Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان یک کارشناس ورزش با بیان اینکه بدون حمایت‌های مالی، امکاناتی و ارتباطی دولت‌های منتخب در شرایط موجود کرونایی نمی‌توان چرخ ورزش کشور را چرخاند، گفت: تعطیلی و بازگشایی هرزگاهی اماکن ورزشی باعث ایجاد بی‌نظمی حادی در ورزش شده است و ادامه این رویه نیز تلفات هنگفتی بر پیکره ورزش کشور و به خصوص ورزش همگانی وارد می‌کند و سبب ایجاد بی‌تعادلی اجتماعی - روانی در جامعه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جواد زرگانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بعد از گذشت مدتی از ظهور ویروس کرونا، ورزش هم از این اتفاق ناگوار بی‌نصیب و مصون نمانده است. البته بیشتر کشورها در ابتدای امر دچار سردرگمی بودند ولی کشورهایی که موفق‌تر عمل کردند، سریع به ثبات در کنترل این ویروس رسیدند اما در ایران، عدم به کارگیری از دانش مدیریت بحران تا به امروز اثرات خود را به بدترین شکل ممکن نشان داده است که به نظر من با پیاده‌سازی دانش مدیریت بحران و استفاده از مباحث کارشناسی و فنی متخصصان مرتبط در تصمیم‌گیری‌ها می‌توان با تجزیه و تحلیل و آسیب‌شناسی موضوع، بهترین راهکارها پیاده شود.

وی افزود: با تعطیلی چندین ماهه باشگاه‌های ورزشی، بسیاری از مشاغل مرتبط با ورزش ضرر مادی زیادی متحمل شدند که این مساله توجه دولت را به این عرصه می‌طلبد زیرا وزارت ورزش و جوانان تاکنون حمایت قاطع و جدی در این امر نداشته است.

این کارشناس ورزش گفت: با افت و خیز روند کرونا، دائما با تعطیلی و بازگشایی هرزگاهی اماکن ورزشی مواجه‌ایم که این نیز باعث ایجاد بی‌نظمی حادی در ورزش شده است و ادامه این رویه تلفات هنگفتی بر پیکره ورزش کشور و به خصوص ورزش همگانی وارد می‌کند و سبب ایجاد بی‌تعادلی اجتماعی - روانی در جامعه خواهد شد.

وی ادامه داد: طبق تحقیقات علمی صورت گرفته، عوامل بحران‌زا در حیطه ورزش ایران بر اساس اولویت، ضعف برنامه‌ریزی، نگرش نامناسب جامعه، ضعف نیروی انسانی، ضعف هماهنگی، مشکلات زیرساختی، مسائل مالی، مشکلات ساختاری و قانونی، ضعف نظام ارتباطی و عملکرد ضعیف رسانه‌ها هستند. بدون شک بدون حمایت‌های مالی، امکاناتی و ارتباطی دولت‌های منتخب در شرایط موجود کرونایی نمی‌توان چرخ ورزش کشور را چرخاند. بنابراین انتخاب مدیران و نیروی انسانی در ورزش باید با توجه به اهداف سازمان‌های ورزشی باشد و افراد متعهد، متخصص و با دانش در راس امور قرار داده شوند.

زرگانی با اشاره به راه‌حل‌هایی برای مدیریت بحرانی همچون شرایط کرونایی موجود، گفت: داشتن برنامه‌ریزی مناسب برای حیطه ورزش و نظارت بر اجرای دستورالعمل‌ها، رویه‌های ایمنی و بهداشتی و داشتن طرح و برنامه مدیریت بحران برای ورزش، همچنین روشن بودن شرح وظایف کارکنان و مسوولان اجرایی در مواجهه با بحران، توجه ویژه به ارزش‌ها، نگرش‌ها، مشکلات اقتصادی، اجتماعی و عملکرد رسانه‌ها و نقش آن‌ها در پررنگ کردن و نشان دادن اهمیت اجرایی شدن دستورالعمل‌ها و رعایت مسائل بهداشتی - ایمنی، از جمله راه‌حل‌ها محسوب می‌شود.

وی در پایان نیز عنوان کرد: ویروس کرونا و ترس از مبتلا شدن به آن، افراد جامعه را به سطح بالاتری از استرس دچار کرده است، هرچند مولفه‌های دیگری از جمله اوضاع اقتصادی هم در افزایش آن بی‌تاثیر نیست. در این شرایط نیز یکی از راه‌هایی که بیشتر کارشناسان روی آن متفق‌القول هستند و به آن توصیه دارند، انجام ورزش است که با ایجاد شور و نشاط، کمک شایانی در پویا نگه داشتن جامعه خواهد داشت. تاثیر ورزش و تحرک بدنی در این اوضاع نابسامان کرونایی می‌تواند نقش پررنگی در پیشگیری داشته باشد. پس از مهمترین اقدامات در این دوران می‌تواند انجام ورزش منظم و پیوسته باشد که البته در این دوران کرونایی افراد می‌توانند با رعایت پروتکل‌ها یا در باشگاه‌ها یا در خانه، فعالیت ورزشی داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی اخبار ورزشی خوزستان ورزش کروناویروس مدیریت بحران ورزش کشور ایجاد بی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۱۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش‌آفرینی بانوان خراسان شمالی در کاهش آسیب‌های اجتماعی محوری است

حسن ناهیدی عصر سه‌شنبه در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت بانوان و خانواده و شورای اجتماعی خراسان شمالی که در سالن شهید حاج قاسم سلیمانی استانداری برگزار شد، بر ضرورت ریشه‌یابی آسیب‌های اجتماعی در جامعه تاکید کرد.

وی در ادامه افزود: نیازمند تدوین برنامه‌ای جامع با خصوصیات کیفی و کمی هستیم تا با هماهنگی بین دستگاه‌ها اجرایی شود.

حسن ناهیدی تصریح کرد: هر چقدر ریشه‌یابی و شناخت آسیب‌ها بهتر انجام شود، درمان و پیشگیری بهتری صورت می‌گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی با اشاره به نقش سلامت اجتماعی در زندگی افراد و تاثیر آن بر کاهش آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: در این راستا برنامه‌محور بودن از ضروریات است و در پیشگیری از اختلال و آسیب‌ها موثر خواهد بود.

وی تاکید کرد: اهداف کوتاه مدت و بلند مدت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در دستور کار باشد و اولویت‌بندی آسیب ها و ارائه راهکار برای کاهش آسیب مورد توجه باشد.

ناهیدی با تاکید بر نقش آفرینی بانوان خراسان شمالی در تمام عرصه‌ها و در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی محوری و مهم خواند و افزود: در حوزه بانوان ظرفیت و فرصت‌های خوبی وجود دارد و در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز نقش بانوان موثر است.

کد خبر 6093601

دیگر خبرها

  • کدام فیلم‌های سینما به جامعه کارگری ادای دین کردند؟
  • پیری جمعیت امنیت روانی و اجتماعی را به چالش خواهد کشید
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • نقش‌آفرینی بانوان خراسان شمالی در کاهش آسیب‌های اجتماعی محوری است
  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند
  • نسل کنونی جامعه در جنگ تمام عیار رسانه ای قرار دارند
  • شهرداری همدان در جذب شهروندان به ورزش خلاقانه عمل کند
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • شادابی و طراوت در حوزه ورزش کارگری استان مرکزی ایجاد شود
  • روانشناسان نقش بسیار کلیدی در سلامت فردی و اجتماعی دارند