Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات سعودی به دنبال تشدید بحران کرونا در عربستان از فیلپین نیروی پرستار درخواست کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الواقع السعودی، بحران کرونا در عربستان در حال تشدید است و به دلیل افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا این کشور از کمبود پرستار رنج می‌برد.

یک روزنامه فیلیپینی به نقل از « تئودور و لوکسین جونیور» وزیر امور خارجه فیلیپین اعلام کرد عربستان سعودی پیشنهاد کرده است که درهای خود را به روی تعداد بیشتری از پرستاران فیلیپینی باز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لوکسین در توییتی جزئیاتی از مکالمه تلفنی خود با « عادل احمد الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی را منتشر کرد.

او در توییتر خود نوشت: عربستان سعودی بار دیگر پرستاران فیلیپینی را درخواست کرد و طبق معمول ، مراقبت و نگرانی عربستان از کارگران فیلیپینی در خارج از کشور در سرلوحه کار قرار گرفت.

واکنش سازمان‌های حقوق بشری به موج تازه بازداشت‌ها در عربستانابراز نگرانی سازمان ملل از وضعیت کارگران خارجی در عربستان

به گفته وزارت خارجه عربستان سعودی ، دو مقام درباره روابط دوجانبه بین دو کشور و همچنین موضوعات مورد علاقه مشترک بحث و تبادل نظر کردند.

آمارها حاکی است در سال 2019 عربستان یکی از مقاصد پرطرفدار برای اتباع فیلیپینی برای کار بوده است. از هر 5 فیلیپینی 1 نفر در این کشور کار پیدا کرده است. بیش از یک میلیون فیلیپینی در عربستان در بخش‌های ساختمانی، خانگی و یا به عنوان پرستار مشغول به کار هستند.

در حال حاضر ، فیلیپین اجازه می‌دهد سالانه حداکثر 6500 کارمند مراقبت‌های بهداشتی در خارج از کشور مستقر شوند.

فیلیپین که جزو کشورهای آسیا با بیشترین مبتلایان به کروناست، محدودیت اعزام کارکنان مراقبت بهداشتی خود به خارج کشور را برداشته، در حالی که محدودیت این کشور برای تعداد متخصصان پزشکی که فیلیپین را ترک می‌کنند، برقرار بوده و سقف آن 5 هزار نفر در سال است.

پرستاران از جمله میلیون‌ها فیلیپینی هستند که خارج کشور کار می‌کنند و مازاد سالانه 30 میلیارد دلار حواله‌های ضروری برای اقتصاد کشور را تأمین می‌کنند.

وزارت بهداشت عربستان روز جمعه اعلام کرد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در عربستان به 537 هزار و 374 مورد است که این آمار نسبت به دیروز 681 مورد افزایش یافته است و تاکنون 8388 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بیشترین آمار مبتلایان به کرونا مربوط به مناطق ریاض با 148 مبتلا است و پس از آن مکه مکرمه با 119 مبتلا است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کرونا در عربستان عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۰۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناظره آتشین آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره ایران در شبکه اسرائیلی!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 8 بهبود روابط ایران و عربستان نه تنها مطلوب اسرائیل نیست بلکه مطلوب آمریکا نیز نیست. در این زمینه مناظره آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره بهبود رابطه ایران و عربستان در شبکه تلویزیون اسرائیلی آی 24 نیوز را می‌بینید که لحن آتشینی به خود گرفت. در بخشی از این مناظره طرف آمریکایی خطاب به سعودی گفت: «اگر حمایت آمریکا و غرب از ارتش عربستان نبود، یمنی ها ناهار را در ریاض می خوردند!/نزدیکی روابط ایران و عربستان مایه تعجب آمریکاست...» و در مقابل طرف سعودی گفت: «... اقدامات عربستان به شما شوک وارد کرده؟ بیشتر به سلامتی خود توجه کنید!...» این مناظره را با زیرنویس فارسی می‌بینید.

دیگر خبرها

  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران شیوع کرونا هستیم
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران کرونا هستیم
  • بازی اتمی بن‌سلمان/ بازگشت ایران و عربستان به عصر تنش؟
  • مناظره آتشین آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره ایران در شبکه اسرائیلی!
  • 2 مسابقه مهم برای رویداد پادشاهی رینگ در عربستان تایید شدند/ اخبار WWE
  • الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند
  • ماجرای یک مناسبت جدید و مهم در تقویم عربستان
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است