Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، خبرنگار سایت افغانستان شبکه خبری سی ان ان یک منبع دیپلماتیک گزارش داد که ارزیابی اطلاعاتی جدید نشان می‌دهد که کابل، پایتخت افغانستان طی یک هفته و به احتمال زیاد ۷۲ ساعت آینده توسط طالبان محاصره شود.

وی افزود البته این به معنای ورود طالبان به کابل نیست.

طبق گزارش سی ان ان، همچنین سفارت آمریکا در کابل دستورالعمل هایی به کارمندان خود داده که طی آن اسناد و مدارک حساس امحا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین رسانه‌های افغانستانی گزارش دادند که ستونی از دود از داخل سفارت کانادا در کابل دیده شده که نشان دهنده آن است که این سفارت نیز پیش از آنکه کارمندانش سفارتخانه را تخلیه کنند در حال از بین برد اسناد و مدارک هستند.

یک منبع دیپلماتیک نیز به سی ان ان گفت که اوضاع در افغانستان به یک چالش تبدیل شده و طرح‌ها درباره حضور آمریکا در افغانستان هر دقیقه تغییر می‌کند.

«جان کربی» سخنگوی پنتاگون شامگاه جمعه خبر داد که ۳ هزار نظامی آمریکایی آخر این هفته به کابل خواهند رسید تا به روند تخلیه دیپلمات‌ها و شهروندان آمریکایی از افغانستان کمک کنند.

طالبان از ماه آوریل در حالیکه نیروهای خارجی پس از ۲۰ سال خروج خود را از افغانستان تکمیل می‌کنند، حملاتش را برای شکست دولت کابل افزایش داده است. بنابر گزارش برخی منابع، درحال‌حاضر این گروه حدود دو سوم خاک افغانستان را در کنترل خود دارد.

از سوی دیگر امروز طالبان اعلام کرد که به مزار شریف، تنها ولایت باقی مانده در شمال افغانستان از ۴ جهت حمله کرده است. 

این در حالی است که روز گذشته این گروه موفق شد ولایت لوگر در ۷۰ کیلومتری کابل را به تصرف خود در آورد. 

پربیننده ترین طالبان در مرز ایران؛ رویکرد دولت سیزدهم چیست؟ واکنش وزیر خارجه پیشنهادی دولت سیزدهم به «عکس سفیران» شهر هرات افغانستان به دست طالبان سقوط کرد طالبان نزدیک ترین مرکز استان به پایتخت را تصرف کرد طالبان قندهار را هم تصرف کرد / مسیر طالبان برای رسیدن به قلب افغانستان باز شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۱۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور قاریان ایرانی در نمایشگاه کابل جلوه‌ای از همدلی دو ملت

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دیدار از نخستین نمایشگاه ملی قرآن در افغانستان اظهار داشت حضور قاریان ایرانی در نمایشگاه کابل جلوه‌ای از همدلی دو ملت است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سید روح الله حسینی» رایزن فرهنگی ایران در کابل در بازدید از نخستین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان، با اشاره بر اشتراکات زبانی، تاریخی، فرهنگی، اجتماعی، نژادی و زبانی بین ایران و افغانستان تصریح کرد، در این نمایشگاه یکی از بارزترین نقاط اشتراک دو کشور که قرآن کریم است، به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: حضور پررنگ گروه‌های قرآنی و قاریان ایرانی در این نمایشگاه که جلوه دیگری از نزدیکی بیش از پیش ایران و افغانستان را به نمایش گذاشت، نویدبخش شروع تازه‌ای از وزش نسیم روح‌بخش قرآن در دوره حاکمیت جدید، به عنوان ریسمان مستحکم الهی بین دو کشور ایران و افغانستان خواهد بود.

حسینی ادامه داد: این امیدواری اکنون به‌وجود آمده که نمایشگاه قرآن شروعی پربرکت برای استمرار نمایشگاه‌های دیگر در ولایات مختلف افغانستان باشد.

افغانستان| با عمل به قرآن ملت سرافراز باقی می‌مانیمگشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان

نخستین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان، عصر چهارشنبه(12 اردیبهشت 1403) با حضور فرهنگیان، اساتید حوزه و دانشگاه و شماری از مقام‌های حکومتی در کابل گشایش یافت.

این نمایشگاه با شعار «جامعه افغانی، تربیت قرآنی» به مدت هفت روز از ساعت 10 صبح الی 4 بعدازظهر آغاز به کار کرده است. در این نمایشگاه 25 غرفه قرآن کریم و آثار مرتبط با آن به نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان
  • بازدید رایزن فرهنگی ایران در کابل از نخستین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • حضور قاریان ایرانی در نمایشگاه کابل جلوه‌ای از همدلی دو ملت
  • میزبانی از دختران افغان در دومین روز نمایشگاه قرآن کابل
  • یسنا احتمالا ربوده شده بود
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان
  • طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم