Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی واقعی روز شنبه به رسانه‌ها اظهار داشت: آیین نمادین سوگواره احلی من العسل ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه فردا - یکشنبه - با اجرای کاروان رهپویان حضرت قاسم (ع) در آستان مبارک امامزادگان باقریه بیرجند برگزار می‌شود و در این آیین ۴۰ دانش‌آموز نوجوان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در فضای باقریه بیرجند حضور خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری خطاب به جوانان و نوجوانان در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر لزوم برجسته کردن ارزش‌های معنوی از قبیل اخلاص، ایثار، گذشت و شجاعت ادامه داد: سوگواره احلی من العسل متناسب با شرایط کرونایی و بهره‌مندی از بستر شبکه شاد به‌عنوان یکی از بهترین نمونه‌های استفاده از فضاهای مجازی برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بر نهادینه شدن فرهنگ عاشورایی در نسل نو تاکید کرد و گفت: در سال‌های اخیر مراسم سوگواره احلی من العسل به نام حضرت قاسم ابن الحسن (ع) برگزار می‌شود لذا این سوگواره در راستای نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی نه‌تنها جای خود را در جامعه باز کرده، بلکه در گفتمان جهانی نیز بازتاب فراوانی داشته است.

وی عنوان کرد:  برگزاری این سوگواره فارغ از چارچوب‌های سازمانی، کاری هدفمند و اثرگذار با یک‌ شور آغاز می‌شود و به یک شعور در جامعه هدف پایان می‌یابد.

واقعی افزود: نهمین دوره سوگواره احلی من العسل در قالب‌های سه‌گانه مراسم نمادین و محدود حضوری در مراکز استان، کاروان رهپویان حضرت قاسم (ع) و اجرای گروه‌های سرود سیار در محله‌ها، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پویش مجازی و جمع‌آوری آثار از اول محرم تا روز اربعین حسینی در بخش‌های مختلف ادبی، معرفتی و هنری در شبکه شاد برگزار می‌شود.

عبارت احلی من العسل یا شیرین‌تر از عسل، به حضرت قاسم فرزند امام حسن (ع) منسوب است که در شب عاشورا وقتی عمویش امام حسین (ع) پرسید: مرگ نزد تو چگونه است؟ او پاسخ داد: برای من شیرین‌تر از عسل است.

در سال‌های اخیر ششم محرم سوگواره‌ای با حضور دانش‌آموزان برگزار می‌شود که به تأسی از نوجوانان عاشورایی و گرامیداشت یاد و نام حضرت قاسم بن الحسن (ع) «احلی من العسل» نامگذاری شده است.

برچسب‌ها ماه محرم خراسان جنوبی دانش‌آموزان حضرت قاسم (ع)

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ماه محرم خراسان جنوبی دانش آموزان ماه محرم خراسان جنوبی دانش آموزان حضرت قاسم ع سوگواره احلی من العسل برگزار می شود حضرت قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۱۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جایزه جوانی جمعیت استان بوشهر برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، رقیه زنگنه نژاد صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران از برگزاری دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در دو سطح ملی و استانی در هفت محور خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی، مدیران و نخبگان خبر داد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر با اشاره به اجرای ماده ۱۹ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: اعطای جایزه ویژه جوانی جمعیت در محورهای تأثیرگذار و با دو حالت تقاضامحور و کشف محور در راستای تحقق اهداف قانون و اثر بخشی بر رشد ازدواج و فرزند آوری در جامعه در سطح ملی توسط ستاد ملی جمعیت و در سطح استانی توسط ستاد جوانی جمعیت استان انجام خواهد شد.

زنگنه نژاد خاطر نشان کرد: از جمله اهداف اهدای جایزه جوانی جمعیت، معرفی دستاوردها و ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردمی، بسترسازی مناسب برای هم افزایی و تبادل اندیشه در میان جامعه نخبگانی و برنامه ریزی برای ظرفیت‌های موجود و خلق فرصت‌های جدید برای رسیدن به موالید و ازدواج مطلوب در جامعه است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر با تاکید بر اهمیت نقش مؤثر رسانه‌ها در آفرینش تولیدات رسانه‌ای و هنری افزود: در رویداد استانی جایزه جوانی جمعیت در بخش رسانه، اولویت معرفی رسانه‌های بومی و محلی فعال در عرصه جوانی جمعیت است.

زنگنه نژاد با اشاره به امکان شرکت همزمان متقاضیان در هر ۲ سطح استانی و ملی یادآور شد: مهلت ثبت‌نام در سطح ملی تا ۱۵ اردیبهشت ماه تمدید شده و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق وبگاه رویداد به نشانی اعلام شده در این رویداد شرکت کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری و دبیر ستاد جوانی جمعیت مهلت شرکت در رویداد جایزه جوانی جمعیت در سطح استانی را تا تاریخ ۲۰ اردیبهشت اعلام کرد و افزود: متقاضیان عرصه‌های مختلف از طریق پیام رسان و با مراجعه یا تماس با دبیرخانه استانی می‌توانند در رویداد استانی شرکت کنند.

کد خبر 6094798

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم روز دختر با حضور دختران دانشجو در حرم بانوی کرامت
  • دومین جایزه جوانی جمعیت استان بوشهر برگزار می شود
  • مراسم دسته روی شهادت امام جعفر صادق (ع)در مازندران برگزار می شود
  • ۹۰۰ برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت در نظر گرفته شده است
  • گردهمایی «دختران دانشجو» در قم برگزار ‌می‌شود
  • سوگواره شعر «صادقانه‌ها» در قم برگزار می‌شود
  • سوگواره شعر «صادقانه ها» در قم برگزار می‌شود
  • گردهمایی بزرگ دختران دانشجو در قم برگزار می شود
  • رزمایش اهدای ۳۱۳ سری جهیزیه در حرم حضرت معصومه (س) برگزار می شود
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود