Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر پیشنهادی نفت از قول خود به رئیس جمهور برای افزایش فروش نفت خبر داد و گفت: با توجه به فضای سیاسی که پیش بینی می‌کنیم با کشور چین ایجاد شود، اعداد و ارقام بسیار بالاتر از وضعیت کنونی خواهد بود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، جواد اوجی وزیر پیشنهادی نفت با حضور در جلسه فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی طی سخنانی درخصوص مشکلات و معضلات حوزه نفت و گاز کشور با اشاره به راهکار تهاتر کالا برای عبور از موانع و محدودیت‌های موجود، گفت: در بحث گاز که همزمان با نفت تحریم شد ما با تفکر جهادی و به حول قوه الهی کار‌ها را پیش بردیم و در این صنعت با تهاتر کالا تسویه حساب را انجام می‌دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: ثمره آن این بود که طی آن سال‌ها ما هیچ بحث در حوزه دیپلماسی نداشتیم، در عین حال به کمک خدای متعال و تلاش‌های همکاران عزیز ما در کشور قطعی گاز نداشتیم.

وزیر پیشنهادی نفت در بخش دیگر سخنان خود بیان کرد: در حوزه نفت ما این قول را به آقای رئیسی دادیم که اراده بر فروش باشد؛ با استفاده از مدیران توانمندی که این وزارتخانه دارد و با استفاده از روش‌هایی که امروز در بحث فروش نفت وجود دارد. عرض کردم که من بحث تهاتر کالا در بخش گاز را داشتم. همچنین باید از توان بخش خصوصی استفاده کنیم، اگر این میدان داده شود به بخش خصوصی و حمایت نظام، مجلس محترم، شورای امنیت ملی و سران قوه ایجاد شود؛ بالاخره بایستی به یک وزیر اعتماد کرد و با توجه به فضای سیاسی که پیش بینی می‌کنیم با کشور چین ایجاد شود، اعداد و ارقام بسیار بالاتر از وضعیت کنونی خواهد بود.

وی ادامه داد: بحث دیگر تکلیف میادین مشترک نفتی و گازی است که در دهه‌های گذشته تعیین تکلیف نشدند و ما معتقدیم که در این دوره مساله تعیین تکلیف این میادین رقم بخورد. همچنین موضوع دیگر خام فروشی است، ما نباید همواره دنبال این باشیم که نفت خام بفروشیم. بحث توسعه زنجیره تکمیلی پتروشیمی را باید دنبال کنیم که هم اشتغال زایی و درآمدزایی به دنبال خواهد داشت و هم سرمایه‌گذاری بسیار پایینی نیاز دارد.

اوجی در ادامه بیان کرد: در بحث نیروی انسانی که امروز با این حال و روزی که می‌بییند، این بی احترامی که نسبت به این بدنه کارشناسی وجود دارد با کمک شما نمایندگان محترم می‌شود گره این عزیزان را باز کرد و ایجاد انگیره کرد. اگر بهترین تجهیزات را داشته باشیم بدون نیروی انسانی با انگیزه به نتیجه نخواهیم رسید.

وی با اشاره به مساله ساخت تجهیزات و کالا‌های مورد نیاز صنعت نفت، خاطرنشان کرد: در بحث ساخت کالا اعتقاد من این است که ظرفیت خوبی در کشور در بحث سازندگان کالا و تجهیزات صنعت نفت وجود دارد، من ۶-۷ سال در این حوزه در کشور کار می‌کنم و پروژه‌های مختلفی را با صنعت نفت داریم که نزدیک به ۸۰۰ میلیون دلار ارزش دارد. من وقتی در شرکت ملی گاز بودم شرکت‌های تولیدکننده کالا در این حوزه را دعوت می‌کردم، نیاز‌های پرمصرف را در قالب قرارداد‌های ۵ ساله از آن‌ها خریداری می‌کردم که این قرارداد باعث می‌شد تولیدکننده خیالش راحت باشد و سرمایه گذاری کند. ما باید از شرکت‌های توانمند و صاحب دانش داخلی استفاده کنیم که حتما می‌توانیم هزینه‌ها را در وزارت نفت و شرکت نفت کاهش دهیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: برنامه پیشنهادی اوجی فروش نفت خام صادرات نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۹۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۰ روبلی تجار برای کد استاندارد صادرات کالا به اوراسیا

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی مظهری مدیرعامل مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران، گفت: این مرکز متولی شماره گذاری کالا و خدمات است که طی ۲۸ سال گذشته بارکدهای بین‌المللی که در فروشگاه‌ها اسکن و استفاده می‌شود، توسط این نهاد صادر شده و در همه دنیا با پیش شماره ۶۲۶ قابل شناسایی هستند؛ این کدها، مشخصات تولید کننده و مشخصات را ارائه می‌دهد؛ بر همین اساس ۷.۵ میلیون قلم کالا در کشور شماره گذاری شده و بسیاری از این کالاها به کشورهای دیگر صادر می‌شوند.

وی ادامه داد: عده‌ای ادعا می‌کردند، زمانیکه امکان صادرات به کشورهای اوراسیا داشتند، باید به الزام زمانی در استانداردی طی کنند؛ به همین دلیل باید بسته بندی‌های نو را مجدد جدا و برچسب‌های جدید را روی کالا نصب می‌کردند. انجام این فرآیند موجب آشفتگی بسته‌بندی می‌شد.

مدیرعامل مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران در مصاحبه رادیویی تصریح کرد: برای همین مساله ذکر شده، در حاشیه نمایشگاه اکسپو تهران پیگیری‌هایی برای برگزاری جلسه با نماینده این نهاد بودیم تا در ایران نمایندگی مرتبط به این استاندارد دایر شود؛ پس از این مذاکرات، جلسه‌ای با رایزن اقتصادی ایران در روسیه و مدیران توسعه و تجارت تفاهم نامه‌ای با این شرکت که استاندارد اتحادیه اوراسیا داشته امضا کردیم تا نمایندگی ایران در این شرکت فعال و استاندارد روی کالا در کشور ایران اعلام شود.

مظهری خاطرنشان کرد: یکی از کدهایی که در این کالاهای صادراتی الزام داشت، «ایران کد» بود که پیش نیاز آن، کد استاندارد است؛ در نتیجه اگر کالایی برچسب استاندارد دارد، قطعاً شروط لازم استاندارد اوراسیا آسیا یا (EAC) را نیز دارد.

این مسؤول افزود: البته این تفاهم‌نامه موجب تعامل با نمایندگی می‌شود و دیگر در گمرکات کشورهای اوراسیا معطلی رخ نخواهد داد.

وی گفت: مزیتی که ایجاد شده آن است که تجار ایران باید در کشورهای طرف برای هر کالا ۱۰ روبل هزینه این استاندارد را پرداخت کنند اما در ایران این هزینه به شکل ریالی دریافت می‌شود که این هزینه هم به سود تجار است و از سوی دیگر مانع خروج ارز کشور خواهد شد و هزینه تجار را نیز به یک دهم می‌رساند.

کد خبر 6096116

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۰ روبلی تجار برای کد استاندارد صادرات کالا به اوراسیا
  • آنژ پوستکوعلو: باید برخی از بازیکنان تاتنهام را بفروشیم
  • تجارت خارجی ۴۱۴ میلیون دلاری از گمرکات کردستان
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالا‌های وارداتی می‌شود؟
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟ 
  • قدردانی وزیر کشور از نیرو‌های امدادی در یافتن کودک گلستانی
  • نمایشگاه کتاب ظرفیت جذب گردشگران خارجی را دارد
  • افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران
  • رشد ۲۳ درصدی ارزش صادرات از استان مرکزی
  • چرا فلسطین طی ۷ ماه جنگ همواره اصلی‌ترین موضوع جهانی بوده است؟