Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@14:47:59 GMT

طرح نذر سلامت ۲ در استان مرکزی اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۱۱۰۸۴

طرح نذر سلامت ۲ در استان مرکزی اجرا می‌شود

گروه استان‌ها- طرح نذر سلامت ۲ درحالی در استان مرکزی اجرا می‌شود که در راستای نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی تیم‌های هلال احمر با هیئات مذهبی در محرم همراهی دارند. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، ماه محرم در سایه سنگین کرونا و شرایط سخت شیوع این بیماری آغاز شد و در این شرایط عزاداران حسینی با برافراشتن پرچم‌ها و بیرق‌های حسینی به عزاداری می‌پردازند که در این میان تامین سلامت مردم از مهم‌ترین اولویت‌‌ها است؛ به همین سبب همه دستگاه‌ها وارد میدان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح نذر سلامت 2 توسط جمعیت هلال احمر استان با هدف پیشگیری از شیوع این بیماری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هیئت‌های مذهبی اجرا می‌شود.

«علیرضا محمودی» مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به طرح نذر سلامت2 گفت: ویروس کرونا در قرن حاضر به عنوان یکی از بزرگترین چالش‌ها تبدیل شده و تنها راه مقابله با این بیماری پیشگیری و توسعه آموزش‌های همگانی است.

وی افزود: با توجه به اهداف والای جمعیت هلال احمر در ترویج فرهنگ نوع دوستی، تسکین آلام بشری و حمایت از سلامت انسان‌ها جمعیت هلال احمر به مناسبت فرارسیدن ایام عزاداری سالار شهیدان امام حسین(ع) طرح نذر سلامت 2همراه با خادمان حسینی به منظور انسجام و اجرا کردن پروتکل‌های بهداشتی در مراسمات مذهبی و هیئت‌های عزاداری برگزار می‌کند.

حضور جوانان هلال احمر در کنار هیئات مذهبی استان مرکزی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی ادامه داد: در این طرح اعضای جوانان و تلاشگر جمعیت هلال احمر با نظارت و اجرای پروتکل‌های بهداشتی در هیئت‌های مذهبی بزرگ با عنوان مروجان فرهنگ پیشگیری از بیماری کرونا اقدام به توزیع ماسک، مواد ضدعفونی کننده، غربالگری و تب‌سنجی افراد می‌کنند.

محمودی تصریح کرد: در این اقدام جوانان هلال احمر بار دیگر عزم راسخ خود را در حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها در مراسم عزای حسینی به نمایش می‌گذارند و جلوه دیگری از ایثار و نوع دوستی را نشان می‌دهند و برگ زرینی بر افتخارات خدمات نوع دوستانه جمعیت هلال احمر در این طرح رقم می‌خورد.

تجلی عاشقانه‌های حسینی در دهه اول محرم / طبخ 40 هزار پرس غذای گرم برای نیازمندان در‌ شهریار + فیلممرثیه‌خوانی و شور ‌"فارسی و عربی" حاج مهدی رسولی در شب پنجم محرم + فیلمملاک‌های گزینش مطالب ویژه محرم/ مهم‌ترین ملاک‌های منابع تاریخی

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی پیشگیری از شیوع بیماری کرونا است، گفت: یکی از اهداف این طرح انسجام بخشی و اجرای پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی در مراسمات عزاداری ماه محرم، ترویج فرهنگ نوع دوستی و بشر دوستی، مشارکت جامعه جوانان هلال احمر در امر ترویج فرهنگ عزاداری و رعایت پروتکل‌ها در مراسمات مذهبی است.

پوشش هیئت‌های مذهبی در قالب تیم‌های 5 نفره هلال احمر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی عنوان کرد: اجرای این طرح از تاریخ 18 مردادماه تا 30 مرداد ماه به مدت 13 روز است که جمعیت هلال احمر در زمینه پوشش هیئت‌های مذهبی در قالب تیم‌های 5 نفره( 3 نفر مرد و 2 نفر خانم) در هیئات حضور پیدا می‌کنند و با حفظ شان و کرامت انسانی مردم را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیری از ابتلا به ویروس منحوس کرونا هدایت می‌کنند تا در مراسم‌های عزاداری ماه محرم سلامت مردم و جامعه با مشکل رو به رو نشوند و مردم بتوانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراسم عزای امام حسین(ع) را به نحو احسن برگزار کنند.

محمودی بیان کرد: روزانه بالغ‌بر 100 تا 150 نفر از نیروهای داوطلب جوانان استان در این طرح مشارکت می‌کنند که امیدواریم با حضور این افراد بتوانیم کمک‌های خوبی به جامعه داشته باشیم.

وی عنوان کرد: استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی از موارد بسیار مهم در مقابله با این بیماری است که مردم باید به این مهم توجه داشته باشند تا بتوانیم به زندگی عادی برگردیم که تحقق آن به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بستگی دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی با اشاره به اینکه رسانه‌ها و نیروهای داوطلب جمعیت هلال احمر نقش مهمی در اطلاع رسانی و کمک به مبارزه با این ویروس دارند، گفت: امیدواریم با طرح واکسیناسیون که روز به روز با قوت بیشتر انجام می‌شود مردم به زودی واکسینه شوند و میزان ابتلا به این ویروس کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/713/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جمعیت هلال احمر استان مرکزی رعایت پروتکل های بهداشتی رعایت پروتکل ها هیئت های مذهبی طرح نذر سلامت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۱۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یسنا سالم پیدا شد

یسنا دختر گمشده ۴ ساله کلاله‌ای دقایقی پیش با تلاش نیروهای امدادی پس از ۴ روز سالم در میان زمین‌های کشاورزی پیدا شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان ،قاسم غریب آبادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان در جمع خبرنگاران با اشاره به پیدا شدن دختر گمشده کلاله‌ای اظهارداشت: کایت‌سوار نیشابوری داوطلب جمعیت هلال احمر دقایق پیش دختر گمشده کلاله‌ای را پیدا کرد.

وی با اشاره به پیدا شدن یسنا دختر گمشده کلاله ای اظهار داشت :دختر گمشده کلاله ایی پس از پنج روز عصر امروز با کمک کایت سوار نیشابوری پیدا شد.

 

.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان تصریح کرد: در دومین پرواز امروز  کایت سوار داوطلب جمعیت هلال احمر یسنا دیدار دختر بچه چهار ساله کلاله ای در زمین کشاورزی پیدا شد.

 قاسم غریب آبادی افزود:اکنون یسنا برای معاینه و بررسی بیشتر با آمبولانس به روستا منتقل شده است.

یسنا دختربچه چهارساله اهل روستای یلی بدراق شهرستان کلاله از یکشنبه 9 اردیبهشت، هنگامی که مادرش مشغول کار در زمین کشاورزی بود مفقود شده بود.

انتهای پیام/581

 

دیگر خبرها

  • ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر خدمات درمانی رایگان دریافت کردند 
  • نجات کوهنوردان مفقود شده در ارتفاعات بام و صفی آباد
  • ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال احمر خدمات درمانی رایگان دریافت کردند
  • دو مفقودی ارتفاعات کوه «شاه‌حسن» بام و صفی‌آباد نجات پیدا کردند
  • حضور جمعیت هلال‌احمر زنجان در ارائه خدمات جهادی پر رنگ است
  • تصادف دو خودرو سواری با ۷ مصدوم
  • یسنا سالم پیدا شد
  • آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا
  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر
  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین