Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- امام جمعه موقت قزوین امیدبخشی دائمی برای جبهه حق را یکی از راهبردهای امام حسین(ع) در قیام عاشورا دانست و گفت: سیدالشهدا(ع) می‌داند که جبهه حق در فراز و نشیب تاریخ نیاز به سوخت دارد و این سوخت همان امید است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمهدی خضری در مراسم عزاداری روز پنجم ماه محرم که در جمع عزادران حسینی قزوین برگزار شد، با بیان اینکه «ماه محرم فرصت خوبی است که در کنار جلسات و اشک‌ها وقتی هم برای مطالعه بگذاریم» گفت: یکی از بهترین کتاب های تحلیلی جریان عاشورا کتاب «دو امام مجاهد» است که مربوط به سخنرانی‌های پیاده‌ شده سال‌های 51 و 52 مقام معظم رهبری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در قسمتی از این کتاب مقام معظم رهبری جریان گریه را یک جریان عمومی می‌شمارند؛ به طوری که روستایان، شهری‌ها و پیر و جوان بر امام حسین(ع) گریه می‌کنند و این در حالی است که ایشان تأکید دارند همین اتفاق هم باید برای فلسفه قیام سیدالشهدا(ع) بیافتد و طرح کلی قیام سیدالشهدا(ع) باید یک مسئله عمومی مبدل شود.

اجازه ناامید شدن نداریم

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانش امیدبخشی دائمی برای جبهه حق را یکی از راهبردهای اباعبدالله(ع) در قیام عاشورا دانست و گفت: در ظاهر این حادثه عاشور تلخ است اما سیدالشهدا(ع) این را می‌داند که جبهه حق در فراز و نشیب تاریخ نیاز به سوخت دارد و این سوخت همان امید است و این امید نباید از عاشوراییان گرفته شود.

خضری افزود: علی‌رغم نظریه فوکویاما که می‌گوید شیعه دارای دو بال سرخ و سبز است و مسئله امید را فقط مختص به مهدویت می‌داند؛ جریان کربلا هم خیلی امیدبخش است و ما دائماً نیاز به ارتباط دائمی با حرکت سیدالشهدا(ع) داریم چرا که خیلی‌ها که در کربلا امام را یاری نکردند، دنیا طلب نبودند بلکه یک عده از این‌ها اتفاقاً آدم‌های خوبی بودند اما اصلا امید نداشتند.

وی با ذکر اینکه امید خیلی مهم است و امروز یکی از بزرگترین گناهان ناامید کردن دیگران است، ادامه داد: اجازه ناامید شدن نداریم چرا که اگر امید نباشد، عزمی وجود نخواهد داشت و حرکتی هم نخواهد بود. اگر هم حرکت نباشد، انقلاب آسیب می‌بیند. حالا از اینجا به بعد این دومینو را به وصیت‌های سردار سلیمانی ربط دهید که اگر خیمه امام حسین(ع) آسیب ببیند، حرم سیدالشهدا(ع) و امیرالمومنین(ع) صدمه خواهد دید.

خضری یادآور شد: به همین سبب رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند امیدوار باشید و دیگران را هم امیدوار کنید اما آدم‌های ناامید نگاه‌ مقطعی دارند؛ در حالی که امام حسین(ع) نگاه ما را بزرگ می‌کند.

دشمنان انقلاب در جنگ تبلیغاتی سیاه‌نمایی می‌کنند

امام جمعه موقت قزوین در ادامه با تأکید بر اینکه «دشمنان انقلاب در جنگ روایت‌ها و جنگ تبلیغاتی همه چیز را سیاه جلوه می‌دهند» گفت: با روی کار آمدن آقای رئیسی در همین یکی دو ماه اخیر ریل انقلاب تغییر کرده، ولی عده‌ای همچنان مردم ناامید می‌کنند. امروز آقا پرچم انقلاب را محکم در دست گرفته و این ذکر یا حسین ما در این شب‌های محرم، حسین‌ حسین گفتن‌های شب‌های عملیات است.

خضری با اشاره به امیدبخشی مستتر در قیام عاشورا اضافه کرد: هنوز این خون در بطن عالم جریان دارد و این جوشش حاصل از خون اباعبدالله(ع) را علمای بزرگی مثل علامه طباطبایی می‌دیدند. چرا که جوشش خون سیدالشهدا(ع) ظرفیت عظیمی است و در این عالم هیچ چیزی نمی‌تواند قلوب را به اندازه سیدالشهدا(ع) جذب کند.

برنامه‌های ماه محرم و صفر با رعایت پروتکل‌ها در استان قزوین برگزار می‌شوددسته‌روی هیئات مذهبی استان قزوین در ایام محرم در محلات برگزار می‌شودامام‌ جمعه قزوین: باید شرایط رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری‌ها را مدیریت کنیم

امام حسین(ع) پروند عاشورا را نبست

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین هم در ادامه این جلسه با بیان اینکه امام حسین(ع) پروند عاشورا را نبسته است گفت: کدام کار فرهنگی می‌تواند اربعین را درست کند؟ وقتی شیعه اربعین را دارد، آیا می‌تواند ناامید باشد؟ بنابراین خداوند متعال یک سرمایه بی‌پایان به ما داده و ترس شیعیان هیچ معنی‌ای ندارد.

حجت‌الاسلام محمدجواد زهرایی افزود: یک محور دیگر تحول که امام حسین در نگاه‌ها ایجاد کرد این بود که امام قوائد و اعداد را در جبهه حق به هم ریخت. امام حسین(ع) با این خون به ما یاد داد اصلا شکست در جبهه حق نداریم چرا که خدا اراده کرده که مستعفین را بر عالم حاکم کند و فقط ما نباید از یاری حق جا بمانیم.

وی ادامه داد: بر همین اساس حضرت آقا می‌فرمایند یکی از محورهای امیدبخشی ما تکیه بر سنت‌های الهی است و در حالی که زمانی حتی سیم‌خاردار هم نداشتیم اما شرایط امروزمان قابل قیاس با سال‌های جنگ نیست.

انتهای پیام/ح

  

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین امام حسین ع ماه محرم عزاداری عاشورا هیات استانداری قزوین امام حسین ع ماه محرم عزاداری عاشورا هیات قیام عاشورا سیدالشهدا ع امام حسین ع جبهه حق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۰۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امام جمعه موقت بوکان برلزوم تکریم معلمان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  ماموستا ملا کریم رسولی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بوکان با اشاره به رویدادهای تقویمی هفته گذشته گفت: در چند روز گذشته سه رویداد مهم هفته عقیدتی سیاسی در سپاه، معلم و کارگر را پشت سر گذاشتیم که همچون مثلثی قدرت ایمان، دانش و تلاش برای آبادانی کشور را به هم وصل می‌کند.

  وی با اشاره به روز جهانی کارگر و معلم افزود: معلم و کارگر دو قشر از جامعه ما هستند که در عرصه تعلیم‌وتربیت و کار و اشتغال، کشور را به‌پیش می‌برند.

  امام‌جمعه موقت بوکان در ادامه با اشاره به شهادت آیت‌الله مطهری و نام‌گذاری این روز به اسم معلم عنوان کرد: آیت‌الله مطهری فیلسوف و مفسر بزرگ قرن و یکی از معلمان بزرگ در ترویج اندیشه انقلاب بود که خدمات بی‌نظیری در این راستا ارائه نمود.

  وی معلمی را شغلی شریف و شغل انبیای الهی دانست، ابراز کرد: معلمان که توان خود را برای تعلیم‌وتربیت جامع به کار گرفته‌اند، جایگاه، منزلت و مقام عالی در جامعه دارند.

  ماموستا رسولی تصریح کرد: معلم باید پیوسته مورد تکریم جامعه باشد؛ زیرا اگر جایگاه معلم و نقشی که در تربیت نسل‌های مختلف دارد مورد تکریم قرار گیرد، جامعه‌ای آگاه به دانش و باتربیت دینی و اسلامی خواهیم داشت که در عرصه‌های مختلف پیش‌رونده خواهد بود.

همچنین قبل از خطبه های این هفته نمازجمعه مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بوکان در سخنانی با اشاره به هفته عقیدتی سیاسی در سپاه ضمن گرامیداشت یاد شهید مرتضی مطهری و فرارسیدن روز معلم و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج، نامگذاری این ایام را به عنوان هفته عقیدتی سیاسی نشان از پیوند ناگسستنی و دائمی سپاه و بسیج با روحانیت و معنویت دانست.

حجت‌الاسلام محمد جباری افزود: پاسداران و بسیجیان همواره خود را سرباز اسلام، قرآن، ولایت و علمای دینی نامیده اند و این واقعیت را با بذل جان خویش اثبات کرده اند.

وی تصریح کرد: مبانی فکری پاسداران عزیز برگرفته از مبانی فکری امامین انقلاب، شهیدان مطهری و بهشتی و امروز با بازخوانی اندیشه های آیت الله مصباح یزدی در پی تقویت آن مسیر نورانی هستند.

دیگر خبرها

  • خطبه های نماز جمعه شهرستان‌های هرمزگان
  • نماز جمعه شهرستان‌ها
  • تاکید امام جمعه موقت بوکان برلزوم تکریم معلمان
  • طرح «نور» اقدام بزرگ و شجاعانه نیروی انتظامی است
  • دانشجویان دنیا به دفاع از مردم فلسطین قیام کردند
  • راهبردهای رهبر انقلاب در حوزه آموزش‌وپرورش بر روی کاغذ باقی نماند
  • عملیات وعده صادق رسوایی غرب را جهانی کرد
  • تاکید امام جمعه قزوین بر حل مشکل تامین آب کشاورزان
  • دعوت امام جمعه موقت ورامین از مردم برای حضور پرشور در انتخابات
  • ۲ کتاب مناسب مداحان و منبری‌ها در راه نمایشگاه