Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@01:49:36 GMT

تشخیص سرطان پروستات با کمک آزمایش خون

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۱۰۲۸۰

تشخیص سرطان پروستات با کمک آزمایش خون

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از نیوزمدیکال، پژوهشگران سوئدی در بررسی جدید خود دریافتند که شاید بتوان با کمک نوع جدیدی از یک آزمایش خون، سرطان پروستات را تشخیص داد.

به تازگی پژوهشگران موسسه کارولینسکا سوئد، دریافتند که ام‌.آر.آی می تواند میزان تشخیص بیش از اندازه را کاهش دهد و این گروه پژوهشی دریافتند که با افزودن نوع جدیدی از یک آزمایش خون موسوم به آزمایش "استکهلم ۳" می‌توان تعداد آزمایش‌های ام‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آر.آی مورد نیاز را تا یک سوم کاهش داد.

توبیاس نوردستروم، استادیار بخش بالینی موسسه کارولینسکا، گفت: براساس مطالعات انجام شده روش‌های حل حاضر و بررسی های انجام شده آزمایش‌های "پادگن ویژه پروستات" (PSA) همراه با بافت‌برداری سنتی را شامل می‌شوند که می‌توانند بافت‌برداری‌های غیر ضروری و تشخیص تومور‌های کم خطر و جزئی و یا تشخیصی که بیش از اندازه را به همراه داشته باشند.

این پژوهش نشان می‌دهد که با استفاده از ام‌.آر.آی به جای بافت‌برداری سنتی، می توان تشخیص بیش از اندازه را کاهش داد، این آزمایش خون، از یک الگوریتم برای تحلیل ترکیبی از نشانگر‌های پروتئین، نشانگر‌های ژنتیکی و داده‌های بالینی استفاده می‌کند.

مارتین اکلوند، از پژوهشگران این پروژه گفت: ما در این پژوهش نشان دادیم که آزمایش جدید می‌تواند همراه با ام‌.آر.آی به کار رود و تعداد آم‌.آر.آی‌های مورد نیاز را تا یک سوم کاهش دهد، به طوریکه می توان گفت با این روش، تشخیصِ بیش از اندازه، تا ۶۹ درصد کاهش می‌یابد و در عین حال، تعداد بافت‌برداری‌ها به نصف می‌رسد.

نوردستروم گفت: در سال ها و ماه های گذشته به کار بردن آزمایش استکهلم۳ و ام‌.آر.آی به صورت جداگانه، مقرون به صرفه بود.

بیشتر بخوانید

علت بزرگ شدن پروستات/ بیماری خطرناک که سلامت مردان را تهدید می‌کند

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پروستات آزمایش خون بیش از اندازه بافت برداری آزمایش خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۰۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشخیص سه سرطان خطرناک فقط با یک نمونه خون + فیلم

محققان، ابزاری آزمایشگاهی کشف کردند که به وسیله این ابزار می‌توانند بیماران مبتلا به سرطان لوزالمعده، معده و روده بزرگ را شناسایی کنند.

این ابزار جدید با روش یادگیری ماشینی و مبتنی بر هوش مصنوعی، محصولات جانبی سوخت و ساز در نمونه خون را تجزیه و تحلیل می‌کنند و می‌توانند در نهایت سه سرطان لوزالمعده، معده و روده بزرگ را تشخیص دهد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • تشخیص سه سرطان خطرناک فقط با یک نمونه خون (فیلم)
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • تشخیص سه سرطان خطرناک فقط با یک نمونه خون + فیلم
  • دستگاه غربالگری سرطان سینه با قیمت کمتر ساخته شد
  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • پیش بینی آرتروز ۸ سال زودتر، با هوش مصنوعی و یک آزمایش خون
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون