Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور گفت: ایران از منظر بشردوستانه، حفظ کرامت انسانی و با نگاهی دینی و معنوی آوارگان کشور افغانستان را اسکان داده است، همه افرادی که تاکنون مراجعه کردند به سمت خاک خودشان بازگشت داده شده‌اند. حسین قاسمی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به اظهارات برخی مقامات سازمان ملل مبنی بر ضرورت باز نگه داشتن مرز کشور‌های همسایه افغانستان برای ورود آوارگان این کشور، گفت: صرف اظهارنظر برخی مقامات سازمان ملل، دلیلی نمی‌شود که سیاست کشور‌ها براساس نظر آن‌ها تنظیم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: گذرگاه‌های مرزی مشترک با افغانستان همزمان با شیوع ویروس کرونا با یکسری محدودیت‌ها روبرو شد. بعد از شیوع ویروس هندی نیز محدودیت‌های سخت گیرانه‌تری برای تردد وضع شد. خیلی از افراد به دلایل خانوادگی، اقتصادی و یا اجتماعی ترددهایی داشتند که آن‌ها نیز با همان پروتکل‌های بهداشتی انجام شد.
مدیر کل امور مرزی وزارت کشور تاکید کرد: از قبل پیش بینی می‌کردیم که تحولات در کشور افغانستان منجر به حضور آوارگان این کشور به سمت مرز‌های ایران شود، این آمادگی را به استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی ابلاغ کردیم تا در قالب مدیریت بحران اماکنی را در نظر بگیرند تا اگر چنین افرادی مراجعه کردند آن‌ها را در همان اماکن مستقر کرده و بعد با دولت مرکزی افغانستان هماهنگ کرده و این افراد به موطن خودشان بازگشت داده شوند.
قاسمی عنوان کرد: یک مرحله از مرز دوقارون، دو مرحله از ماهیرود و یک مرحله نیز از میلک سیستان و بلوچستان شاهد مراجعه مردم عادی و برخی از نظامیان و مسئولان اداری مستقر در مرز‌های کشور افغانستان بودیم که از ترس جان خود به سمت ایران آمده بودند.
وی گفت: این افراد را با هماهنگی دستگاه‌های امنیتی، نظامی، انتظامی و وزارت خارجه، اسکان دادیم يا اگر ادوات داشتند آنها را گرفتیم و بلافاصه پس از انجام هماهنگی‌ها این افراد را با هواپیما بازگرداندیم.   مدیر کل امور مرزی وزارت کشور گفت: ایران فراتراز آنچه سازمان ملل اعلام کرده از منظر بشر دوستانه و حفظ کرامت انسانی و با نگاهی دینی و معنوی آوارگان از کشور افغانستان را اسکان داده است اما برخی کشور‌های همسایه افغانستان مرز‌های خود را به روی این افراد بسته و این را هم به صراحت اعلام کرده اند. همه افرادی که تاکنون مراجعه کردند به سمت خاک خودشان بازگشت داده شده اند.   بیشتر بخوانید:  فرار از دست طالبان

 

انتهای پیام/

برچسب ها: آزادگان افغانستانی نقاط مرزی مشترک

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نقاط مرزی مشترک کشور افغانستان سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۱۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج تمتع ۱۴۰۲ بازگردانده می شود

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، براساس اعلام سازمان حج و زیارت با تلاش مستمر دست اندرکاران و مدیریت هزینه ها و تسویه حساب نهایی با شرکت های طرف قرارداد، در حوزه های مختلف خدماتی حج، مبلغی از وجوه دریافتی به حساب زائران حج تمتع ۱۴۰۲ بازگردانده خواهد شد. 

در اطلاعیه سازمان حج و زیارت در این ارتباط آمده است: «با تغییر در برخی از فرآیندها به منظور مدیریت هزینه ها در بخش های حمل و نقل، تغذیه و تدارکات، خدمات پزشکی و همچنین کاهش خادمان ضیوف الرحمن ( عوامل اجرایی ، فرهنگی و پزشکی ) و از طرفی حمایت های دولت مردمی در تامین ارز مورد نیاز خدمات هواپیمایی و فرودگاهی، مبلغی به عنوان مانده عملیات شناسایی شد، لذا مقرر گردید از امروز تا ۱۰روز آینده به حساب ۸۲۵۰۰ زائر حج تمتع سال ۱۴۰۲ مبلغ ۸۵ میلیون ریال مسترد شود. 

در خبر پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت در این زمینه تأکید شده است: «از آنجا که مبالغ صرفه جویی شده مربوط به هزینه هائی غیر از موضوع اسکان حجاج بوده است، مبلغ محاسبه شده برای کلیه زائران یکسان می باشد.»

 انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی
  • مقام سازمان ملل: حمله به رفح «یک تراژدی غیرقابل وصف» است
  • ارسال کمک های بشری روسیه به افغانستان
  • ارائه خدمات ضروری به بیش از ۸۰۰ هزار نفر در افغانستان
  • ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج تمتع ۱۴۰۲ بازگردانده می شود
  • لازارینی: امیدوارم اسرائیل مانع سفر یکشنبه من به غزه نشود
  • شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی + فیلم
  • آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستانی در گمرک
  • تکذیب مسدود شدن گذرگاه های فراه و نیمروز
  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد