Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سخاوت اسدی مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در نشست بازنگری و عقد تفاهم نامه جدید طرح توانمندسازی نیروی ماهر مورد نیاز شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، بیان کرد: در ۱۰ سال گذشته، ۱۵ هزار و ۷۰۰ نفر از متفاضیان کار در این منطقه از طریق تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان منطقه ویژه پارس و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر آموزش‌های فنی را فراگرفته‌ و بیش از ۹۰ درصد این افراد نیز جذب بازار کار شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: آموزش‌های مهارتی بر اساس نیازسنجی شرکت‌های مستقر در منطقه برگزار شد تا نیرو‌های آموزش دیده در کوتاه‌ترین زمان ممکن جذب بازار کار شوند.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با تاکید بر اینکه آموزش‌ها در سال کنونی بر اساس مشاغل مورد نیاز و درکوتاه‌ترین زمان ممکن برگزار شوند، ادامه داد: اولویت موارد آموزشی، برطرف کردن نیاز طرح‌های صنعتیِ در حال اجرا و طرح‌های بهره برداری شده در پارس جنوبی است و امیدواریم بتوانیم رسالت خود را در زمینه توانمند سازی جوانان منطقه برای ورود به بازار کار را شتاب دهیم.

اسدی با تاکید بر اینکه آموزش‌ها بر اساس نیاز روز و بازار کار ارائه خواهد شد، عنوان کرد: باید چارچوبی را برای اجرای دوره‌های مهارتی طراحی کنیم تا بتوانیم افراد بیشتری، با میزان آموزش بیشتری را تحت آموزش قرار دهیم که این مجموعه آموزش‌ها بتواند تعداد تخصص جامع‌تر‌ی از نیاز صنایع پارس جنوبی را پوشش دهد.

او از انعقاد تفاهم‌نامه جدیدی بین این سازمان و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای توانمندسازی جوانان استان بوشهر برای اشتغال در صنایع مستقر در منطقه پارس جنوبی خبر داد و بیان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه جدید آموزش‌های مهارتی بر اساس نیاز صنایع و به صورت سالانه به‌روز می‌شود تا نیاز نیروی ماهر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر هم از توجه مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به مقوله آموزش و مهارت آموزی جوانان قدردانی کرد و گفت: در ۱۰ سال گذشته افراد متناسب با ۹۰ حرفه مهارتی در سطح استان بوشهر توانمند شده‌اند و با رصد اشتغال این مهارت آموختگان بیش از ۶۰ درصد آن‌ها در منطقه ویژه و بقیه در استان مشغول به کار هستند.

عبدالمجید دراهکی ادامه داد: حدود ۸ هزار استاندارد آموزش مهارتی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در حوزه‌های مختلف تدوین شده است و از نظر ظرفیت‌های مهارتی کمبودی احساس نمی‌شود.

او افزود: با وجود ظرفیت‌های موجود در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در استان بوشهر و وجود مربیان ماهر و با تجربه در کنار تجهیزات به روز،  آمادگی داریم حرفه‌های آموزشی مورد نیاز را با هماهنگی صاحبان صنعت در شهرستان‌های استان برگزار کنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر توسعه مهارت‌آموزی را بر اساس نیاز بازار کار و صنایع مستقر در استان دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی، جهش تولید و اشتغال با توسعه آموزش‌های مهارتی در بخش‌های مختلف با همکاری شرکای آموزشی میسر می‌شود.

دراهکی به انعقاد تفاهم‌نامه جدید اشاره کرد و افزود: تفاهم‌نامه‌ای که در آینده نزدیک منعقد خواهد شد دو بخش دارد؛ یک بخش آموزش برای مهیاکردن نیرو‌های عملیاتی و بهره برداری و بخش دیگر آموزش و توانمندسازی کارآفرینان منطقه در ۴ شهرستان جنوبی استان بوشهر است.

او گام نهادن صنایع در توانمندسازی مهارتی جوانان استان بوشهر را پیشرفتی مهم برای توسعه مهارت آموزی دانست و تاکید کرد: فنی و حرفه‌ای توجه ویژه‌ای برای توانمندسازی جوانان این استان در همه رشته‌ها به‌‎خصوص حوزه نفت و گاز و حرفه‌های جنبی دارد و در این راستا ازهیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر به تجهیز و راه اندازی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گاز کشور در شهرستان عسلویه نیز اشاره کرد و گفت: بخش اعظم تجهیزات و ساختمان فنی و حرفه‌ای شهرستان عسلویه نیز تکمیل می‌شود و افتتاح رسمی این مرکز در دهه فجر امسال صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغال مهارت آموزی منطقه ویژه پارس آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس سازمان منطقه ویژه منطقه ویژه بر اساس نیاز تفاهم نامه بازار کار آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۹۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرستاری یک شغل سخت و دشوار است/ ۷۵ درصد پرستاران ایران زن هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی، با اشاره به نقش پررنگ بانوان در حرفه پرستاری گفت: در دنیا ۹۰ درصد پرستاران را بانوان و ۱۰ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند، اما در کشور ما پذیرش دانشجویان مرد افزایش یافته و ۷۵ درصد پرستاران، زن و ۲۵ درصد آنها، مرد هستند.

وی ادامه داد: جمعیت بزرگ بانوان در این حرفه نشان از تأثیرگذاری زنان در اجتماع دارد و نیاز به توجه خاص به این گروه را بیشتر می‌کند.

عبادی گفت: ماهیت شغل پرستاری، سخت و دشوار است، زیرا خدمت پرستاری لحظه‌ای متوقف نشده و مراقبت از بیمار در شیفت‌های پی در پی ادامه دارد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، ضمن قدردانی از تلاش‌های ارزشمند دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی، در زمینه پیگیری فرآیند نگارش لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران، افزود: این لایحه به انجمن‌های پرستاری ارسال شده و در این زمینه نیاز به حمایت بیشتری داریم.

وی گفت: امیدواریم پس از تدوین لایحه نهایی و چکش کاری آن در وزارت بهداشت، از ظرفیت‌های نهاد ریاست جمهوری برای ابلاغ آن نیز بهره ببریم تا خدمات سلامت توأم با حفظ کرامت مردم و پرستاران، با کیفیت بالا به جامعه ارائه شود.

کد خبر 6094491 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش بوشهر ویژه‌تر دیده شود/ لزوم ساخت کلاس‌های درس جدید
  • مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز پایان یافت
  • راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر
  • اشتغال اهمیت دارد
  • پرستاری یک شغل سخت و دشوار است/ ۷۵ درصد پرستاران ایران زن هستند
  • مهارت آموزی به یک هزار دانشجو در واحد‌های صنعتی دزفول
  • تعداد تشکل‌های کارگری در استان بوشهر ۳۵ درصد افزایش یافت
  • ایجاد دهکده لجستیکی مرزی سرخس
  • افزایش ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است