Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، نخستین همایش بین المللی « میراث مشترک ایران و هند؛ نسخ خطی: ظرفیت ها و چالش ها» (ICCHI ۲۰۲۲) ،‌ به همت معاونت پژوهشی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و با مدیریت فاطمه جان احمدی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار می شود. 
غلامرضا  امیرخانی به عنوان دبیر علمی بخش ایران، فرزانه اعظم لطفی به عنوان دبیر علمی بخش هند و مهشید برجیان به عنوان دبیر اجرایی معرفی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بررسی پیشینۀ نسخه پژوهی و نسخه شناسی در هند (شیوه‌ها، مطالعات میان رشته ای، مطالعات دانشگاهی) از جمله اهداف اصلی این همایش بین المللی است. بر همین اساس از محققان ایرانی و غیرایرانی که به زبان های فارسی و انگلیسی آثار و پژوهش هایی دارند؛  دعوت می شود با شرکت در این گردهمایی، آخرین نتایج مطالعات و پژوهش های خود را درباره نسخ خطی در جایگاه میراث مشترک دو کشور کهن ایران و هند؛ به صورت مجازی ارائه کنند.
نقد و تصحیح متون و نسخه های خطی، نسخه های خطی غیرایرانی، معرفی نسخه های تازه یاب و نفیس، هنرهای کتاب آرایی، فهرست نویسی و حفظ و نگهداری و مرمت نسخ خطی، شیوه های اطلاع رسانی و معرفی مفاخر و نام آوران عرصه مخطوطات؛ از دیگر محورهای همایش عنوان شده است.
همایش بین المللی «میراث مشترک ایران و هند؛ نسخ خطی: ظرفیت‌ها و چالش‌ها» در روز سی ام دی ماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود. مهلت ارسال چکیده مقالات تا ۱۵ مهرماه تعیین شده است و پژوهشگران و محققان تا ۲۰ آذرماه می‌توانند متن کامل مقالات خود را به دبیرخانه همایش به آدرس پست الکترونیکی همایش: iranindiamanuscript@gmail.com  ارسال کنند.
لازم به توضیح است، چکیده مقالات ارسالی باید بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ کلمه به زبان فارسی یا انگلیسی باشد و گزیده مقالات برتر همایش در قالب شماره مخصوص نشریات علمی و یا به صورت کتاب مستقل منتشر خواهد شد.

برچسب‌ها هند سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هند سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران هند سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران میراث مشترک ایران و هند نسخ خطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۹۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش هوش مصنوعی و طلا و جواهر در یزد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، ستارزاده افزود:هوش مصنوعی کاربرد‌های زیادی در حوزه کسب وکار دارد و این همایش با هدف رونق کسب و کار طلا و جواهر در این زمینه برگزار شد.
رئیس دانشگاه علمی، کاربردی یزد هم در ادامه بیان داشت:این همایش در حقیقت شروعی برای برگزاری دوره کوتاه مدت هوش مصنوعی در صنعت طلاو جواهرات می‌باشد.
عباسعلی جعفری افزود:رسالت دانشگاه علمی کاربردی، مهارت افزایی دانشجویان در صنعت طلا و جواهر و همچنین رشد در مسیر اشتغال و کسب و کار است.

دیگر خبرها

  • گوشی جدید ناتینگ، ۲ روز دیگر رونمایی می‌شود
  • برگزاری همایش هوش مصنوعی و طلا و جواهر در یزد
  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • همایش تاثیر بحران‌های طبیعی بربنا‌های تاریخی در سمنان
  • روایتگری پیشمرگان مسلمان، اسناد ناطق روایت آزادسازی سنندج است
  • نگهداری ۴۲هزار نسخه خطی در سازمان اسناد وکتابخانه ملی کشور
  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • همایش ملی سکونتگاه‌های انسانی ایران برگزار شد