Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدصالح هاشم‌ گلپایگانی پیش از طهر امروز در همایش استانی تجلیل از برترین‌های امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان اظهار کرد: آنچه در استانی مانند کردستان نظر انسان را بیش از هر چیزی جلب می‌کند تعاون و وحدتی است که در بسیاری از مسائل دینی و مذهبی و غیره به صورت ملموس دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: عشق و ارادت به امام حسین(ع) یکی از مصادیق عینی وحدت در بین مردم کردستان است.

هاشمی‌گلپایگانی در ادامه از امام حسین(ع) یک الگوی کامل انسانی نام برد و گفت: امام حسین(ع) مظهر مبارزه با زشتی، مبارزه با پلیدی و مقابله با ظلم و ستم هستند.

دبیر ستاد مرکزی امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: امام حسین(ع) مجموعه‌ای از الگوهاست تا جاییکه در کربلا از طفل 6 ماهه تا پیرمرد 80 ساله الگو داریم که حول و محور این امام همام گرد هم آمده‌اند.

هاشمی‌گلپایگانی تصریح کرد: در زمان امام حسین(ع) الگوی هدایت مردم بودند و مغضوبین کسانی بودند که به روی این امام شمشیر کشیدند و ظالین هم کسانی بودند که گفتند ما کاری به کار کسی نداریم.

وی افزود: با امام حسین(ع) می‌توان وحدت انسانی و وحدت شیعه و سنی درست کرد.

دبیر ستاد مرکزی امر به معروف و نهی از منکر از امام حسین به عنوان هادی نام برد و گفت: این راهنما و هادی هدف از قیام عاشورایی خود را امر به معروف و نهی از منکر معرفی می‌کنند.

هاشمی‌گلپایگانی تصریح کرد: جامعه‌ای که در برابر امر به معروف و نهی از منکر بی‌تفاوت باشد منکرات در آن رخنه می‌کند و ریشه می‌دواند و در نتیجه چنین جامعه‌ای نابود خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر قوه‌ عکس‌العمل‌داری وجود داشته باشد که بگوید ظلم را در هر نقطه‌ای قبول نمی‌کنم زشتی‌ها و منکرات از جامعه دور می‌شود.

وی با بیان اینکه مشکل امام حسین(ع) با یزید سر مسائل شخصی نبود، گفت: در مسیر امر به معروف و نهی از منکر خون ولی خدا ریخته شد و این نشان از اهمیت و جایگاه این فریضتین الهی است.

دبیر ستاد مرکزی امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: جامعه ما در حمله و تهاجم فرهنگ منکر غربی در بسیاری از موارد عقب‌نشینی کرده است و خانواده‌ها به همین دلیل دچار مشکل شدند.

هاشمی‌گلپایگانی اظهار داشت: ما باید با امام حسین(ع) زندگی‌ها را بسازیم و تمام زوایای زندگی خود و روابط داخلی و خارجی را استوار کنیم.‌

دبیر ستاد مرکزی امر به معروف و نهی از منکر افزود: ما باید در برگزینی دوست به این اصل مهم دوستی با امام حسین(ع) را ملاک عمل قرار دهیم.

به گفته هاشمی‌گلپایگانی، رفتار و سیره امام حسین(ع) باید در تمام زوایای زندگی سیاسی، اجتماعی، دینی، فرهنگی و غیره ملاک عمل قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر در قالب برگزاری همایش و سمینارها تحقق پیدا نمی‌کند، گفت: امر به معروف و نهی از منکر تنها در بستر ایجاد تشکل‌های مردمی عملیاتی خواهد شد.

وی اذعان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت هیئت علمی دانشگاه‌ها از دیگر نکات مهمی است که در این راستا باید ملاک عمل قرار گیرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور افزود: برای نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید لشکر سایبری ایجاد کرد که امروز به شدت دشمنان روی این مسئله کار می‌کنند.

وی اظهار کرد: کردستان یکی از فعالترین استان‌های کشور در حوزه احیای امر به معروف و نهی از منکر و برنامه‌های مختلف است.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: محمدصالح هاشمی گلپایگانی امر به معروف و نهی از منکر هاشمی گلپایگانی امام حسین ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۱۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع بزرگ صادقیون برگزار می‌شود

اجتماع صادقیون در روز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام در میدان صادقیه برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مرتضی متشرغی «دبیر اجرایی» این اجتماع مردمی با اعلام این خبر گفت: شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، از ساعت ده صبح، عزاداران مکتب جعفری به سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام برای بیست و چهارمین سال برگزاری تجمع در میدان صادقیه، جمع شده و به اقامه عزا می‌پردازند.

وی افزود: در این مراسم که با قرائت قرآن توسط استاد هادی موحد امین و سخنرانی حضرت حجه الاسلام والمسلمین سید علیرضا حسینی همراه خواهد بود، مادحین حاج سعید حدادیان، حاج امیر عباسی، حاج عبدالرضا هلالی، کربلایی علی پور کاوه و کربلایی محمد حسین حدادیان، در عزای این امام همام مداحی خواهند کرد.

متشرعی با دعوت از عموم شهروندان و عاشقان مکتب جعفری ادامه داد:تشییع پیکر مطهر شهید گمنام، فعالیت ده‌ها موکب مردمی، حضور دستجات عزاداری از مساجد و هییت‌های شمال‌غرب تهران در این اجتماع از موضوعات دیگر این رویداد مذهبی مهم در پایتخت خواهد بود 

دبیر اجرایی اجتماع صادقیون در پایان گفت: در راستای اجرای این اجتماع، محدودیت‌های ترافیکی نیز از طریق پلیس راهور اعمال خواهد شد که متعاقبا اطلاع رسانی می‌شود

دیگر خبرها

  • عفاف و حیا حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است
  • توضیحات وزیر کشور درباره انسداد مرز‌ها
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ 
  • اجتماع بزرگ صادقیون برگزار می‌شود
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه شغلی دارد؟
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه