Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-29@13:32:50 GMT

علی داودی: قبل از المپیک آسیب روحی زیادی دیدم

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۱۰۱۷۳

نایب قهرمان وزنه برداری المپیک توکیو گفت: برای رسیدن به المپیک خیلی زحمت کشیدم و سختی هایی که کشیدم و شکست هایی که خوردم را کسی ندید

به گزارش طرفداری، علی داودی درباره رکوردهایی که در المپیک توکیو ثبت کرد، به ایسنا گفت:

در این مدت  زیاد در مورد رکوردهایم صحبت شد و هر کسی از وزنه برداری سر رشته داشته باشد می داند، هم در یک ضرب و هم در دوضرب حداقل پنج کیلوگرم هنوز جا داشت که وزنه بزنم اما شرایط رقابت به گونه ای بود که با همان وزنه ها هم می توانستم با اختلاف مدال نقره بگیرم  بنابراین چرا باید بیشتر وزنه می زدم؟ البته اگر وزنه دوم را نمی انداختم برای حرکت سوم می خواستم یک وزنه خوب انتخاب کنم و بدنم آمادگی مهار آن وزنه را داشت‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داودی افزود:

پس از پایان حرکت یک ضرب، مسئولان فدراسیون جهانی پشت صحنه آمدند و تبریک گفتند و حتی عنوان کردند تا ۲۱۰ کیلوگرم جا داشت وزنه بزنم. حالا نمی گویم ۲۱۰ کیلوگرم می زدم اما  ۲۰۵ کیلوگرم را می توانستم بزنم. خیلی ها گفتند رکورد هایم پایین بود اما این مدال برای خودم خیلی ارزشمند است . من از سال ۲۰۱۸ در مسابقات گزینشی المپیک شرکت کردم که حضور در این تعداد از مسابقات طاقت فرسا است‌.شرایط گزینشی المپیک از خود المپیک سخت تر بود و در برخی رقابتها در حالی که می توانستم مدال بهتری بگیرم، باختم.  روزهای سخت و روزهایی که شکست خوردم را کسی ندید. من برای رسیدن به المپیک زحمت زیادی کشیدم.

داودی با اشاره به حضور طولانی مدت در مسابقات گزینشی المپیک تاکید کرد:

حتی همین حضور پشت سر هم در مسابقات، جلوی افزایش رکورد من را گرفت. یک جوان ۱۹ - ۲۰ ساله تا می خواهد افزایش رکورد داشته باشد مجبور است در مسابقه شرکت کند دوباره آمادگی اش پایین می آید. در المپیک هم به جز وزنه بردار ارمنی نفر دیگری نبود که با او رقابت کنم. وزنه بردار ارمنی هم اگر شرکت می کرد نمی گویم پیروز می شدم  اما شرایط بدنی ام به گونه ای بود که می توانستم با او رقابت کنم.

نایب قهرمان المپیک در پاسخ به این پرسش که اگر مسابقات قهرمانی جهان برگزار شود، آمادگی حضور در یک رویداد دیگر را دارد یا خیر، تصریح کرد:

تکلیف مسابقات هنوز مشخص نیست اما در هر صورت تابع نظر کادرفنی هستم ‌و مثل سرباز در خدمت تیم ملی خواهم بود. البته چند سال است که استراحتی نداشتم و  ذهنم خیلی خسته شدم. اگر قرار باشد در مسابقات شرکت کنم با تمام توان حاضر می شوم اگر هم نه برای بازی های آسیایی آماده می شوم.

او افزود:

تمام توانم را می گذارم در بازی های آسیایی مجموع ۴۷۰ کیلوگرم را رد کنم.  اکنون بدنم شاید خسته نباشد اما ذهنم خیلی خسته است و قبل از المپیک واقعا از لحاظ ذهنی خسته شده بودم و فقط منتظر بودم المپیک از راه برسد و نتیجه ای که می خواهم را بگیرم. دائما در تمرین بودم. آقای برخواه  هم خودش متوجه شده بود و خیلی تلاش کرد تمریناتم را در روزهای آخر متفاوت کند. خدا را شکر به گونه ای جلو رفتیم تا هم نتیجه بگیریم هم من بیشتر از این خسته نشوم.

وزنه بردار فوق سنگین ایران با اشاره به مشکلات روحی خود قبل از المپیک بیان کرد:

در اردوی اهواز آسیب روحی و روانی زیادی دیدم و به روانپزشک مراجعه کردم. در ۴۰ روز  اردو، حدود ۱۲ روز ۲۴ ساعت بیدار بودم و نمی توانستم به راحتی بخوابم و دلیلش را هم اصلا نمی دانم چه بود. خیلی خوب است بدانند ورزشکار چه سختی هایی را تحمل می کند تا به المپیک برسد. البته از این به بعد شرایط بهتر می شود چون اعتماد به نفسم بیشتر شده و ترسم ریخته است و تلاشم را بیشتر می کنم که باز هم افتخار آفرین باشد.

داودی در پاسخ به این پرسش که چقدر روی خود کار می کند تا به یک نقره المپیک قانع نشود، گفت:

من هدفم خیلی بزرگتر از این است و نقره المپیک اولین مدال من است ومن خودم روی این مسئله حساسم و تلاش می کنم انگیزه ام قبل و بعد از المپیک فرقی نداشته باشد. تلاش می کنم از لحاظ رکوردی و اخلاقی  فرقی نداشته باشم. من از لحاظ بدنی مشکلی ندارم و فقط ذهنم خسته است استراحت کنم و ذهنم آزاد شود، این قول را می دهم در رقابت های آینده  وزنه های خوبی بزنم.

او در پایان گفت:

برای این مدال نقره خیلی ها زحمت کشیدند و به تنهایی این مدال را نگرفتم. از آقای برخواه  سرمربی و  جباری و خورشیدی  مربیان تیم و عوامل فدراسیون تشکر می کنم.

اخبار داغ 

رابطه غیر اخلاقی مهراد جم با سارا و نیکا ! / با هر دو خواهر دوقلو!!! + جزییات جواد زرینچه: خودشان نگذاشتند استقلال با حجازی قهرمان آسیا شود، انداختند گردن من! مهدی قائدی وارد دوحه شد / ادعای الرایه قطر استقلال زیر باران اتهام؛ جنگ مجیدی و فکری بالا گرفت میکل آرتتا پس از باخت آرسنال مقابل برنتفورد: لایق نتیجه ای جز این نبودیم اسامی بازیکنان رئال مادرید برای هفته اول لالیگا؛ اودگارد و کارواخال خط خوردند

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۰۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای کسب سهمیه انفرادی المپیک ناامید نیستیم

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان گفت: برای کسب سهمیه انفرادی المپیک ناامید نیستیم و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا برای بار سوم به سهمیه برسیم. اردوی تیم ملی تنیس روی میز از سوم اردیبهشت شروع شده و تا زمان اعزام این اردو ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حمیده ایرانمنش درباره عملکرد تیم ملی تنیس روی میز بانوان در مسابقات فیدر جهانی چک، اظهار کرد: ندا شهسواری و مهشید اشتری خود را برای مسابقات انتخابی المپیک آماده می‌کنند. این مسابقات سطح بالایی داشت و ندا و مهشید با حریفان ایتالیایی و ژاپن بازی داشتند. شهسواری عملکرد خوبی برابر حریف ایتالیایی داشت، اما بازی را با پوئن نزدیک واگذار کرد.

وی افزود: اشتری نیز با بازیکن ژاپن بازی داشت و او هم بازی خوبی از خود نشان داد. هرچند حریفان آنها از نظر رنکینگ جهانی از پینگ‌پنگ‌بازان ما بالاتر بودند، اما دختران ما با وجود عملکرد خوب این بازی‌ها را واگذار کردند. هدف این بود تا نمایندگان کشورمان پیش از مسابقات انتخابی المپیک در اواخر اردیبهشت به میزبانی تاشکند ازبکستان در مسابقات باکیفیتی شرکت کنند.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان ادامه داد: شش سهمیه به آسیا دادند که هر سهمیه برای هر منطقه است. ما در آسیای میانه برای کسب سهمیه مسابقه می‌دهیم و کشورهای قزاقستان و ازبکستان رقبای ما و از نظر رنکینگ بهتر هستند. با توجه به آنالیز و تمرینات در تلاش هستیم تا به سهمیه برسیم. هرچند رقبای ما در مسابقات زیاد و در کمپ‌های مختلف آسیایی شرقی شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: ما با شرایط سخت اقتصادی امکان حضور در کمپ‌های بین‌المللی را نداریم. برای کسب سهمیه انفرادی المپیک ناامید نیستیم و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا برای بار سوم به سهمیه برسیم. اردوی تیم ملی تنیس روی میز از سوم اردیبهشت شروع شده و تا زمان اعزام این اردو ادامه دارد.

ایرانمنش درباره گلایه شیما صفایی درباره حضور نیافتنش در انتخابی المپیک، اظهار کرد: پیش از آنکه به مسابقات قهرمانی جهان برویم، یک جلسه در فدراسیون گذاشتیم و مقرر شد تا براساس عملکرد ملی‌پوشان در رقابت‌های قهرمانی جهان شرکت کنند. در سال‌های گذشته هر سه ملی‌پوش ما در مسابقات شانس برابر داشتند و عملکرد آنها را ارزیابی کردیم و به یک‌باره تصمیم نگرفتیم تا شیما را اعزام نکنیم. هر بازیکنی در این شرایط انتخاب نشود، طبیعی است که ناراحت شود.

وی اضافه کرد: صفایی بازیکنی آتیه‌دار و خوب است و ما با ارزیابی عملکردها تصمیم گرفتیم تا در انتخابی المپیک نباشد. معیار ما بین بدتر و بهتر نبود. هر سه ملی‌پوش ما از بازیکنان ارزنده کشور هستند. به عنوان مربی هیچ تفاوتی بین آنها قائل نمی‌شوم. با توجه به عملکرد ملی‌پوشان در مسابقات قهرمانی جهان در بوسان کره جنوبی ندا شهسواری و مهشید اشتری بالاتر از صفایی بودند.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز گفت: هنوز رنکینگ جدید جهانی منتشر نشده و آخرین رنکینگ ملی‌پوشان مربوط به مسابقات فیدر جهانی آلمان بود که رنکینگ آنها ارتقا یافت و رنکینگ اشتری ۳۳۶، شهسواری ۳۹۷ و صفایی ۴۰۳ بود.

منبع: ایرنا کد خبر 748303

دیگر خبرها

  • تالاخادزه ایران کجاست؟
  • شرایط حضور حسن یزدانی در المپیک پاریس مشخص شد
  • فصیحی: استاد اولین‌ها هستم و از حضور در لیگ الماس خوشحالم
  • همدان میزبان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور است
  • تمدید قرار داد امیرحسین داودی با تبم گیتی پسند
  • غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان
  • احتمال حضور ۵ کشتی‌گیر خوزستانی در مسابقات المپیک
  • شرایط ملی پوش شدن ۳ فرنگی کار استان فارسی
  • برای کسب سهمیه انفرادی المپیک ناامید نیستیم
  • ملی‌پوش فرنگی که شاید در مسابقات مجارستان کشتی بگیرد