Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: ۱۷۰ رشته محل جدید در مقطع کاردانی، ۱۲۲ رشته محل جدید در مقطع کارشناسی ناپیوسته و ۶۵ رشته محل جدید کارشناسی پیوسته در دانشگاه فنی و حرفه‌ای ایجاد شده است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در حاشیه جلسه هیئت رئیسه دانشگاه گفت: براساس طرح آمایش رشته‌های تحصیلی در دانشگاه، رشته شبکه‌های کامپیوتری در دوره کاردانی، رشته‌های تحصیلی مهندسی حرفه‌ای مکانیک، موتور‌های دریایی، مهندسی حرفه‌ای مکاترونیک، مهندسی حرفه‌ای فناوری اطلاعات، مدیریت بیمه، مدیریت صنعتی و مدیریت بازرگانی در دوره کارشناسی ناپیوسته و رشته‌های تحصیلی مهندسی حرفه‌ای کامپیوتر و حسابداری در مقطع کارشناسی پیوسته به رشته‌های تحصیلی این دانشگاه افزوده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




وی با اشاره بر اینکه ۱۷۰ رشته محل جدید در مقطع کاردانی، ۱۲۲ رشته محل جدید در مقطع کارشناسی ناپیوسته و ۶۵ رشته محل جدید کارشناسی پیوسته در این دانشگاه ایجاد شده است؛ تصریح کرد: ظرفیت پذیرش دانشجو ۲۱۰ هزار نفر در دو هزار و ۴۶۵ رشته محل و ۱۷۹ دانشکده و آموزشکده فعال کشور است که از این تعداد ۱۳۷هزارو ۹۵۰ نفر دوره کاردانی و۷۲و هزار و ۴۰۰  نفر  دوره کارشناسی ناپیوسته و پیوسته است.

گفتنی است از سال جاری عناوین رشته‌های مهندسی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با تصویب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بر اساس استاندارد‌های بین المللی به منظور هم پوشانی با برنامه جامع نظام صلاحیت حرفه‌ای و آموزش‌های عالی مهارتی به مهندس حرفه‌ای تغییر یافته است.


همچنین در راستای ترویج و اعتبار بخشی به این عنوان و بهرمندی فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها از مزایای کامل عضویت در نظام مهندسی شامل (طراحی، نظارت و اجرا) جلسات مشترک برنامه ریزی با وزارتخانه‌های مسکن و شهرسازی و صنایع و معادن کشور برگزار شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه فنی و حرفه ای رشته های جدید رشته محل جدید در مقطع دانشگاه فنی و حرفه ای کارشناسی ناپیوسته مقطع کارشناسی رشته های تحصیلی مهندسی حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۰۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه دانش آموزان فنی و حرفه‌ای و کارودانش کیش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، مدیر هنرستان دخترانه فنی حرفه‌ای و کارو دانش کیش، گفت: دانش آموزان در دوازده رشته فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در این هنرستان مشغول به تحصیل هستند.

اکبری افزود: دویست و چهل دانش آموز در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و صدو هفتاد دانش آموز نیز در رشته‌های کار و دانش مشغول به تحصیل هستند.

وی گفت: نمایشگاه هفته مشاغل با هدف ارائه توانمندی‌ها و آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان با بازار کار و کار آفرینی و اشتغالزایی برپا شده است.

اکبری گفت: دانش آموزان فنی و حرفه‌ای در رشته‌های گرافیک، حسابداری، معماری داخلی، شبکه، نرم افزار، طراحی و دوخت و دانش آموزان کار و دانش نیز در رشته‌های هتل داری، گرافیک رایانه، عکاسی دیجیتال، چهره سازی، خیاطی، مدیریت برنامه ریزی و امور خانواده در نمایشگاه هفته مشاغل شرکت کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • چرا خیلی ها تمایلی به تحصیل در مقطع کارشناسی علوم انسانی ندارند؟
  • برای افزایش تعطیلات هفتگی کار کارشناسی نشده است
  • سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت/همکاری با کشورهای همسایه و مستقل گسترش می‌یابد/ ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صدور خدمات فنی-مهندسی دارد
  • برپایی نمایشگاه دانش آموزان فنی و حرفه‌ای و کارودانش کیش
  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • پذیرش بدون آزمون در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • رشد ۱۷ درصدی قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در ۲ سال
  • بودجه دانشگاه شاهد ۳۰ درصد افزایش یافته است