Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- نخست وزیر انگلیس پس از نشست اضطراری اعضای کابینه با موضوع افغانستان گفت: بریتانیا به نقشی که در مدت بیست سال حضور در افغانستان ایفا کرده است، افتخار می‌کند.
به گزارش خبرگزاری آریا، نخست وزیر انگلیس پس از نشست اضطراری اعضای کابینه با موضوع افغانستان گفت: بریتانیا می‌تواند به نقشی که در مدت بیست سال حضور در افغانستان داشته افتخار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 بوریس جانسون گفت: تلاش‌های نظامیان این کشور در افغانستان موجب شد در مدت طولانی از جانب القاعده حمله‌ای در غرب انجام نشود.
جانسون ضمن ابراز همدردی با خانواده ها‌ی اسیب دیده و قربانیان در افغانستان، به ویژه خانواده 457 نظامی این کشور که در افغانستان جان باختند گفت: می‌دانم اکنون چه حسی دارید، اما اعتقاد ندارم این اقدامات بیهوده بوده است، زیرا تهدید‌ها را علیه ما کم کرده است.
وی گفت: کشورش به عنوان عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد تلاش می‌کند تا در یک همکاری مشترک بار دیگر افغانستان به محلی برای پرورش تروریسم مبدل نشود.
نخست وزیر انگلیس همچنین بر ضرورت همکاری‌های بیشتر همپیمانان منطقه‌ای و جهانی برای جلوگیری از تبدیل شدن مجدد افغانستان به مکانی امن برای پرورش تروریسم تاکید کرد.
جانسون با اشاره به اوضاع وخیم افغانستان گفت: هیچ راه حل نظامی برای بحران افغانستان وجود ندارد.
وی با بیان اینکه باید در مورد تحمیل اراده توسط اقدامات نظامی و جنگی در افغانستان واقع بین باشیم از انتقال شمار زیادی از کارکنان و اتباع این کشور از افغانستان خبر داد.
پیش‌تر وزارت دفاع انگلیس اعلام کرده بود ششصد نیروی نظامی را برای حفاظت از اماکن و اتباع انگلیسی و کارکنان محلی در افغانستان به این کشور اعزام می‌کند.
دولت انگلیس که در همراهی با امریکا در تهاجم به افغانستان نقش محوری داشت اکنون با انبوهی از انتقاد‌های داخلی و خارجی مواجه شده است و تلاش می‌کند بار انتقاد‌ها را بکاهد.
فعالان ضد جنگ و گروه‌های مدافع حقوق بشر در انگلیس که بار‌ها و با شیوه‌های مختلف مخالفت خود را با جنگ افروزی‌ها و رویکرد‌های نظامی علیه کشور‌ها از جمله افغانستان ابراز کردند اکنون از دولت می‌خواهند برای محقق نشدن وعده‌های ازادی، امنیت و توسعه افغانستان پس از گذشت بیست سال و قربانی شدن ده‌ها هزار نفر از جمله 457 نیروی نظامی انگلیسی توضیح دهد و درباره اقداماتش پاسخگو باشد.
برخی مقامات انگلیس در پی پیشروی‌های طالبان و تسلط بر استان‌ها عملکرد دولت را به باد انتقاد گرفتند و گفتند افغانستان پس از این همه هزینه و کشتار به شرایط بیست سال پیش باز گشته است.
 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جانسون افغانستان بیست سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۰۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاوردهای جهاد دانشگاهی برای مردم تبیین شود

ایسنا/گلستان نماینده ولی فقیه در استان گلستان ضمن تقدیر از دستاوردهای علمی جهاد دانشگاهی گفت: تبیین دستاوردهای جهاد دانشگاهی باعث امیدآفرینی در جامعه خواهد شد.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی بعدازظهر پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در دیدار با حسن مسلمی  نائینی رییس جهاد دانشگاهی کشور و رئیس و اعضای جهاد دانشگاهی گلستان اظهار کرد: جهاد دانشگاهی باید دستاوردهای ارزشمند خود در زمینه های مختلف را برای همگان بازگو کند تا در جامعه امیدآفرینی شود.

وی با بیان اینکه پیامبر بزرگ اسلام (ص) و بزرگان دین ما علی رغم نداشتن امکانات با اراده قوی در راه رسیدن به آرمان‌های خود تلاش کرده و خدمات درخشانی را به بشریت ارزانی کردند، گفت: به عنوان نمونه امام‌ صادق(ع) علی رغم محدودیت شدیدی که دشمنان ایجاد کرده بود با تاسیس حوزه علمیه و تربیت افراد در نشر اسلام حقیقی تلاش کرد.

نماینده ولی فقیه به جهادگران توصیه کرد: ترسی از محدودیت‌ها و کمبودها نداشته باشند و با الگو قراردادن بزرگان دین در ادامه راه خود مصمم باشند.

وی ادامه داد: مامون عباسی امام رضا(ع) را مجبور کرد برخلاف میل باطنی خود نماز عید فطر را برگزار کند و  این امام معصوم با بهره گیری از این فرصت پایه های حکومت مامون را به لرزه انداخت تا جایی که مأمون جلوی اقامه کامل نماز امام را گرفت.

نورمفیدی با تاکید اینکه کشور ایران نیازمند اراده تحول بنیادین است، اضافه کرد: جهاد تنها مختص جهاد دانشگاهی نیست بلکه باید حوزه علمیه و تمامی دستگاه های با عزمی جهادگونه در مسیر رفع مشکلات مردم گام بردارند.

خطیب جمعه تصریح کرد: جهاد دانشگاهی با بکارگیری افراد نخبه و مستعد زمینه رشد و توسعه کشور را بیش از پیش فراهم کند.

حسن مسلمی نائینی نیز در این دیدار گفت: نهاد همواره به دنبال انجام کارهای تحقیقاتی برای رفع نیازهای کشور بوده است، گفت: در دوران دفاع مقدس این نهاد تمام توان تحقیقاتی خود را در خدمت جبهه و جنگ قرار داد که با تلاش جهادگران جوان با تولید و تعمیر هر کدام از تجهیزات دفاعی، نیاز رزمندگان اسلام را برطرف شد.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در کنار فعالیت‌های فنی و مهندسی و لجستیک جنگ از امور فرهنگی نیز غافل نشد افزود: پس از جنگ نیز این نهاد تلاش کرد تا کارهای بر زمین مانده مورد نیاز مردم را دست بگیرد و با بودجه کم و اعتقاد قوی به سرانجام برساند.

دکتر مسلمی نائینی با ذکر مثالی در این زمینه به راه اندازی پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: با تلاش جهادگران این پژوهشگاه که اکنون جزو ده مرکز بزرگ جهان در درمان ناباروری است از یک اتاق کوچک ۱۲ متری شروع شد و امروزه آنقدر پیشرفت کرده ایم که از نقاط مختلف دنیا برای درمان به این پژوهشگاه می‌آیند و تاکنون ۴۰ هزار نوزاد به کمک آنها به دنیا امده و در سلول درمانی و ژن درمانی اقدامات ارزشمندی در حال انجام است.

درمان سرطان های شایع بانوان، گیاهان دارویی و داروهای گیاهی از دیگر دستاوردهای جهاد دانشگاهی بود که رئیس این نهاد به آن اشاره کرد و افزود: در حوزه فنی و مهندسی نیز از ساخت دکل‌های نفتی تا قطار متر ملی جهادگران فعالیت دارند که همه آنها در مسیر خودباوری و اعتماد به توان داخلی است و از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌کند.

مسلمی نائینی با بیان اینکه ترویج و توسعه گیاهان دارویی یکی از برنامه های این نهاد است، ادامه داد: بیش از هزار و ۵۰۰ گونه گیاه دارویی در ایران رشد می‌کند که از این تعداد قریب به ۴۰۰ نوع گیاه دارویی مختص کشورمان بوده و در دیگر نقاط دنیا کشت نمی‌شود، اما به صورت خام از کشور خارج و پس از فرآوری در کشورهای دیگر دوباره به کشور ما وارد می‌شود که با افتتاح فاز اول دهکده گیاهان دارویی سعی کردیم گامی مهم برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم برداریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اقرار مقام ارشد نظامی انگلیس به ضعف دفاعی این کشور در برابر حملات موشکی
  • دستاوردهای جهاد دانشگاهی برای مردم تبیین شود
  • آخرین تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • دستاوردهای آموزش عالی در ۴۰ سال گذشته در کشور بی‌نظیر بوده است
  • حضور ویرانگرِ آمریکا | افغانستان
  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند
  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس
  • بیانیه مهم ارتش یمن درباره عملیات نظامی امروز تا دقایق دیگر