Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی ظهر امروز در نشست گام دوم ستاد کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی اظهار کرد: ملت ایران در طول ۴۲ سال گذشته با تاسی از مکتب عاشورا در مسیر عزت و سربلندی گام برداشته و در مکتب انقلاب اسلامی فرهنگی با ارزش‌تر از عاشورا و شهادت نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ایثار و شهادت دو محور اصلی فرهنگ انقلاب اسلامی است و پیروزی‌های بزرگ ملت ایران در طول ۴۲ سال گذشته به واسطه این دو مولفه مهم است، ادامه داد: در شرایط فعلی گام برداشتن همراه با اعتقاد قلبی در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک ضرورت است چراکه یکی از مهم‌ترین اقدامات در مقابله با دشمنان در جنگ نرم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و جامعه‌ای که فرهنگ ایثار و شهادت در آن طنین انداز باشد همواره سربلند و استوار خواهد ماند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی یکی از مهم‌ترین دلیل پیروزی و بعد از آن ماندگاری فرهنگ دفاع مقدس را  وجود نقش مردم دانست و ادامه داد: امروز باید بکوشیم مشارکت مردمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را محقق کنیم و اگر مردم برای هر مسئله‌ای پای کار باشند قطعا اقدامات ماندگار انجام خواهد شد.

کریمی گفت: حضور و مشارکت پر رنگ مردم در برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی و اجتماعی موجب موفقیت و ماندگاری آن شد چراکه بیش از ۳ هزار فعال فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و سایر اقشار دیگر در برگزاری کنگره نقش مستقیم داشتند.

وی تصریح کرد: بزرگترین دستاورد برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی تشکر زیبای مقام معظم رهبری برشمرد که خستگی را از تن همه برگزارکنندگان بیرون آورد و قوت قلب بزرگی بود و البته حضرت آقا ادامه با قوت مسیر را مطالبه کردند و امروز موظف هستیم در راستای ادامه راه کنگره شهدای استان نقش آفرینی کنیم.

 فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه امروز کنگره شهدای استان مرکزی به یک جریان بزرگ فرهنگی تبدیل شده که به شکل قرارگاهی عمل می‌کند و مهم‌ترین ویژگی این جریان فرهنگی مردمی بودن آن است و بستر بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی، هنری و علمی در آن فراهم است، خاطرنشان کرد: راه اندازی نهضت خدمت رسانی و نهضت جمع آوری اسناد در حوزه دفاع مقدس از دیگر دستاوردهای مهم کنگره شهدا است که خدمت رسانی در ابعاد مختلف برای مردم استان راه اندازی شده و این مسیر ارزشمند با قوت ادامه پیدا می‌کند.

کریمی بیان کرد: امروز ستاد کنگره شهدای استان به عنوان یک ظرفیت بزرگ برای انجام اقدامات و فعالیت در راستای فرهنگ ایثار و شهادت گام برمی دارد و بیش از ۲۵ کمیته و ۱۶ کارگروه تخصصی در ستاد کنگره فعال هستند و در موضوعات تخصصی و مختلف نقش آفرینی می‌کنند.

وی ادامه داد: امروز در ابتدای تشکیل دولت سیزدهم و آغار به کار دوره جدید شوراهای اسلامی شهر و روستا انتظار می‌رود اهتمام و توجه بیشتری به فرهنگ ایثار و شهادت وجود داشته باشد و شهرداری و شورای اسلامی شهر اراک باید در این مسئله پیشگام باشد.

دفاع مقدس همچون لیله القدر انقلاب اسلامی است

محمد جعفرپور سرپرست شهرداری اراک نیز در نشست گام دوم ستاد کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی گفت: بزرگداشت شهدا و توجه به فرهنگ ایثار و شهادت یک اصل مهم و با اهمیت است چراکه حیات اسلام و انقلاب اسلامی مرهون خون شهدا در طول تاریخ است.

وی افزود: دفاع مقدس همچون لیله القدر انقلاب اسلامی است و امروز توجه به فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج آن یک نعمت و هدیه الهی است و امروز این فرصت در اختیار ما قرار داده شده و باید به بهترین نحو از آن استفاده کنیم.

سرپرست شهرداری اراک با بیان اینکه مجموعه شهرداری اراک با تکیه بر سیره ارزشمند شهدا در راستای گرامیداشت یاد و خاطر آن عزیزان تمام توان خود را پای کار می‌آورد و خوشبختانه نگاه فرهنگ محور در شهرداری اراک حاکم است، اظهار کرد: هرچقدر هزینه و انرژی برای ترویج فرهنگ ارزشمند ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا گذاشته شود قطعا سرمایه‌گذاری فرهنگی است و آثار و برکات آن به خوبی دیده خواهد شد.

جعفرپور گفت: مجموعه شهرداری اراک در کنار سپاه روح الله، اداره حفط آثار و بنیاد شهید اهتمام ویژه‌ای به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواهد داشت و با تعامل و هم افزایی در قالب ستاد کنگره شهدای استان مرکزی در این مسیر همواره نقش آفرینی خواهد کرد.

نقش مردم در ترویج فرهنگ شهادت یک راهبرد مهم و اساسی است 

غلامرضا کریمی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی نیز در نشست گام دوم ستاد کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی گفت: دفاع مقدس هویت ملت ایران و در امتداد فرهنگ عاشورا است و خوشبختانه همانگونه که مردم ایران عاشورایی هستند و اهتمام زیادی به زنده نگه داشتن عاشورا و فرهنگ حسینی دارند این عشق و علاقه نیز برای زنده نگه داشتن فرهنگ دفاع مقدس نیز وجود دارد.

وی بیان کرد: نقش مردم در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک راهبرد مهم و اساسی است و اگر برای تحقق این هدف از تجربیات گذشته همچون برگزاری کنگره شهدای استان و برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس استفاده کنیم قطعا موفق خواهیم بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی برگزاری بیش از ۱۵ اجلاسیه تخصصی، یک هزار برنامه شاخص فرهنگی و اجتماعی در کنگره و برگزاری بیش از ۵ هزار برنامه در چهل سالگی دفاع مقدس  تنها با حضور، مشارکت و نقش مردم محقق شد و امروز برای ادامه مسیر نیازمند مشارکت مردم هستیم و لذا ظرفیت‌های کنگره شهدای استان برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کریمی گفت: ماندگار بودن اقداماتی که در کنگره انجام شد یک اصل مهم بود و امروز شاهد هستیم بسیاری از اقدامات تا سال‌ها منشا برکات هستند که یک نمونه آن تکمیل مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس است که به برکت کنگره به پیشرفت‌های خوبی رسید.

وی بیان کرد: بسیاری از اقدامات کنگره شهدای استان موجب دلگرمی و امیدآفرینی مردم و خصوصا خانواده معظم شهدا شد و تهیه فرهنگ نامه ۲۳ جلدی شهدا از جمله این اقدامات است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: وجود با برکت حضرت امام(ره) در استان مرکزی یک سرمایه بزرگ و افتخار مردم استان است و در کنگره شهدای استان توانستیم به بخشی از این افتخار بزرگ بپردازیم، اما مسیر طولانی و اقدامات انجام نشده زیادی داریم که امیدواریم با برنامه ریزی صحیح به آنها پرداخته شود.

کریمی بیان کرد: همچنین تبیین نقش استان مرکزی در دفاع مقدس از جمله اقدامات ماندگار بود که علاوه بر اقدامات پژوهشی در این راستا اقدامات عملیاتی همچون اردوهای هفت اقلیم و طرح شهید مجید ایزد پناه انجام شد.

وی افزود: در سال جاری یکی از برنامه‌های مهم موزه دفاع مقدس بازدید اقشار مختلف مردم و خصوصا جوانان از این مرکز فرهنگی است که راویان تخصصی به تبیین بخشی از نقش استان می پردازند و تاکنون بیش از ۲۰ هزار نفر از این مرکز بازدید داشته‌اند که اگر شرایط قرمز بودن بیماری به پایان برسد با قوت ادامه خواهد داشت.

نصب ۴۰ المان با محوریت مکان شهدا

مسئول مرکز حفظ آثار سپاه روح الله استان مرکزی نیز از نصب ۴۰ المان با محوریت مکان شهدای ترور، بمباران ها، محل های اعزام، ستاد پشتیبانی ، مراکز آموزش و شهدا در سطح استان خبر داد.

سید جواد محمدی مسئول مرکز حفظ آثار سپاه روح الله استان مرکزی در نشست ستاد گام دوم کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی اظهار کرد: به برکت تفکر انقلاب اسلامی نصب تصاویر و المان های شهدا در معابر و خیابان ها انجام شده و امروز این اقدام از اهمیت بسیاری برخوردار است چراکه علاوه بر زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا سیره و سبک زندگی شهدا را معرفی می کند و لذا باید به آن اهتمام داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به اینکه ستاد کنگره شهدای استان از چندماه گذشته به عنوان یک وظیفه به مسئله ساماندهی المان های شهدا و رفع مشکلات آنها ورود پیدا کرده اقدامات میدانی و عملیاتی با مشارکت دستگاه های فرهنگی همچون بنیاد شهید، شهرداری اراک، دستگاه های فرهنگی و هنری در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه نتایج خوبی به همراه داشته است.

مسئول مرکز حفظ آثار سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم و محوری در ستاد کنگره شهدای استان تبیین نقش استان مرکزی در دفاع مقدس و آشنایی جوانان با عملکرد درخشان استان در جنگ تحمیلی بود که برنامه های مختلفی تدوین و برنامه ریزی شد، ادامه داد: ساخت المان های دفاع مقدس و نصب آنها در مکان های مهم استان از جمله اقدامات بود که ۴۰ المان با محوریت مکان شهدای ترور، بمباران ها، محل های اعزام، ستاد پشتیبانی ، مراکز آموزش و شهدا در سطح استان نصب شد.

وی بیان کرد: المان معرفی یک جمعیت و مردم یک منطقه است و با انسان سخن می گوید و لذا بار معنوی بسیار بالایی دارد و در المان های نصب شده در کنگره به این مسئله توجه زیادی شد و بسیاری از کارشناسان فنی و هنری در این مسئله اظهار نظر کردند.

به گفته وی مقرر شد در طی یک فراخوان عمومی به هنرمندان و اهالی فن برای نصب و ساماندهی المان های شهدا با مشارکت دستگاه های فرهنگی اقدام شود و امیدواریم بتوانیم اقدامی در خور شهدای عزیز انجام دهیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس استان مرکزی امام خمینی شهدا دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی کنگره ملی نقش امام خمینی ره ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سپاه روح الله استان مرکزی کنگره شهدای استان مرکزی ستاد کنگره شهدای استان استان مرکزی زنده نگه داشتن برگزاری کنگره انقلاب اسلامی دفاع مقدس دفاع مقدس شهرداری اراک نقش مردم شهادت یک حفظ آثار گام دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۱۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ محمدحسین فولادی امروز با بیان اینکه پیکر پاک شهید محمدشفیع فیضی‌زاده از شهدای جاویدالاثر استان ایلام پس از ۴۱ سال گمنامی شناسایی شد، گفت: پیکر پاک شهید والامقام در آن سوی مرز مهران و در مناطق عملیاتی زرباطیه عراق تفحص شده است.

بیشتر بخوانید: پیکر ۵ شهید دوران دفاع مقدس در فکه کشف شد

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام افزود: این شهید در عملیات والفجر۳، سال ۱۳۶۲ به شهادت رسیده است.

فولادی با اشاره به اینکه پیکر این شهید بزرگوار در پی تفحص‌های انجام گرفته در منطقه کشف شد و برای تعیین هویت به معراج شهدای تهران انتقال یافت، تصریح کرد: "دی. ان. ای" و آزمایش‌های ژنتیکی و هویتی بستگان نزدیک همه شهدای گمنام استان ایلام استخراج و ذخیره سازی شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه مراسم تشییع پیکر این شهید گرانقدر متعاقبا از طریق‌ رسانه‌ها اعلام می شود، گفت: این شهید دوران هشت سال دفاع مقدس، سال ۱۳۲۷ در روستای "چشمه پهن" بخش کارزان شهرستان سیروان متولد شد.

فولادی با تاکید بر اینکه پیش از این ایلام دارای ۶۹ شهید جاویدالاثر بود، افزود: شهیدان مرادحاصلی، زرگوش، محمدیان، چناری و غیوری زاده نیز از شهدای گمنامی بودند که پیکر پاک آنان تفحص و شناسایی شد.

در سال ۱۴۰۰ هویت ۲ نفر از شهدای گمنام مدفون در استان ایلام شامل شهید "سیدابوالفضل حسنی" ساکن استان تهران و مدفون در شهرستان بدره و شهید "قاسم شاه ولدی" از استان مرکزی و مدفون در دانشگاه آزاد ایلام نیز شناسایی شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228914 برچسب‌ها ایثار وشهادت

دیگر خبرها

  • شناسایی هویت شهید دفاع مقدس
  • پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال تفحص شد
  • تغییر در میزبانی استان کرمان از شهدای گمنام
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان