Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر سینما فرهنگ گفت: در شرایط کرونایی و حاد این روز‌ها قطعا رفتن به مراسم عزاداری مثل سابق نیست و محدودیت‌های خاص خودش را خواهد داشت. اگر در این ایام فیلم مناسبتی خوبی اکران بشود مطمئنا مردم استقبال خواهند کرد.

مجتبی بهزادیان در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان پیرامون وضعیت فروش این روز‌های سینما گفت: سینما‌ها در یک سال و نیم گذشته روز‌های خوبی را تجربه نکرد و متاسفانه اکثر همکاران ما در سینما‌ها از کار بی‌کار شدند و سینما‌ها با ۴ الی ۵ نفر پرسنل به کار خود ادامه دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلم سینمایی «دینامیت» اکران خود را از ۱۰ تیرماه آغاز کرد و تاکنون از مرز ۸ میلیارد فروش گذر کرده است. این اتفاق نشان داد که اگر فیلم خوب در چرخه اکران قرار بگیرد در همین دوران کرونا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی که سینما‌ها در انجام آن حساسیت بالایی دارند می‌توان به فروش و استقبال مردم امیدوار بود.

وی با اشاره به امنیت بالای سینما‌ها بیان کرد: ما در همین شهر و در میان همین مردم زندگی می‌کنیم و شاهد هستیم که سینما‌ها از بسیاری از مراکز تفرحی و پاساژ‌ها و .. امنیت بالاتری دارند و نسبت به خیلی از اماکن پروتکل‎های بهداشتی جدی‌تر اجرا و رعایت می‌شود. ستاد ملی مقابله با کرونا هم به تازگی لیستی را اعلام کرد که در آن مکان‌ها دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود و سینما در آن لیست ۲۰ تایی نبود و همین امر نشان دهنده این است که سینما مکانی امن برای مخاطبین است.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

مدیر سینما فرهنگ با بیان اینکه فیلم خوب زمان ندارد و مخاطب از آن استقبال می‌کند عنوان کرد: با وجود ظرفیت ۵۰ درصدی، اما فروش «دینامیت» امیدوار کننده بود. شاید فروش «دینامیت» خیلی فرآیند سوددهی آنچنانی برای سینما نداشته، اما به هر حال با فروش این فیلم خیلی از سینما‌ها جانی تازه گرفتند و پرسنل خود را حفظ کردند. سازمان سینمایی هم در این بازه زمانی برای اکران فیلم‌های جدید همکاری کرد و امیدواریم تهیه‌کنندگان و کارگردانان دیگر هم روی خوشی به سینما‌ها نشان بدهند و فیلم‌های خود را روانه اکران کنند.

بهزادیان اظهار داشت: ما خیلی امیدوار بودیم با فروش بالای «دینامیت» فیلم‌های دیگری که با حال و هوای محرم و ایام سوگواری تناسب دارند هم اکران شوند. انتظار داشتیم فیلم‌های قوی و اجتماعی «درخت گردو»، «روز صفر» و .. که در جشنواره ملی فیلم فجر هم مورد استقبال مردم قرار گرفتند به چرخه اکران اضافه شوند که متاسفانه این اتفاق نیفتاد و چاره‌ای نیست و باید تا اکران فیلم‌های جدید منتظر ماند.

مدیر سینما فرهنگ با اشاره به ضرورت اکران فیلم‌هایی متناسب با ایام محرم و صفر بیان کرد: قطعا اکران فیلم‌های مناسبتی و خوب در سینما‌ها مورد استقبال مردم قرار خواهد گرفت و ضرورتی است که در این ایام فیلمی در این حال و هوا هم به چرخه اکران اضافه شود. فیلم خوب در هر شرایطی فروش خواهد داشت. سال‌های قبل و در ایام جشنواره فیلم فجر که معمولا بحث فیلم دیدن و سینما رفتن داغ بود شاهد بودیم فیلم‌هایی اکران میشد که حتی ۶ نفر هم به سالن نمی‌رفتند.

بهزادیان با تاکید بر اینکه فیلم‌های مخصوص محرم قطعا می‌فروشند خاطرنشان کرد: مردم در این روز‌ها تفریح و سرگرمی خاصی ندارند و با اکران فیلم‌های خوب می‌توان به سینما‌ها رونق داد. در شرایط کرونایی و حاد این روز‌ها قطعا رفتن به مراسم عزاداری مثل سابق نیست و محدودیت‌های خاص خودش را خواهد داشت. اگر در این ایام فیلم مناسبتی خوبی اکران بشود مطمئنا مردم استقبال خواهند کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سینما سینمای ایران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار سینما سینمای ایران اکران فیلم روز ها سینما ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۹۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکوردشکنی شمس و مولانا در سینمای ایران؛ «مست عشق» نیامده از ۵ فیلم سبقت گرفت

آفتاب‌‌نیوز :

 در شرایطی که گیشه سینما‌ها تحت تاثیر اکران دو فیلم کمدی «تمساح خونی» و «سال گربه» قرار دارد، فروش ۱۱ میلیاردی «مست عشق» در دو روز اول اکران نوید یک رقیب جدید برای کمدی‌های در حال اکران را می‌دهد.

مست عشق ساخته حسن فتحی با حضور پارسا پیروزفر و شهاب حسینی اتفاق بی سابقه‌ای را در گیشه رقم زد و موفق شد طی دو روز اول اکران با جذب بیش از ۱۶۰ هزار مخاطب فروشی بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که برای یک فیلم غیرکمدی موفقیتی بزرگ محسوب می‌شود.

پس از سال‌ها این اولین باری است که یک فیلم غیرکمدی موفق به شکستن این رکورد می‌شود، به گونه‌ای که «مست عشق» تنها در دو روز اول اکران توانست خود را به رتبه چهارم فروش کلی سینمای ایران در سال جدید برساند و بالاتر از فیلم‌هایی نظیر آسمان غرب، آپاراتچی، پرویز خان، نوروز و ایلیا در جستجوی قهرمان قرار گیرد.

شهاب حسینی در نقش (شمس تبریزی)، پارسا پیروزفر در نقش (مولانا)، حسام منظور در نقش حسام الدین چلبی (همنشین و شاگرد مولانا)، هانده ارچل در نقش (کیمیاخاتون)، بنسو سورال در نقش (مریم)، بوراک توزکوپاران در نقش سلطان ولد (فرزند بزرگ مولانا)، هالیت ارگنچ (پدر مولانا) و بوران کوزوم در نقش علاءالدین (پسر مولانا) در «مست عشق» بازی کرده اند.

این فیلم برشی از زندگی مولانا و شمس تبریزی در سال‌های ۶۴۰ تا ۶۴۵ هجری قمری می‌باشد که رابطه مولانا با شمس تبریزی، عشقی که مولانا به او داشت، تأثیر فراوان شمس بر زندگی و اشعار مولانا، و عشق او به خدا و عرفان او را به تصویر می‌کشد. 

در جدول فروش سینمای ایران در حال حاضر تمساح خونی به کارگردانی جواد عزتی با بیش از ۱۱۹ میلیارد تومان فروش در آستانه ۲ میلیونی شدن تماشاگران خود است و پس از این فیلم درام اجتماعی «بی‌بدن» با بیش از ۳۰ میلیارد فروش و کمدی «سال گربه» با ۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروش در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • سه فیلم جدید در راه اکران/قرارداد «تاوان»،«نیلگون» و«قلهک» ثبت شد
  • «مست عشق» فیلم قابل قبولی نیست/ فروش بالا نمی‌تواند دلیل بر کامل بودن یک اثر باشد
  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • بلیت سینما بعد از دو ماه دوباره گران شد
  • استقبال بیش از ۱۸ هزار مخاطب از سینما‌های تصویر شهر
  • فروش ویژه 3 نهال گردو اصلاح شده چندلر، فرنور و ژنوتیپ برتر با باردهی 11 تن
  • آمار فروش فیلم‌های سینمایی در اولین هفته اردیبهشت/ «مست عشق» از «تمساح خونی» سبقت گرفت
  • رکوردشکنی شمس و مولانا در سینمای ایران؛ «مست عشق» نیامده از ۵ فیلم سبقت گرفت
  • رکوردشکنی شمس و مولوی در سینمای ایران