Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-08@13:10:05 GMT

دو پیام مهم برای قیمت دلار در ایران از هرات

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۰۹۲۶۶

دو پیام مهم برای قیمت دلار در ایران از هرات

به گزارش سایت خبر روز، قیمت دلار آمریکا در پایان سومین هفته مرداد ماه در صرافی های بانکی تا سقف کانال ۲۵ هزار تومان پیش رفت و در بازار آزاد نیز از نیمه کانال ۲۶ هزار تومان گذشت .

 بسیاری از کارشناسان معتقدند سیگنال معرفی کابینه به واسطه پیش‌بینی‌هایی که از مذاکرات برجام و مساله پیوستن به اف‌ای‌تی‌اف می‌شود صعودی شده است و در عین حال مساله سقوط هرات و پیش‎روی طالبان در افغانستان می‎تواند سیگنالی منفی را به بازار ارز مخابره کند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازار هرات برای بازار ارز ایران ، بازاری مهم محسوب می‌شود . بخشی از معاملات در این بازار صورت می‎گرفت و این بازار در کنار بازار سلیمانیه عراق ، بخشی از معاملات ارز ایران را به خود اختصاص می‌داد.

 افسری، کارشناس بازار ارز به تجات نیوز گفته است: شهرهای بسیاری در افغانستان سقوط کردند و چند روز آخر هفته قیمت‌ها به خاطر همین موضوع بسیار بالا رفت. عملا دیگر دلار هراتی وجود ندارد. هر چند در برخی کانال‌ها، نرخ هنوز نرخ دلار هرات اعلام می‌شود اما معلوم نیست که آیا ریشه این قیمت واقعا به هرات باز می‌گردد یا نه. چون حتی نمی‌دانیم که طالبان قرار است با سیستم دلار در افغانستان و بانکداری در این کشور چه کند؟

برخی کارشناسان سد مقاومتی دلار را کانال ۲۷ هزار تومان در بازار آزاد و ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان در صرافی‌های بانکی می‌دانند و رسیدن دلار به این محدوده را نیز تحت تاثیر اتفاقات افغانستان محتمل ارزیابی می کنند . برخی نیز معتقدند بازار ارز در انتظار روشن شدن مواضع کابینه در قبال مسائل عمده بین‌المللی است.

منبع: فردا

کلیدواژه: قیمت دلار قیمت دلار آمریکا قیمت دلار آزاد قیمت دلار افزایش یافت قیمت دلار 12 مرداد 1400 قیمت دلار امروز بازار ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۹۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۹

امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۴۰۸ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای 18 عیار هر گرم 3 میلیون و 408 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 38 میلیون و 300 هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز 41 میلیون و 300 هزار تومان است.

قیمت جهانی طلا امروز 1403/02/19

 

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 23 میلیون و 700 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 15 میلیون و 100 هزار تومان و سکه یک‌گرمی 7 میلیون و 200 هزار  تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، 14 میلیون و 765 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 2317 دلار است.

قیمت روز ارزهای مبادله ای/ دلار ثابت ماند

 

در معاملات امروز (چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با ثبات نسبت به روز کاری قبل به نرخ 44 هزار و 783 تومان و حواله دلار نیز به نرخ 41 هزار و 814 تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با کاهش نسبت به روز کاری قبل به 48 هزار و 225 تومان و نرخ حواله یورو نیز به 45 هزار و 27 تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با ثبات نسبت به روز کاری گذشته، 12 هزار و 194 تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز 11 هزار و 385 تومان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
  • حضور ناموفق دلار در کانال ۶۰/ سیگنال مو‌رد نظر به بازار مخابره نشد
  • بازگشت دلار به کانال ۵۹هزار
  • اتحاد دلاری در کانال ۶۰ هزار
  • پیش‌بینی فعالان بازار از قیمت طلا و ارز در روزهای آینده/ منتظر این قیمت‌ها در بازار باشید
  • سرک دلار به کانال ۶۰
  • بازگشت دلار به کانال ۵۹/دلار تلگرامی خریدار ندارد
  • وقوع سیل در افغانستان ۱۰ کشته برجای گذاشت
  • آخرین تلاش‌های دلار تلگرامی برای حفظ حمایت ۶۰
  • حکمرانی آرامش در بازار طلا و ارز