Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اتاق بازرگانی ایران، مرکز پژوهش‌های اتاق ایران، گزارشی با عنوان «برنامه‌های پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت از منظر پارلمان بخش خصوصی به دولت سیزدهم» منتشر کرد.

در این گزارش ضمن تبیین مأموریت و جایگاه این وزارتخانه کلیدی، برنامه راهبردی ویژه‌ای را به همراه اقدامات عملی اولویت‌بندی شده و با نگاه به بازه زمانی چهارساله آتی، تدوین‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی فرصت‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی کشور در حوزه وزارت مربوطه با نگاهی به مسائل داخلی و آخرین تحولات بین‌المللی و نیز آسیب‌شناسی مسائل پیش‌روی اقتصاد ایران در دوره چهار ساله آتی، مبنای تحلیلی تدوین برنامه راهبردی مذکور برای وزارتخانه امور اقتصادی و دارایی قرارگرفته است.

بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در بازار مالی، تدوین برخی لوایح مؤثر در بهبود سیستم مالیاتی، حمایت از تولید ملی، ایجاد پنجره واحد تجارت فرامرزی، تلاش برای شفاف‌سازی امور بخش عمومی در این گزارش تأکید شده است.

همچنین به مواردی چون توجه به ظرفیت‌های موجود برای بهبود محیط کسب‌وکار، در مقابل چالش‌هایی چون تنگنای دسترسی به منابع ارزی، بی‌انضباطی مالی دولت، بهره‌وری اندک، عدم توانمندسازی بخش خصوصی، بالا بودن حجم اقتصاد غیررسمی، ناکارایی سازوکارهای اجرایی لازم برای توسعه و مشکلاتی ازاین‌دست توجه شده است. بنابراین نیاز است راهبردهای عملی به نحوی تدوین شوند که حداکثر بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در جهت غلبه بر چالش‌های پیش رو انجام شود.

راهبردهای پیشنهادشده شامل بهبود محیط کسب‌وکار، رفع موانع تولید، توانمندسازی بخش خصوصی، ارتقای بهره‌وری، توسعه صادرات غیرنفتی و دیپلماسی قدرتمند است که یقیناً دستیابی به برخی از این اهداف جز در سایه همکاری دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط و بخش خصوصی حاصل نخواهد شد.

در ذیل هرکدام از راهبردهای ذکرشده، مهم‌ترین اهداف و برنامه‌ها به تفکیک حوزه‌های عملیاتی صنعت، معدن و تجارت ذکر شده است.

گزارش با مقایسه این برنامه‌ها با آنچه تاکنون در مسیر دستیابی به این اهداف انجام‌شده، توانسته اولویت برنامه‌هایی را که باید در دستور کار قرار بگیرند مشخص کند که یقیناً توجه به آن می‌تواند تا حد زیادی راهگشای اقتصاد در سال‌های آتی باشد.

متن کامل گزارش را از اینجا بخوانید.

کد خبر 5280621

منبع: مهر

کلیدواژه: دولت سیزدهم اتاق بازرگانی ایران وزارت صنعت معدن و تجارت بخش خصوصی ویروس کرونا قیمت دلار قیمت نفت قیمت جهانی نفت قیمت جهانی طلا گمرک ایران واکسن کرونا وزارت جهاد کشاورزی قیمت طلا بانک مرکزی رمز ارز بازار سهام امریکا قیمت سکه بهار آزادی شرکت توانیر بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۹۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رییس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به ظرفیت دستگاه قضا در حمایت از تولید و پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: بخشی از مشکلات و موانع در مسیر سرمایه‌گذاری و مشارکت مردم در بخش‌هایی، چون صنعت، گردشگری، کشاورزی و ... قابل شناسایی است و برنامه‌ریزی برای رفع آن امکان پذیر است.
حجت الاسلام اسداله جعفری از رسیدگی مساله محور به مشکلات تولید و اقتصاد در این ستاد خبر داد و افزود: پیش از این در بیشتر مواقع، رفع مشکلات واحد‌های تولیدی و فعالان اقتصادی در ستاد اقتصاد مقاومتی به شکل موردی و مصداقی بود، اما مصوبه جدید اعضای ستاد به این نحو است که مشکلات و موانع به صورت مسأله محور بررسی شود چرا که با برطرف شدن یک مانع به شکل ریشه‌ای و کامل، ممکن است مشکلات چند واحد تولیدی در این خصوص، همزمان برطرف شود.

دیگر خبرها

  • بنا‌های تاریخی اردبیل برای احیا به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • بیش از ۶.۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز
  • وزیر تعاون: تمام دغدغه رئیس جمهور معیشت مردم است
  • تأکید نماینده ولی فقیه در لرستان بر رفع موانع تولید
  • موانع مشارکت مردم‬ استان‬ تهران‬ در امر تولید و اقتصاد رفع شود
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است
  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد
  • تولید نوکیای تقلبی متوقف می‌شود+ فیلم
  • تعداد زنان کارگر به روایت وزیر کار