Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، محمدرضا شکرریز درباره فعالیت‌های انجام شده در دوران پاندمی کووید ۱۹ افزود: شبکه ملی مدارس ایران (رشد) از شروع دوران پاندمی، فعالیت‌های گسترده‌ای داشته که مهم‌ترین آنها بازطراحی و پویاسازی رابط کاربری پلتفرم، بهینه‌سازی محتوای شبکه ملی مدارس ایران و جمع‌آوری و استفاده از محتواهای آموزشی و تربیتی متناسب با سرفصل‌های برنامه درسی ملی و حوزه‌های یازده گانه تربیت و یادگیری برای میزبانی از محتواهای آموزشی بر بستر رمزینه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بهینه‌سازی سرویس‌های آموزشی، طراحی و پیاده سازی صفحات برای اتصال به رمزینه پاسخ سریع، تامین محتوای پاسخ سریع QRC در شرایط کرونایی و اتصال این محتواها به رمزینه پاسخ سریع (QR Code) و طراحی و تولید اپلیکیشن اختصاصی خوانش رمزینه‌های پاسخ سریع (QR Code خوان) از دیگر فعالیت های این شبکه است.

شکرریز در خصوص میزان فایل‌های بارگذاری شده محتوایی در این شبکه بیان کرد: کل فایل‌های بارگذاری شده ۵۰۴۵ است که تعداد فایل‌های محتوای صوتی ۸۱۸ فایل، محتوای ویدیویی ۳۹۰۴ فایل و محتوای متنی و تعاملی ۱۱۰۰ فایل است.

وی درباره پاسخگویی این شبکه به نیازهای محتوایی معلمان و دانش آموزان در شرایط کرونایی، گفت: امید است در شرایط فعلی با همکاری تمامی دفاتر، محتواهای آموزشی و تربیتی مورد نیاز تولید و تامین شود. در این راستا اقداماتی نظیر تولید و بارگذاری محتواهای الکترونیکی آموزشی و تربیتی، اتصال محتواهای آموزشی و تربیتی به رمزینه پاسخ سریع (QR Code)، استقرار حدود ۳۵۰۰ رمزینه پاسخ سریع در کتاب‌های درسی در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، راه‌اندازی سرویس باشگاه یادگیری معلم، راه‌اندازی سرویس باشگاه معلمان، راه‌اندازی سرویس کتاب الکترونیکی تعاملی و راه‌اندازی سرویس ساماندهی منابع انجام شده است.

سرپرست معاونت فناوری آموزشی دفتر انتشارات و فناوری آموزشی تاکید کرد: امید است با انجام این اقدامات در ابتدای مهر ۱۴۰۰، به شکل مؤثرتری پاسخگوی نیازهای آموزشی دانش آموزان و معلمان کشور باشیم.

شکرریز خاطر نشان کرد: برای آنکه شبکه رشد به جایگاه مدنظر ریاست سازمان نزدیک شود، بخش‌های پشتیبانی و حمایت مالی، تأمین زیرساخت‌های سخت‌افزاری مورد نیاز برای میزبانی در سال ۱۴۰۰، تأمین محتوای آموزشی مکمل و اطلاع‌رسانی در خصوص ظرفیت‌ها و امکانات لازم شبکه ملی مدارس نیاز به اصلاح و حمایت بیشتری دارد.

جایگاه واقعی شبکه رشد

وی در خصوص جایگاه واقعی شبکه رشد بیان کرد: نظر به ماموریت شبکه‌ رشد در خصوص ارائه محتوای آموزشی و تربیتی برای پشتیبانی از برنامه درسی تاکنون اقدامات قابل توجهی انجام گرفته و در دوران کرونا نیز سرعت ارائه خدمات افزایش یافته و محتواهای کیفی‌تری روی این شبکه بارگذاری شده است. ولی چشم انداز والاتری برای شبکه رشد در نظر گرفته‌ شده است که در افق آن ارائه تمام خدمات آموزشی بر مبنا و منطق کتاب درسی، روی این شبکه صورت خواهد گرفت و تمام دانش آموزان مرجع اصلی خود را سایت رشد قرار خواهند داد.

دلایل تحقق نیافتن چشم انداز

وی ادامه داد: دلایل تحقق نیافتن این چشم‌انداز تاکنون تأمین نشدن منابع مالی و سخت افزاری مورد نیاز برای پشتیبانی از پلتفرم رشد است که امید است با برنامه هایی که در سال جاری در حال پیگیری آن هستیم این مسائل رفع شده و سایت رشد هرچه سریعتر به چشم اندازی که برای آن در نظر گرفته شده است، برسد.

محمدرضا شکرریز گفت: همچنین تغییرات گسترده و سریع در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات اقتضا می‌کند بخش های فناوری در انجام ماموریت‌ها و برنامه‌ریزی چشم اندازها انعطاف پذیری بالایی داشته باشند. تلفیق ظرفیت اصلی شبکه رشد به عنوان مخزن محتوایی با سامانه های آموزش مجازی و پیام رسان ها به عنوان راه های ارتباطی تحت سرویس سامانه مدیریت معلمان یک ضروت اجتناب ناپذیر است. 

ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی

سرپرست معاونت فناوری آموزشی درباره تأسیس شبکه رشد و اهمیت آن در بحث آموزش بیان کرد: طرح ایجاد شبکه رشد اواخر سال ۱۳۷۹ به پیشنهاد رییس وقت سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در اختیار گروهی از معلمان و جوانان کشور قرار گرفت و مقرر شد پس از امکان‌سنجی اولیه، در سه مرحله و در طول چهار سال طرح مذکور به پایان برسد.

وی افزود: مرحله اول این طرح مرداد ماه سال ۱۳۷۹ آغاز شد و اجرای آن تا دی ماه سال ۱۳۸۵ به طول انجامید. این نهال پربار تا امروز مشغول بالیدن و ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی و پرورشی و حرکت به سوی تحقق عدالت آموزشی، ارتقای کیفیت فرآیند آموزش‌وپرورش در سراسر کشور و استفاده از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فناوری‌های نوین است. 

شکرریز گفت: با مهیا شدن زیر ساخت‌های فنی در سراسر کشور از جمله گسترش امکان دسترسی به تلفن و در اختیار داشتن رایانه برای گروه‌های بسیار بزرگتری از مردم که در سالیان آینده عمومیت بیشتری پیدا خواهد کرد، مسئله مهم ارائه محتوایی است که بتواند مخاطبان را به طرف کمال مطلوب راهنمایی کند. از همین رو، تیم ما با استفاده از افراد خبره و متخصصان مرتبط در این حوزه به صورت مستمر در حال ساخت و تولید و سازماندهی و ارائه محتوا و خدمات آموزشی و تربیتی به دانش آموزان، معلمان، والدین، و افراد مرتبط با فرآیند آموزشی - تربیتی است.

وی تصریح کرد: سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی همواره نهادی پیشرو در راستای ارتقای سطح کیفی آموزش و پرورش کشور بوده و با تلاشی مضاعف سعی در استفاده از به‌روزترین ابزارها و روش ها و رویکردهای علمی و پژوهشی در کشور دارد.

برچسب‌ها معلم شبکه شاد دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معلم شبکه شاد دانش آموزان معلم شبکه شاد دانش آموزان راه اندازی سرویس رمزینه پاسخ سریع محتواهای آموزشی آموزشی و تربیتی دانش آموزان شبکه رشد شبکه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۱۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش آموزان چه انتظاری از معلمان دارند؟

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

دیگر خبرها

  • سنجش ۸۸ درصدی دانش آموزان پایه اول در اردبیل
  • هلال احمر زنجان به حالت آماده‌باش درآمد
  • ضرورت طرح مسئله برای دانش آموزان در موضوع آب
  • هلال احمر زنجان به حالت آماده باش درآمد
  • محتواهای کمک‌ آموزشی برای امتحانات نهایی موضوعیتی ندارد
  • دانش آموزان چه انتظاری از معلمان دارند؟
  • حضور ۳۵۰ دانش آموز کاشمری در دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس
  • اردو‌های تابستانی دانش‌آموزان یمنی 
  • افزایش سرانه آموزشی با ساخت 600 کلاس درس جدید
  • خلاقیت و استفاده از روش‌های نوین آموزشی دلیل انتخاب معلم نمونه کیش