Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از شهروندان بروجن گفت: به‌علت مشکلات بیماری ریوی به یکی از درمانگاه شبانه‌روزی این شهر مراجعه کردم و هنگام مراجعه شبانه به این درمانگاه، تنها یک پزشک عمومی در محل حضور داشتکه متاسفانه پزشک فوق‌تخصص در این خصوص وجود نداشت.

محسن علایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: با توجه به جمعیت بالای شهرستان بروجن، نبود پزشکان فوق‌تخصص در مراکز پزشکی بروجن مانند درمانگاه‌های تامین‌اجتماعی و صادقیه مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علایی تصریح کرد: از مسوولان درخواست می‌شود تا نسبت به استقرار پزشکان فوق‌تخصص در مراکز پزشکی بروجن مانند درمانگاه‌های تامین‌اجتماعی و صادقیه اقدام و زمینه کاهش مشکلات شهروندان در این بخش را فراهم کنند.

علایی اظهار داشت: همچنین راه‌اندازی یک مرکز اورژانس در محل اورژانس سابق واقع در میدان شهید بهشتی بروجن می‌تواند روند خدمات‌رسانی به شهروندان شهرستان را تسهیل کند.

برای مراجعه به پزشک فوق‌متخصص مجبوریم به شهرهای دیگر مراجعه کنیم

یکی دیگر از شهروندان بروجن گفت: گاهی برای معاینه نزد پزشک فوق‌تخصص مجبوریم به شهرهای دیگر مانند شهرکرد یا استان همجوار مراجعه کنیم که هزینه‌های بیماران را افزایش می‌دهد.

مُنیر عباسی در گفت  گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: استقرار پزشکان فوق‌تخصص بروجن در شرایط شیوع ویروس کرونا و توصیه کادر درمان مبنی بر پرهیز از رفت و آمدها، می‌تواند از تردد شهروندان به شهرکرد و یا استان همجوار جلوگیری کند.

وی افزود: البته برخی پزشکان متخصص در بروجن استقرار و فعالیت دارند اما باید برای معاینه به مطب شخصی آن‌ها مراجعه کرد و همین موضوع باعث افزایش هزینه‌ها می‌شود که از عهده و توان برخی افراد خارج است.

عباسی تصریح کرد: از مسوولان درخواست دارم تا برای استقرار پزشکان فوق‌تخصص در درمانگاه‌های بروجن در برخی روزهای هفته، بخشی از مشکلات مردم این شهر را کاهش دهند.

وی یادآور شد: برخی نوبت‌دهی‌ها به‌صورت حضوری هم باعث اتلاف وقت و مشکلات دیگر برای شهروندان بروحن شده است.

استقرار پزشک فوق‌متخصص در بیمارستان بروجن از مطالبه‌های مردمی است

فرماندار بروجن نیز گفت: استقرار پزشک فوق‌تخصص در بیمارستان حضرت ولی‌عصر (عج) بروجن از مطالبه‌های جدی و ضروری مردم این شهرستان به‌شمار می‌رود.

مسعود ملکی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: با پیگیری‌های انجام شده در سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ بیمارستان ۲۳۹ تخت‌خوابی حضرت ولی‌عصر (عج) بروجن تکمیل، تجهیز و بهره‌برداری شد که تجهیزات جدید دیگری هم در آن مستقر می‌شود.

وی افزود: همچنین عملیات اجرایی ساخت جاده ارتباطی این طرح از ۲ مسیر آغاز شد که هم‌اکنون در حال تکمیل است.

ملکی تصریح کرد: اما علاوه بر اقدامات انجام شده در این بخش، مطالبه کنونی مردم در حوزه پزشکی به‌حق است.

وی یادآور شد: ساخت بیمارستان ۲۳۹ تخت‌خوابی حضرت ولی‌عصر (عج) بروجن براساس استانداردهای روز دنیا، نقش مهمی در خدمات‌رسانی به‌موقع و مطلوب به مبتلایان به ویروس کرونا ایفا کرد.

ملکی اظهار داشت: اما مردم و مسوولان شهرستان بروجن از دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری درخواست استقرار پزشکان فوق‌تخصص به‌ویژه فوق‌تخصص ریه دارند.

مراکز درمانی بروجن پزشک فوق‌متخصص ریه ندارد

مسوول فنی درمانگاه صادقیه بروجن نیز در این خصوص گفت: نه تنها درمانگاه‌های بروجن، بلکه بیمارستان این شهر هم پزشک فوق‌تخصص ریه ندارد.

اسماعیل موحدنیا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: البته پیش از این پزشک متخصص داخلی در درمانگاه شبانه‌روزی صادقیه بروجن استقرار داشت.

وی در خصوص نظر شهروندان مبنی بر نوبت‌دهی تلفنی و اتلاف وقت آنان افزود: هم‌اکنون سیستم نوبت‌دهی در درمانگاه شبانه‌روزی صادقیه بروجن به‌صورت حضوری است و تلفنی نیست.

موحدنیا تصریح کرد: شهروندان مراجعه‌کننده به درمانگاه شبانه‌روزی صادقیه از ساعت ۸ تا ۱۲ حداکثر ۲۰ نفر هستند که برای این تعداد بیمار یک پزشک کافی است.

چهارمحال و بختیاری با کمبود  پزشک متخصص مواجه است

مدیر درمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: متاسفانه این استان با کمبود پزشک متخصص در برخی از رشته‌ها مواجه است.

محمود فروزنده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: برای جبران بخشی از پزشک متخصص، سال قبل تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان تامین اجتماعی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منعقد شد که براساس آن بتوان از نیروهای تخصصی به‌صورت پاره‌وقت استفاده کرد که اجرایی نشد.

وی افزود: هم‌اکنون در درمانگاه تامین اجتماعی بروجن، پزشک متخصص داخلی و اطفال استقرار دارد اما پزشک فوق‌تخصص فقط در شهرکرد مستقر است.

فروزنده تصریح کرد: در دوران شیوع ویروس کرونا که درصد مبتلایان بستری هم بالا بود، اما در تامین متخصص ریه با مشکلاتی مواجه بودیم.

وی یادآور شد: برای تسریع در روند رفع این مشکل، دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری می‌تواند به مدیریت درمان تامین اجتماعی در استان ما کمک کند.

فروزنده اظهار داشت: البته در چارت درمانگاه تامین اجتماعی بروجن پزشک فوق‌تخصص تعریف نشده اما در صورت تامین نیرو، می‌توان استفاده و بهره‌مندی کرد.

بررسی وضیعت پزشک فوق‌تخصص ریه 

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری نیز بیمارستان بروجن را جزو بیمارستان‌های عمومی (جنرال)‌ دانست و گفت: این بیمارستان مشمول استقرار پزشک فوق‌تخصص ریه نشده است.

فریدون رحمانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: متخصص‌های داخلی پس از ۲ سال تحصیل به‌عنوان فوق‌تخصص ریه مشغول به خدمت می‌شوند که برای پس از تحصیل باید خود را متعهد به خدمت کنند.

وی افزود: بیشتر این پزشکان خود را به شکل هیات علمی دانشگاه متعهد می‌کنند و اگر پزشک آزاد باشند، پس از انجام تعهدات به پزشک فوق‌تخصص آزاد تبدیل می‌شوند.

رحمانی تصریح کرد: پزشکان فوق‌تخصص باید در بیمارستان‌های فوق‌تخصصی بیمارستان‌های آیت‌الله کاشانی و هاجر در شهرکرد به‌عنوان مرکز فوق‌تخصصی فعالیت کنند و دانشگاه علوم‌پزشکی ملزم به تامین این پزشکان در بیمارستان‌های فوق‌تخصصی است.

وی یادآور شد: بیمارستان‌های بروجن، لردگان و فارسان عمومی (جنرال) است و دانشگاه علوم‌پزشکی براساس شاخص‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وظیفه دارد این بیمارستان‌ها را در چند رشته مانند داخلی، جراحی، زنان و زایمان و اطفال فعال نگه دارد که در کنار این بخش‌ها، رشته‌های تخصصی دیگری شامل پاتولوژی، رادیولوژی و بیهوشی هم فعالیت دارد و این رشته‌ها مستقل نیستند و وابسته به رشته‌های دیگر هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: به‌جز چهار رشته اصلی عمومی (جنرال) بقیه رشته‌ها با توجه به نیاز منطقه و شرایط دانشگاه علوم‌پزشکی و در صورت امکان تامین می‌شود.

وی گفت: به‌عنوان نمونه، در بروجن روان‌پزشک بومی و جراح مغز و اعصاب وجود دارد و می‌توان خدمات‌رسانی این رشته‌ها به‌صورت عمومی اضافه کرد اما اگر در مرکز استان کمبود باشد، نمی‌توان پزشکان فوق‌تخصص را به شهرستان‌های دیگر اختصاص داد و اولویت با مراکز فوق‌تخصصی است.

رحمانی تاکید کرد: هم‌اکنون ۶ پزشک فوق‌تخصص ریه در مرکز چهارمحال و بختیاری فعالیت دارد که از این تعداد ۲ پزشک به‌صورت آزاد و ۶ پزشک دیگر هیات علمی و هیات علمی ضریب کا هستند.

وی افزود: از بین ۲ پزشک فوق‌تخصص ریه در مرکز چهارمحال و بختیاری یکی بازنشسته شده و دیگری تعهدات خود را سپری کرده و پزشک آزاد محسوب می‌شود که  رابطه کاری با دانشگاه علوم‌پزشکی ندارد.

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: همچنین از میان چهار پزشک فوق‌تخصص تعهد خدمت، یکی هیات علمی است و سه پزشک دیگر هیات علمی ضریب کا هستند که تعهدات خود را در این قالب می‌گذرانند.

وی یادآور شد: در صورت آمادگی پزشک آزاد بومی فوق‌تخصص ریه مایل به خدمات‌رسانی در بیمارستان بروجن، می‌توان نسبت به دریافت مجوزهای لازم از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام کرد.

رحمانی اظهار داشت: البته تمامی رشته‌های فوق‌تخصصی در چهارمحال و بختیاری دارای این شرایط هستند و فرقی با یکدیگر ندارند.

وی گفت: هم‌اکنون یک پزشک فوق‌تخصص کلیه آمادگی خود را برای سه روز فعالیت در بروجن اعلام کرده تا بتواند به بیماران دیالیزی ارائه خدمت کند.

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: رایزنی‌هایی با یک پزشک فوق‌تخصص گوارش بومی انجام شده تا بتواند هفته‌ای یک روز در بیمارستان بروجن حاضر و مشغول به خدمات‌رسانی شود.

رحمانی افزود: دانشگاه علوم‌پزشکی وظیفه دارد در رشته‌های تخصصی بیمارستان‌های عمومی (جنرال) پزشک و نیروی انسانی را به‌موقع تامین کند.

بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

برچسب‌ها بروجن شهرکرد چهارمحال وبختیاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بروجن شهرکرد چهارمحال وبختیاری بروجن شهرکرد چهارمحال وبختیاری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری درمانگاه شبانه روزی پزشک فوق تخصص ریه بیمارستان بروجن پزشک فوق متخصص تامین اجتماعی بیمارستان ها یادآور شد خدمات رسانی فوق تخصص فوق تخصصی هیات علمی هم اکنون رشته ها یک پزشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۹۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه پیش‌نویس قطعنامه تحت حمایت آمریکا و ژاپن که خواستار عدم توسعه تسلیحات هسته‌ای جهت استقرار در فضا می‌شد را وتو کرد.

به گزارش ایسنا، سیزده عضو شورای امنیت به این پیش‌نویس رای مثبت داده و چین تنها کشوری بود که به آن رای ممتنع داده بود.

پیش از به رای گذاشته شدن این پیش‌نویس، چین و روسیه خواستار اعمال اصلاحاتی در آن شده بودند که خواستار ممنوعیت قرارگیری هرگونه سلاحی در فضا می‌شد.

این اصلاحیه با هفت رای موافق، هفت رای مخالف و یک رای ممتنع نتوانست به تصویب برسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ‌ویزیت پزشکان‌ در کرمانشاه چند؟
  • جزئیات خودکشی یک فوق‌تخصص روماتولوژی | سمیرا آل‌سعیدی که بود و چرا دست به خودکشی زد؟
  • برپایی بیمارستان صحرایی در روستای فرهاد اباد دلفان-لرستان
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • خودکشی یک پزشک دیگر؟ / جزئیات درگذشت یک پزشک زنِ متخصص روماتولوژی
  • خودکشی یک پزشک دیگر؟/ جزئیات بیشتر از درگذشت متخصص بیمارستان شریعتی
  • خودکشی یک پزشک دیگر؟/ جزئیاتی بیشتر از درگذشت متخصص بیمارستان شریعتی
  • حضور بیش از ۶۰ پزشک در بیمارستان صحرایی شهرستان دلفان
  • روسیه پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را وتو کرد