Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@10:58:03 GMT

لزوم آشنایی نسل جدید و جوان جامعه با افکار شهدای محراب

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۰۹۰۷۲

لزوم آشنایی نسل جدید و جوان جامعه با افکار شهدای محراب

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در جلسه شورای سیاستگذاری و برنامه ریزی مراسم گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و نیز مراسم گرامیداشت شهادت حضرت آیت الله مدنی اظهار داشت: وظیفه همه ماست تا یاد شهید آیت الله مدنی، شهید آیت الله قاضی طباطبایی و شهدای دولت را زنده نگه داریم و نسل جدید و جوان جامعه را با افکار ایشان بیشتر آشنا کنیم چرا که این افکار جوانان ما را بیمه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان ضمن گرامیداشت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و گرامیداشت هفته دولت گفت : باید هفته دولت را از یاد نبریم ، شهید رجایی دیدگاه های عجیبی در رابطه با انقلاب داشت و می‌گفت باید انقلاب اسلامی را صادر کنیم که این سخن ، نشأت گرفته از فرمایشات امام راحل بود و به لطف خدا  امروز فرهنگ انقلاب اسلامی به تمام دنیا صادر شده است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه انقلاب اسلامی، امام راحل ومقام معظم رهبری در خارج از کشور بسیار با عظمت یاد می شود ، افزود : شهید رجایی می فرمود هر قدر انسان تر باشیم انقلابی تر هستیم، شهدا ما را انقلابی تر کردند ،انقلاب ما با خواستن و تمنا تداوم نمی یابد و باید در جامعه دگرگونی و تحولی عظیم اتفاق بیفتد.

وی افزود: شهید باهنر نیز یک شخصیت علمی و فرهنگی بود و می گفت ما به یک موفقیت بزرگی بواسطه انقلاب رسیدیم و و اسلام بعد از ۱۴ قرن دوباره متولد شده است، انقلاب ما صد درصد اسلامی است ، انقلابی که مردم را بسیج کرد تا متحد شدند و در سایه اسلام این انقلاب متولد شد.

آل هاشم در خصوص ویژگی‌های شهید مدنی، دومین شهید محراب گفت: استان ما نسبت به سایر استانهایی که شهید محراب دارند ویژه گی خاصی دارد و آن اینکه دو شهید محراب داریم که سید اولاد پیغمبر و امام جمعه هستند لذا تبریز باید به این موضوع ویژه پرداخت کند.

وی افزود: شهید مدنی از چهره‌های برجسته انقلاب اسلامی بود که همواره دغدغه دین و انقلاب داشت و همیشه در میدان عمل حاضر بود، از جمله مبارزان فعال و انقلابیون پیشرو و پیشقدم بود و از بُعد عملی و از بُعد نظری واقعاً دردش ارتقای ارزش های اسلامی بود ، خود را مطیع ولی امر و امام راحل می دانست و اطاعت از ولی فقیه را برای همه مطرح می‌کرد.

نماینده ولی فقیه در استان افزود : اتحاد و انسجام مسلمانان ، رعایت موازین اسلامی در مبارزات سیاسی و گسترش عدالت اجتماعی از موضوعاتی بود که این شهید والامقام به آن پرداخت می‌کرد، خدمت صادقانه با اخلاص و ایثار به مردم و اتحاد درونی و اجتماعی که در ایشان بود و ولایت مداری را در ایشان تبلور می ساخت به همین جهت حوزه های علمیه ما باید تلاش کنند تا ارزشها و اعتقادات اسلامی که مد نظر شهید والامقام و انقلاب است را ترویج و نهادینه سازی کنند.

وی همچنین اجرای مفاد قانون اساسی را از ویژگی‌های شهید آیت‌الله مدنی برشمرد و گفت: ایشان در بحث استقلال اقتصادی هم دیدگاه های بسیاری داشتند، لذا وظیفه ماست تا یاد شهید مدنی و شهید قاضی طباطبایی را زنده نگه داریم چرا که روزهای شهادت ایشان از ایام الله است .

گزارش فارس حاکی است شهید آیت الله سید اسدالله مدنی در ۲۱ شهریورماه ۱۳۶۰ در حال اقامهٔ نماز جمعه به دست منافقین کور دل ترور و به شهادت رسید و  دومین شهید محراب انقلاب اسلامی لقب گرفت.

 شهیدان محمدعلی رجایی رئیس‌جمهور و محمدجواد باهنر نخست‌وزیر در روز یکشنبه ۸ شهریور ۱۳۶۰ بر اثر انفجار بمب که در ساختمان نخست‌وزیری کار گذاشته شده بود، به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/60034

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید نماینده ولی فقیه جامعه انقلاب اسلامی نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی سیدمحمدعلی آل هاشم شهید آیت الله مدنی شهید باهنر شهید رجایی خبرگزاری فارس فارس تبریز شهید آیت الله قاضی طباطبایی انقلاب اسلامی شهید آیت الله شهید محراب الله مدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۹۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ترویج روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی در جامعه

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: باید به ترویج روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی در جامعه پرداخته شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در مراسم تجلیل از پیشکسوتان ورزش باستانی استان یزد با بیان اینکه از کودکی با ورزش باستانی آشنا بودم، اظهار کرد: در آن زمان زورخانه‌ها جایگاه ویژه‌ای داشت و علما، بازاریان متدین و افراد معتقد در این فضا حضور می یافتند و فضا به قدری معنوی و روحانی بود که مردم خود را مکلف به احترام به این مکان می‌دانستند.

وی با اشاره به اینکه سر در ورودی زورخانه ها و سر در حجره طلاب کوتاه گرفته می‌شد تا کسی که می‌خواست وارد شود، متواضعانه وارد شود، افزود: این معماری نشانگر این است که انسان در مرکز علم و ورزش باید اخلاق‌مدار و دارای تواضع و خشوع باشد.

آیت‌الله ناصری ادامه داد: تواضع در برابر خداود متعال، ادب، گذشت، جوانمردی و … از جمله خصلت‌هایی بود که در ورزش زورخانه‌ای وجود داشت و جای خرسندی است که این روحیات هنوز هم در زورخانه‌ها مورد توجه است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تاکید کرد: دل سپردن به ائمه اطهار (ع)، معنویتی است که در زورخانه‌ها به شکل پررنگی وجود دارد و این روحیه قابل تقدیر، هر روز در ورزش زورخانه‌ای در حال تقویت است.

وی ادامه داد: گذشت و جوانمردی که در اثر ورزش باستانی در انسان به وجود می‌آید، ایستادگی در مقابل فساد را افزایش می‌دهد و افرادی غیرتمند در این ورزش تربیت می‌شوند.

آیت‌الله ناصری عنوان کرد: فرهنگ دینی، غیرت، جوانمردی و ایثار ورزشکاران باستانی مثال زدنی و قابل تقدیر است و داستان‌ها و حکایات بسیاری در این زمینه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه این افراد در مبارزات انقلاب نیز از پیشتازان مبارزات بودند، تصریح کرد: ورزشکار جوانمرد هرگز زیر بار زور نمی‌رود و خدمتگزاری به مردم نیز شاخصه اصلی آن‌هاست.

آیت الله ناصری تاکید کرد: اگر این روحیات به محله های ما بیاید و مجدداً در برخی محلات احیا شود، شاهد اتفاقات خوبی در محلات و در میان مردم خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خطاب به ورزشکاران عنوان کرد: روحیات و درس‌های خود را به نسل جوان انتقال دهید و در نظر داشته باشید که هر کدام از شما می‌تواند معلمی برای یک نوجوان باشد و روحیه غیرت، دین مداری و … را در نوجوانان تقویت کنید.

در این مراسم از پیشکسوتان و ورزشکاران موفق در زمینه ورزش باستانی تجلیل شد.

کد خبر 749179

دیگر خبرها

  • شهید مطهری با روحیات و نیازهای نسل جوان آشنایی کامل داشت
  • لزوم ترویج روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی در جامعه
  • آیت‌الله مظاهری: روش مواجهه با جوانان، دهن‌کجی و رَمی به بی‌عقلی و بی‌دینی نیست
  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی
  • لزوم حمایت شوراها از شهرداران/ نفوذ از بیرون سبب ایحاد اختلاف در شورا می‌شود
  • آشنایی با قانون مدنی؛ مقدمه
  • لزوم حمایت فدراسیون فوتبال از پروژه ساخت فیلم «شهدای تیم فوتبال آزادی سمنان»
  • ۲۰۰ عنوان برنامه عقیدتی سیاسی در استان تهران برگزار می‌شود
  • عملیات وعده صادق ابهت آمریکایی‌ها و اسراییلی‌ها را شکست