Web Analytics Made Easy - Statcounter

برنامه «شب نشینی» 22 مرداد ماه با حضور لیلا منتظری و سید صدرالدین حجازی بر روی آنتن رفت.

به گزارش برنا؛ اولین بخش برنامه لیلا منتظری هنرمند نقاشی خط ایرانی به عنوان اولین مهمان شب نشینی معرفی شد. منتظری درباره پیشینه هنری اش گفت: اول نقاشی کار می کردم بعدا به سراغ خوشنویسی رفتم و پس از آن به سراغ نگارگری و مینیاتور رفتم؛ حالا چند سالی است نقاشی خط کار می کنم که به نوعی با نگارگری رابطه عمیقی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به علاقه دیرینه اش به نقاشی تصریح کرد: از دوران کودکی به نقاشی علاقه مند بودم اما در آن دوره خانواده ها چندان به هنر علاقه نداشتند به همین دلیل بعد از اتمام تحصیلاتم در دانشگاه دوباره به سراغ هنر رفتم و آن را به صورت حرفه ای ادامه دادم. شروع خوشنویسی برای من با استاد رسول مرادی بود که در این زمینه بسیار تشویقم کرد.

خوشنویس ماهر بیان کرد: خوشنویسی تاثیر مثبت در زندگی انسان دارد و به طور کلی هر رشته هنری لحظاتی انسان را از روزمرگی رها  می کند و یک نوع تجدید قوای درونی است. وقتی کار هنری انجام می دهم احساس می کنم اوضاع راحت تر و زندگی قابل تحمل می شود. ایام کرونا باعث شده افراد تاثیر مثبت هنر در زندگی شان را ببینند و از بسیاری از آسیب های روحی و روانی این ویروس به وسیله هنر در امان باشند. حتی بسیاری از روانشناسان از طریق هنر درمانی برای کاهش استرس روزمرگی ها استفاده می کنند.

منتظری افزود: چند سال پیش در فضای کار از الهام گرفن برخی هنرمندان برای خلق آثار هنری‌شان می شنیدم اما حقیقت این است که وقتی قبل از خواب به موضوعی فکر کنیم به ضمیر نا خودآگاه ما می رود و در روزهای بعدی به سراغ ما می آید و اثرگذار می شود در گذشته می گفتند الهام شده است اما حالا مشخص شده که تاثیرات ضمیر ناخودآگاه است.

وی اظهار داشت: از سنم بیشتر نمایشگاه های جمعی و فردی داشته ام. 47 نمایشگاه داشته ام که بیشتر آن ها مربوط به خوشنویسی است.

هنرمند خوشنویس ایرانی گفت: با اشعار سهراب ارتباط زیادی داشتم به خاطر اینکه مرتبط با طبیعت است. زمانی که خوش نویسی کار می کردم می خواستند از من تعریف کنند می گفتند مردانه می نویسی اما شاید به خاطر قدرت قلم بوده است. شرایط خانم ها با آقایان متفاوت است؛ به خاطر شرایط زندگی اکثرا خانم ها نمی توانند به چنین اموری ادامه دهند ولی گاهی هنر به شرایط زندگی کمک می کند و نشاط را برای خانم ها به ارمغان می آورد.

منتظری تصریح کرد: نستعلیق را بیشتر از هر خطی کار می کردم و هنوز هم بیشتر این خط را کار می کنم. هر خطی چون ریشه اش قلم و جوهر است زیبایی خاص خود را دارد.

وی افزود: خوشنویسی هم مثل مینیاتور در خدمت ادبیات ایران است؛ ادبیاتی که گنجینه نفیسی از اشعار و مفاهیم ادبی است. فروغ فرخزاد، سهراب سپهری، اخوان ثالث، حافظ و مولانا شاعرانی هستند که آثار هنری خود را با استفاده از اشعار آن ها خلق کرده ام.

سید صدر الدین حجازی بازیگر پیشکسوت در دومین بخش از برنامه گفت و گو محور شب نشینی گفت: در سریال «روزی روزگاری» مرادبیگ یک آدم ورزیده با جثه ای تنومند بود که باید یک نفر نقش ۀن را بازی می کرد. وقتی با احمدجو به هماهنگی رسیدیم قرار شد آن را هاشم پور بازی کند که بنا به دلایلی نتوانست با مجموعه همکاری کند. پس از همفکری هایی که با اقای احمدجو داشتیم به این نتیجه رسیدیم که باید شخصیت مرادبیگ به دو قسمت تقسیم شود یکی تفکر او و دیگری ورزیدگی بدنی که به همین دلیل بنا شد بازی و صداپیشگی این شخصیت مجزا از هم شود برای همین صدای او را خسرو شکیبایی دوبله کرد. فیلمنامه خاص بود و بازیگر نمی توانست از دیالوگ ها هیچ چیز را عوض کند چون در این صورت به طور کلی مفاهیم از بین می رفت.

حجازی درباره علت علاقه مندی شا به بازی در نقش های منفی بیان کرد: یکی از جذاب ترین شاخه های نمایش و بازیگری ضد قهرمان است چون همه آگاهیم که نقش منفی پیچیدگی خاص خود را دارد و سخت است.بازی کردن نقش مثبت چندان هم سخت نیست. همیشه حس می کردم برای یک نقش باید یک لابیرنت پیدا کنیم تا هر چه می خواهیم را بتوانیم در آن انجام دهیم. به دلیل پیچیدگی، نقش خولی در «مختارنامه» را دوست دارم. اگر ضد قهرمان خوب نباشد قهرمان دیده نمی شود. در پارادوکس ها است که مفاهیم معنا پیدا می کنند.

وی با اشاره به بازی اش در دو سریال مختلف به صورت همزمان افزود: زمانی که قرارداد «کوچک جنگلی» را بستیم نقش میرزا شفیع ضدقهرمان بود. تقوایی ابتدا کار «کوچک جنگلی» را پیش می برد اما آن را رها کرد و ادهمی این سریال را در دست گرفت و بعد تقوایی «ناخدا خورشید» را آغاز کرد. در آن پروژه هم به من پیشنهاد شد و نقش گرفتم اما مکان ضبط پروژه یکی در شمال کشور و دیگری جنوب کشور بود. برایم سخت بود که از شمال به جنوب بروم. به دلیل سختی تردد بین دو مکان پروژه ها، نقشم در کار تقوایی هرس شد و هنوز از این بابت حسرت می خورم چون دوست داشتم بهتر از این نقش از آب در بیاید. من و فتحعلی اویسی این مشکل را داشتیم؛ من می توانستم با هواپیما بروم ولی او از هواپیما می ترسید و همه مسیر را زمینی رفت و آمد می کرد.

بازیگر برجسته تلویزیون ناگغته هایی را درباره بازی در سریال «مختارنامه» بیان کرد و ادامه داد: روزی که میرباقری مرا دعوت کرد برای این سریال 5 نقش به من پیشنهاد شد که 4 تا سرتاسری بود یعنی در هر 41 قسمت بازی داشت اما فقط نقش خولی سرتاسری نبود. می دانستم که خولی شخصیت عجیب و غریب و خاصی است به خاطر همین خولی را پیشنهاد دادم. او گفت دستمزد دیگر نقش ها بیشتر است گفتم من دستمزدم را از مردم دریافت می کنم. به خاطر همین نقش را دوست داشتم و از آن لذت بردم. وقتی از مردم ناسزا می شنیدم فهمیدم نقش درست درآمده و نشان دهنده اعتقاد مردم بود. بابت آن نقش خیلی خوشحالم و خاک پای مردم هستم.

حجازی اظهار داشت: از فرزندانم هرکس زندگی خودش را دارد یکی در حوزه سیاست و فلسفه فعال است، یکی موسیقی یکی بیزینس و دیگری دکتر است. من به فرزندانم نگفته ام به عرصه هنر بیایند و اجازه دادم هر کس مسیر خودش را انتخاب کند.

وی درباره کار فعلی اش گفت: در حال حاضر سر پروژه «جشن سربرون» آقای راعی هستم که در هشت ماهی هست مرخصی هستم اما ممکن است در ماه های آینده در کاخ گلستان بازی داشته باشم. دستمزدم را بابت این هشت ماه آف دریافت نمی کنم و به تهیه کننده گفته ام پس از آغاز کارم دستمزد خواهم گرفت.

گفتنی است؛ برنامه «شب نشینی» از دوشنبه تا جمعه هر هفته ساعت 23:30 به وقت تهران و 21 به وقت وین بر روی آنتن شبکه جهانی جام جم می رود. محمد سلوکی و عبدالرضا امیراحمدی مجریانی هستند که هر کدام در شب‌های مختلف برای مخاطبان فارسی زبان سراسر دنیا «شب نشینی» را اجرا می کنند و تهیه کنندگان این برنامه نیز کاوه امیری جاوید و یوسف بچاری هستند.

در این برنامه گروه موسیقی «قصه گوها» بر روی صحنه به صورت زنده برای مخاطبان می نوازند. اطلاعات بیشتر درباره «شب نشینی» و مهمان های برنامه هر روز در صفحه اینستاگرامی @shabneshini.irani بارگذاری می شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نقاشی نقاشی خوشنویسی مینیاتور خانواده خوشنویسی روحی و روانی ویروس استرس طبیعت زیبایی مینیاتور ایران بازی بازی هواپیما هواپیما تلویزیون عجیب و غریب دستمزد خاک فلسفه موسیقی دستمزد جام جم موسیقی خوشنویسی بازیگر مختارنامه شب نشینی نقش خولی شب نشینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۰۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ناگفته‌های فردیون جیرانی از خدمت بزرگ عباس کیارستمی به سینما

261 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901084

دیگر خبرها

  • سریال نون خ ترادژی زندگی هنرمند سیستانی شد
  • فرجی: در فصل ۵ «نون خ» هفت نفر دست و پایشان شکست/ صحبت کردن درباره فصل جدید زود است
  • چهره متفاوت بازیگر نقش علی در آینه عبرت بعد از ۳۵ سال
  • ببینید | ناگفته‌های فردیون جیرانی از خدمت بزرگ عباس کیارستمی به سینما
  • هدیه عجیبی که رونالدو از عربستانی‌ها گرفت
  • واکنش دوستان بازیگر زن سریال نون خ به چهره و ظاهرش (فیلم)
  • سردیس پدر خوشنویسی خرم آباد رونمایی شد
  • جزییات ناگفته از سرقت بانک ملی توسط کاراگاه پرونده
  • راهیابی فیلم کوتاه هنرمند گیلانی به فستیوال پاناما
  • خبرهایی از مهران مدیری، پریناز ایزدیار و لغو ۵ کنسرت