Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه گلوبال نیوز از قول منابع گزارش کرد که نیروهای عملیات ویژه نیروی مسلح کانادا برای کمک به تحلیه کارمندان سفارت این کشور در کابل در افغانستان مستقر شده‌اند.

"هارجیت ساجان"، وزیر دفاع کانادا بدون ذکر جزئیات گفت: نیروهای مسلح کشور در افغانستان مستقر شدهاند. پرسنل ارتش کانادا در افغانستان و برای تضمین امنیت و خروج امن کارمندان سفارت کانادا در کابل مستقر شده‌اند چون اوضاع امنیتی در افغانستان به شدت رو به وخامت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین تاکید کرد که امنیت کارمندان سفارت از اولویت ویژه‌ای برخوردار است و کارمندان محلی مسئول اداره امور سفارت خواهند بود.

کانادا تنها کشوری نیست که اقدام به تخلیه سفارتش در کابل کرده است پیشتر آمریکا نیز نیروهایش را برای تخلیه پرسنل غیرنظامی از افغانستان مستقر کرده است. همچنین کشورهای دیگری چون سوئیس نیز اعلام کرده‌اند که تعداد کارمندان دیپلماتیک خود را در افغانستان کم می کنند.

در حالیکه اوتاوا تایید کرده که نیروهایش در افغانستان مستقر شده‌اند، مارک گارنو، وزیر امور خارجه کانادا از بیان این مساله که سفارت این کشور کابل عملیاتش را پیش از تخلیه کارمندان متوقف کرده، امتناع کرد.

در همین حال، مارکو مندیسینو وزیر مهاجرت کانادا نیز گفت، این کشور برنامه‌ای برای جابجایی و اسکان بیش از ۲۰ هزار افغان در معرض آسیب پذیر شامل زنان عالی رتبه، فعالان حقوق بشری و خبرنگاران را که در معرض تهدیدهای طالبان هستند، در نظر دارد.

وی در یک نشست خبری گفت، این اقدام علاوه بر ابتکار عمل اولیه برای استقبال از هزاران شهروند افغان است که برای دولت کانادا کار می‌کردند و شامل مترجم‌ها، کارمندان سفارتخانه‌ها و خانواده‌هایشان می‌شود.

وی ادامه داد: همزمان با افزایش پیشروی‌های طالبان، جان بسیاری از شهروندان افغان در معرض تهدید جدی قرار دارد. البته زمان این جابجایی مشخص نیست.‌ می‌دانیم اوضاع بسیار جدی است و هر لحظه بدتر هم می‌شود.

 گوترش: اوضاع افغانستان از کنترل خارج شده است

در همین حال «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل روز جمعه از طالبان خواست تا فورا حملات خود در افغانستان را متوقف کنند.

وی با هشدار درباره این موضوع که اوضاع افغانستان از کنترل خارج شده،‌گفت: «هم اکنون زمان توقف حملات است. هم اکنون زمان آغاز مذاکرات جدی است. هم اکنون زمان اجتناب از جنگ داخلی طولانی یا انزوای افغانستان است».

دبیر کل سازمان ملل که در جمع خبرنگاران در نیویورک صحبت می‌کرد از تمامی طرف‌ها خواست تا اقدامات بیشتری برای حفاظت از غیرنظامیان انجام دهند.

وی ادامه داد: «از برخی گزارش‌ها در این باره که طالبان در حال اعمال محدودیت‌های شدید بر حقوق بشر در مناطق تحت کنترل خود بوده به خصوص درباره زنان و روزنامه‌نگاران به شدت آشفته شدم».

گوترش گفت: «دیدن گزارش‌هایی در این باره که حقوق زنان و دختران افغان که به سختی به دست آمده در حال از بین رفتن است بسیار دلخراش و هولناک است».

310 310

کد خبر 1544915

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: افغانستان کانادا افغانستان مستقر کارمندان سفارت مستقر شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۹۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۸۰۰ نفر به بدنه آموزش و پرورش ابتدایی استان اصفهان وارد می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، وجیهه فاضل در جلسه توجیهی ارزیابان استخدام آموزگاری سال ۱۴۰۳ استان اصفهان، اظهار داشت: در استان اصفهان بیش از ۳۸۰۰ نفر وارد بدنه آموزش و پرورش ابتدایی استان اصفهان خواهد شد که این آمار بی‌سابقه است.

وی ادامه داد: ما قرار است ۳۰ سال آینده کودکان استان اصفهان را رقم بزنیم و باید نگاه و نگرش برای جذب نیروهای توانمند به حوزه آموزش ابتدایی باشد.

فاضل افزود: افرادی باید مورد پذیرش قرار گیرند که بتوانند به نحو مطلوبی به آموزش و پرورش دانش‌آموزان ابتدایی بپردازند و کلیه ویژگی‌های یک معلم نمونه باید در افرادی که برای احراز شغل پذیرش می‌شوند، وجود داشته باشد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: بهترین افراد برای گزینش نیروهای استخدامی صورت‌گرفته است تا سطح کیفی لازم برای بررسی صلاحیت‌های داوطلبین شغل معلمی محقق شود.

کد خبر 6090308

دیگر خبرها

  • شادی فوتسالیست‌های افغان با صادق بوقی
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • ۳۸۰۰ نفر به بدنه آموزش و پرورش ابتدایی استان اصفهان وارد می‌شوند
  • سیرسکی: اوضاع اوکراین وخیم است
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • نجات ده‌ها پناهجو در سواحل مراکش
  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان