دیگری از مشکلات مجموعه هم به آوار گسترده باروهای خشتی نقش رستم برمی‌گردد که طی این بارندگی‌ها بخش باروها و آوارهای رسوب شده باستانی دچار رانش شد.

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید بیان کرد: پایگاه میراث جهانی تخت جمشید بلافاصله پس از اخذ مجوز از پژوهشگاه میراث فرهنگی برنامه ساماندهی، حفاظت و مرمت نقش رستم را آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استقرار گروه‌ پایش و مرمت در مجموعه باستانی نقش رستم
  • عمارت «شجاع‌السلطنه» بهار در دو قدمی تخریب
  • آب‌گرفتگی و فرونشست‌های متعدد در نقش رستم
  • آب‌گرفتگی و فرونشست‌های متعدد در محوطه باستانی نقش رستم
  • آب‌گرفتگی و فرونشست‌های متعددی در محوطه باستانی نقش رستم
  • استقرار گروه‌های پایش و مرمت در نقش رستم
  • ۲۵۰۰ یادواره محله‌محور و خانه‌محور در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • چالش‌های آوج در مسیر توسعه
  • مرمت بانیه تاریخی استان مرکزی شتاب می‌گیرد
  • تخریب قلعه «هری‌پاتر» در اوکراین (+عکس)