Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت فیس بوک رمزنگاری سر به سر را برای تماسهای صوتی و ویدیویی در مسنجر عرضه کرد و یک لایه دیگر حریم خصوصی به این پلتفرم ارتباطی محبوب افزود.

خدمات مسنجر و واتس اپ فیس بوک در حال حاضر رمزنگاری سر به سر برای پیامهای متنی که توسط کاربران ارسال می شوند، دارند.

این غول شبکه اجتماعی به تدریج در حال افزودن قابلیتهای صوتی و ویدیویی به خدمات پیام رسان خود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قابلیتها سال گذشته که مردم به دلیل قرنطینه وضع شده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در خانه ماندند، محبوبیت زیادی کسب کردند.

رمزنگاری سر به سر یک قابلیت امنیتی است که مانع شنود مکالمات و پیامهای کاربران توسط یک شخص سوم می شود و از سال ۲۰۱۶ برای مکالمات متنی در سرویس پیام رسان فیس بوک موجود بوده است. اگرچه فیس بوک از سوی دولتها برای کاهش برنامه های رمزنگاری سر به سر تحت فشار بوده اما این قابلیت امنیتی را برای مکالمات صوتی و ویدیویی در مسنجر عرضه کرده است و به این ترتیب هیچ کس دیگر از جمله فیس بوک نمی تواند به آنچه ارسال یا گفته می شود، گوش کند.

بر اساس گزارش رویترز، فیس بوک در یک پست وبلاگ اعلام کرد ما همچنین تست محدود قابلیت رمزنگاری پیامها و مکالمات دو نفره بزرگسالان در اینستاگرام را در بعضی از کشورها آغاز خواهیم کرد. این قابلیت امنیتی در هفته های آینده در چتهای گروهی مسنجر تست خواهد شد./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رمزنگاری سر به سر صوتی و ویدیویی فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۹۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب همزمان ۲ اپ در موبایل اندروید ممکن شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فون آرنا، به نظر می رسد گوگل پس از سال ها از تست های گاه و بیگاه، قابلیت دانلود و نصب همزمان اپلیکیشن را در پلی استور ارائه کرده است.

برای مشاهده شیوه عملکرد این ویژگی ۲ اپ را نصب کنید و خواهید دید که آنها همزمان دانلود و نصب می شود و دیگر نیازی به انتظار برای تکمیل دانلود یک اپ و شروع دانلود دیگری نیست. می توان این فرایند را داخل پلی استور و همچنین روی نمایشگر رصد کرد.

این به روز رسانی فقط برای نصب اپ های جدید فعال می شود و فقط ۲ اپ به طور همزمان دانلود می شوند. این درحالی است که اپ استور اپل می تواند دانلود و نصب همزمان ۳ اپلیکیشن را کنترل کند.

البته باید در نظر داشت دانلود همزمان گوگل پلی برای آپدیت نرم افزارها به کار نمی رود. هرچند افزودن این قابلیت برای آپدیت کارآمدتر از نصب اپ های جدید است. کاربران امیدوارند گوگل این روند را گسترش دهد.

کد خبر 6091933 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • دریچه تنظیم هوا در ساختمان
  • آیپد پرو جدید ۲۰۲۴ اپل را ببینید
  • کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی
  • نصب همزمان ۲ اپ در موبایل اندروید ممکن شد
  • کمک داور ویدیویی مانع از کامل شدن بازگشت چلسی در ویلا پارک
  • انتشار تصاویر و ویدیویی از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط یمن
  • تفاوت های آیفون 13 و 13 پرو در چیست ؟
  • ساعت هوشمند فوق العاده سامسونگ گلکسی واچ پرو
  • اندازه‌گیری قند خون با گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • اندازه‌گیری قند خون با ساعت گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد