Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در پیک ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان در حوزه کل مبتلایان به کرونا  نسبت دانشگاه‌های علوم پزشکی استان در کل ۵۹ درصد زاهدان، ۳۰ درصد ایرانشهر و ۱۱ درصد زابل بوده که در ۲۴ ساعت گذشته ۵۹ درصد دانشگاه زاهدان به ۳۰ درصد، ایرانشهر از ۳۰ درصد به ۶۰ درصد و زابل از ۱۱ به ۱۰ درصد میزان مبتلایان رسیده و این موضوع نشان می‌دهد که موج جدید در حال شکل‌گیری است و باید امکانات لازم برای منطقه هماهنگ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر دانشگاه نوپایی است که بعضی شهرستان‌های ایجاد شده در جنوب سیستان و بلوچستان هنوز بیمارستان ندارند و بعضی شهرستان‌ها که بیمارستان دارد مثل دلگان، مهرستان، کنارک و هیرمند فاقد دستگاه اکسیژن‌ساز هستند و زیرساخت‌های لازم از نظر پزشک متخصص و نیروی انسانی فراهم نیست.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: فعال‌تر کردن طرح شهید سلیمانی، کنترل ترددها، رعایت پروتکل‌ها و درگیر شدن همه سطوح دستگاه‌های اجرایی و انتظامی استان برای هر چه بهتر برگزار شدن این طرح مد نظر است.

وی ادامه داد: البته به جهت شرایط اقتصادی در روستا‌ها و حاشیه شهر‌ها نیازمند فعالیت خیران هستیم که این افراد خیر فعال هستند، ولی بخشی از منابع مورد نیاز برای تامین اقلام کمک‌های مومنانه، ماسک و ملزومات بهداشتی مورد نیاز است.

موهبتی گفت: در حوزه دارویی هم فعلا مشکلی نداریم، ولی با توجه به روندی که از جهت ویروس کرونا در کشور و سیستان و بلوچستان وجود دارد نگرانیم که در این حوزه، چون منتهی الیه استان‌های کشور هستیم دچار مشکلاتی شویم.

وی با بیان اینکه موج ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان با نوع دلتا آغاز و به لطف خدا با توجهی که شد کنترل لازم در حوزه این بیماری شکل گرفت تصریح کرد: در این راستا مجموع کمک‌هایی در راستای زیرساخت‌های بیمارستانی و مجموعه‌ای از نیازمندی‌های بهداشت و درمان در شرایطی که کشور خیلی درگیر ویروس کرونا نشده بود به این استان انجام شد که جای تقدیر دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهارداشت: همچنین ۲ بیمارستان برای مقابله با ویروس کرونا در استان در ۲ ماه اخیر شامل بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی سراوان و ۳۲۰ تختخوابی زاهدان راه‌اندازی شده است.

وی با تاکید بر اینکه سه بیمارستان ۶۰ تختخوابی توسط ارتش در زاهدان، خاش و منطقه سیستان راه‌اندازی شده افزود: معضل جدی کمبود نیرو در حوزه بهداشت و درمان در استان وجود دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی استاندار سیستان وبلوچستان کرونا در ایران سیستان و بلوچستان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۱۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی سپاه و‌ ارتش در سیل سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نیرو‌های سپاه و ارتش از زمین و هوا کار ارسال کمک‌ها به مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان را انجام می‌دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • سیستان و بلوچستان بعد از سیل (عکس)
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • سازش ۶۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری‎های سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان
  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی سپاه و‌ ارتش در سیل سیستان و بلوچستان