Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه صبح نو به بررسی عملکرد حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در دوران تحول دستگاه قضا پرداخته است.

خبرگزاری میزان _ روزنامه صبح نو نوشت: قاضی‌القضات که از زمان آغاز ماموریت خود در قوه قضاییه رویکرد تحولی را در پیش گرفته است و این روز‌ها دستگاه قضا با مدیریت او روز‌های پرکاری را تجربه می‌کند در هفته گذشته با حل مشکل قضایی بیمارستان بزرگ امام‌خمینی (ره) کرج این بیمارستان در اوج کرونا دوباره آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای صبح جمعه به البرز سفر کرد تا ضمن بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان و گفتگو با مدیران و شنیدن حرف‌ها و درددل‌های کادر درمان، از نزدیک در جریان پیگیری‌ها و اقدامات صورت‌گرفته برای بازگشایی مجدد این مرکز درمانی قرار گیرد. آغاز به کار بیمارستان امام خمینی (ره) کرج علاوه بر کمک به حل مشکلات درمانی و پزشکی مردم کرج، در

اشتغالزایی نیز سهم زیادی دارد و به گفته مسوولان این مرکز درمانی، به ازای هر تخت چهار نفر مشغول به کار خواهند شد.

بیمارستان فوق تخصصی امام خمینی (ره) کرج از سال۹۵ به‌دلیل مشکلات مالی و مالکیتی تعطیل شده بود، اما با تلاش‌های قوه قضاییه، اکنون و در حساس‌ترین شرایط کرونایی به چرخه درمان کشور بازگشت.

در پی انتشار اخباری از تعطیلی این بیمارستان در ماه‌های سخت کرونایی کشور، رییس دستگاه قضا بلافاصله دستورات لازم را برای تسریع در حل مشکلات این مرکز پزشکی و ازسرگیری فعالیت آن صادر کرد.

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای با تقدیر از زحمات پزشکان و پرستاران در مقابله با کرونا، از حل مشکلات بیمارستان امام خمینی (ره) با تلاش مسوولان قضایی استان البرز و پرداخت حقوق ماهانه کادر درمانی این مجموعه و بازگشت آن به چرخه درمانی کشور در این شرایط دشوار ابراز خرسندی کرد. اژه‌ای در چندهفته‌ای که سکان ریاست دستگاه قضایی را بر عهده گرفته، در لایه‌های ساختاری و مدیریتی این دستگاه، با رویکردی عمل‌گرایانه، تخصصی و فنی که برآمده از تجربه قضایی و مدیریتی است، به سراغ اصلاح برخی رویه‌های غلط یا همراه با اشکال در ساختار عدلیه رفته است. همچنان‌که برای اولین‌بار رییس قوه‌قضاییه جلسه‌ای مدیریتی تشکیل داد با حضور تعدادی از متهمان، شاکیان، بازپرس و قاضی پرونده تا علل اطاله دادرسی در این پرونده‌ها را بررسی کند و همچنین عاملی باشد برای پیشگیری از وقوع موارد مشابه.

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات مردم طی سال‌های گذشته کلاهبرداری‌های بزرگ و شبکه‌ای است، روزی نداریم که در کشور تجمع اعتراضی اعضای تعاونی یا لیزینگ خودرو یا … نداشته باشیم که هزاران نفر متضرر شده باشند؛ بنابراین این‌گونه ورود عملیاتی، فنی و تخصصی رییس قوه قضاییه هم آگاهی‌بخشی بزرگی به جامعه خواهیم داشت که مردم‌فریب این کلاهبرداران را نخورند و همچنین قضات نیز در جهت تسریع در رسیدگی به این‌گونه پرونده‌ها کاری کنند که مردم زودتر به حق‌شان برسند.

رییس قوه‌قضاییه برای تسریع در رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی و جلوگیری از تشکیل آن‌ها جلسه مدیریتی تشکیل داد و پس از بررسی یکی از پرونده‌های کثیرالشاکی کلاهبرداری خودرویی در استان البرز، به بیان توصیه‌هایی به مردم و همکاران قضایی پرداخت. موضوع شکل‌گیری پرونده‌های کثیرالشاکی و اطاله دادرسی در رسیدگی به آن‌ها از مشکلات دستگاه قضایی و بخشی از مردم در سال‌های اخیر بوده که خود این پرونده‌ها موجب کند شدن روند فعالیت نظام قضایی شده است. رییس قوه‌قضاییه برای شناخت ریشه‌های این مشکل و اصلاح آن، نشستی مدیریتی و تخصصی با موضوع «تسریع در رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی و جلوگیری از تشکیل آن‌ها» در محل دادگستری کل استان البرز برگزار کرد تا ضمن بررسی ابعاد، زوایا، مصادیق، مشکلات و معضلات یک «پرونده کثیرالشاکی کلاهبرداری خودرویی در هشتگرد» که با حضور متهمان، شاکیان، وکلا، نماینده دادستان و قاضی پرونده تشکیل شده بود، مدل جدید و بدیعی برای تسریع در رسیدگی به این نوع پرونده‌ها و پیشگیری از بروز موارد مشابه پایه‌گذاری شود. پرونده ۱۸جلدی کلاهبرداری خودرویی هشتگرد که از اواسط سال گذشته تشکیل شده و در دست رسیدگی است.

هزار و یکصد شاکی و چند متهم دارد و برای ۹۶نفر واسطه و مرتبط نیز قرار صادر شده است که متهمان با اخذ وجوه مردم و پیش‌فروش خودرو با وعده تحویل سه‌ماهه، درآمد کسب کرده‌اند. در این جلسه مدیریتی و در خلال بحث‌های صورت‌گرفته نکات مهمی عنوان شد که اطلاع‌رسانی آن جهت آگاه‌سازی افکار عمومی و پیشگیری از وقوع چنین پرونده‌هایی حائزاهمیت است. از نکات تامل‌برانگیز در این پرونده، پرداخت وجوه توسط مردم بدون عقد قرارداد رسمی و حتی غیررسمی به متهم و دلالانی است که بدون هیچ‌گونه سابقه تجارت و پشتوانه مالی و نمایندگی فروش یا دفتر کار، فقط با یک خط تلفن اقدام به ثبت‌نام از متقاضیان خودرو می‌کردند و متهمان پس از تحویل تعدادی خودرو، به دلایل مختلف موفق به تحویل خودرو‌ها نشدند و از بازگرداندن پول مالباختگان نیز سرباز زده‌اند.

بیشتر بخوانید: دستور قاضی القضات برای برخورد با قضاتی که حکم خلاف شرع می‌دهند

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: دستگاه قضا حجت الاسلام اژه ای

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دستگاه قضا حجت الاسلام اژه ای پرونده های کثیرالشاکی تسریع در رسیدگی رییس قوه قضاییه حجت الاسلام دستگاه قضا امام خمینی پرونده ها اژه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۰۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس قوه قضاییه: در زمینه امور فرهنگی نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند

محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه توجه به امور فرهنگی از اولویت‌های مهم است، گفت: در این زمینه نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند بلکه همه دستگاه‌ها حتی شهرداری‌ها و بخشداری‌ها و وزارتخانه‌های مختلف باید به امور فرهنگی توجه کنند.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای طی سخنانی در جلسه شورای اداری استان هرمزگان، اظهار کرد: نسبت به سفر قبلی خود به استان هرمزگان در اسفند ۱۴۰۰ شاهد هستم که این استان به لحاظ شاخص‌های مشخصی از جهات گوناگون پیشرفت‌های محسوسی داشته است. به طور مشخص وضعیت بنادر، گمرکات و انبارهای اموال تملیکی استان هرمزگان همچون سایر مناطق کشور به طرز چشمگیری بهبود یافته است؛ البته همچنان نواقص و کاستی‌هایی در این حوزه وجود دارد که باید برای رفع آن‌ها اقدامات عاجلی را در دستور کار قرار دهیم.

رئیس عدلیه بیان داشت: ما مسئولان باید با روحیه جهادی و حضور میدانی و تعریف شده و هدفمند در میان مردم، پیوسته دغدغه رفع مشکلات آن‌ها را داشته باشیم. با صرف در اتاق نشستن و دریافت گزارشات نمی‌توانیم مسائل و مشکلات مردم را به طور کامل درک کنیم. البته هدف ما از حضور بدون واسطه در میان مردم و شنیدن مستقیم مشکلات و مسائل آن‌ها، کار تبلیغاتی نیست که اگر چنین باشد قدام ما برکت ندارد و کاری جلو نمی‌رود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، گفت: مشارکت مردم در امر مهم جهش تولید که شعار و هدف اساسی سال است با حرف زدن محقق نمی‌شود بلکه باید زمینه‌ها و بسترهای مشارکت مردم در جهش تولید را فراهم کنیم؛ در این رابطه دولت باید از تصدیگری خود بکاهد و بر حمایتگری و نظارت خود بیفزاید.

رئیس دستگاه قضا بیان داشت: طی مدت اخیر اتفاقاتی در صحنه جهانی و منطقه‌ای رخ داد که به واسطه آن اتفاقات، جایگاه نظام جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی و منطقه‌ای ارتقاء محسوسی پیدا کرد و بر بازدارندگی و عزت و شوکت نظام ما در منطقه و دنیا افزوده شد؛ بر همین اساس باید از این فرصت پیش آمده بهره بگیریم و ارتباطات وثیق و تعریف شده خود را با کشورهای منطقه‌ای و غیر منطقه‌ای توسعه و عمق ببخشیم.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: مردم ما شایسته خدمت بیشتر هستند، امروز این مردم در زمینه‌های مختلف معیشتی و تامین مسکن و برخی امور فرهنگی با مسائل و مشکلاتی مواجه هستند؛ همه ما مسئولان و کارگزاران برای رفع این مسائل و مشکلات باید نهایت تلاش خود را به کار بگیریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، اظهار کرد: موضوعات فرهنگی، اقتصادی و امنیتی بر یکدیگر تاثیر و تأثر دارند؛ توجه به امور فرهنگی از اولویت‌های مهم است؛ در این زمینه نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند بلکه همه دستگاه‌ها حتی شهرداری‌ها و بخشداری‌ها و وزارتخانه‌های مختلف باید به امور فرهنگی توجه کنند.

رئیس عدلیه گفت: امروز دشمن اخلاق و فرهنگ و آموزه‌های دینی و اسلامی ما را هدف گرفته است لذا اگر به مقوله فرهنگی توجه نکنیم ممکن است تبعات این امر به مقولات امنیتی نیز سرایت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بیان داشت: امروز قاچاق یکی از مشکلات کشور است؛ ما از یک طرف در مقوله بنزین با ناترازی در تولید و مصرف مواجهیم و از طرفی دیگر در کشور ما بنزین و گازوئیل قاچاق می‌شود. باید تلاش کنیم این مشکل را رفع کنیم.

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: امروز نیروهای مسلح ما به پیشرفت‌های چشمگیر و بزرگی نائل شده‌اند و نکته قابل تامل آنکه این پیشرفت‌های چشمگیر در زمان تحریم‌ها صورت گرفته است.

حال موضوع این است که آیا ما در عرصه‌های دیگر نظیر خودروسازی نیز نمی‌توانیم به پیشرفت‌هایی همچون پیشرفت‌های چشمگیر عرصه دفاعی نائل بیاییم.

پیش از سخنان رئیس قوه قضاییه دوستی استاندار هرمزگان ضمن قدردانی از پیگیری‌های صورت گرفته از سوی دستگاه قضایی در خصوص عمده‌ترین مسائل این استان به ویژه در حوزه تجارت اظهار کرد: ‍ اقدامات دادگستری استان هرمزگان طی دو سال اخیر به ویژه در حوزه‌هایی نظیر مقابله با قاچاق سوخت، ساماندهی وضعیت گمرک و اموال تملیکی، مقابله با زمین‌خواری و همچنین صدور اسناد اراضی ملی و زراعی، اقدامات شایان توجهی بوده است.

وی در ادامه بیان داشت: ما در استانداری هرمزگان امور خود را در چهار حوزه مبنایی عمران و زیرساخت، اقتصادی، مردمی‌سازی اقتصاد و مردم‌یاری به پیش می‌بریم.

استاندار هرمزگان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وجود چالش آب در این استان، گفت: پیش از استقرار دولت سیزدهم به ۴۰۰ روستای استان هرمزگان با تانکر آبرسانی می‌شد که در حال حاضر این رقم به ۱۵۰ روستا رسیده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین «عبادی‌زاده» نماینده، ولی فقیه در استان هرمزگان ضمن قدردانی از سفر بدون تشریفات رئیس قوه قضاییه به این استان، به بیان برخی مشکلات و چالش‌های مردم هرمزگان در حوزه‌های مربوط به اراضی و قاچاق سوخت پرداخت.

«آشوری» رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از روند مستمر بازدیدهای میدانی رئیس دستگاه قضا اظهار کرد: انجام بازدیدهای میدانی و گفتگوی چهره به چهره با مردم و مسئولان، تا حد قابل توجهی در کاهش هزینه‌ها، جلوگیری از اتلاف منابع و تقویت سرمایه اجتماعی نظام، موثر خواهد بود.

«قویدل» مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت آموزشی این استان اظهار کرد: طی حدود دو سال و نیم گذشته، هزار و ۵۰۰ کلاس درس در مناطق مختلف استان هرمزگان به بهره‌برداری رسیده است.

«الماس‌نژاد» مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان نیز در این جلسه با اشاره به همراهی و همگامی این اداره کل با دادگستری استان هرمزگان گفت: در حال حاضر و در نتیجه تلاش‌های صورت گرفته، استان هرمزگان دارای بیش از ۷۵ بندر با مساحتی بالغ بر دو هزار و ۴۰۰ هکتار هکتار است.

«مویدی» مدیر کل شیلات و جهاد کشاورزی استان هرمزگان نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از وضعیت ۱۶۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی این استان و چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی آن پرداخت.

دیگر خبرها

  • رئیس قوه قضاییه: در زمینه امور فرهنگی نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند
  • رسیدگی به پرونده های رفع تداخلات ارضی از اولویت‌های دستگاه قضایی است
  • آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری
  • تجلیل از همسرانِ معلمِ کارکنان قضایی هرمزگان با حضور رئیس قوه قضاییه
  • رییس قوه قضاییه به هرمزگان سفر می‌کند
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد/ تشکیل پرونده برای چهره‌هایی که اهمیت عملیات وعده صادق را به مخاطره انداخته بودند/ تشریح آخرین وضعیت پرونده باغ ازگل/ کشف جرم جدید در پرونده چای دبش
  • از پرونده چای دبش چه خبر؟
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد+ جزئیات | اظهارات مهم سخنگو درباره باغ ازگل و چای دبش؛ دستگاه قضایی در این پرونده‌ها تحت‌ هیچ فشاری نبود
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود/ سند تحول قضائیه حلال مشکلات عدلیه
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود