Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@03:21:34 GMT

لامپ ال ای دی

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۱۱۹۳۲

 خبرگزاری آریا- در حال حاضر کمبود انرژی درجهان و یافتن راه و حل مشکلات آینده انرژی جهان ، به یک اولویت اصلی برای دولت ها تبدیل شده است. پس از ساخت لامپ ال ای دی ، به دلیل راندمان نوری بالا ، اثر بسیار در صرفه جویی در مصرف انرژی ، ایمنی بالا، گرمای کم ، عدم آلودگی زیستی و محیطی، عمر طولانی و اقتصادی بودن لامپ ال ای دی در برنامه روشنایی بسیاری از جوامع مورد توجه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با استفاده از لامپ ال ای دی به منظور جایگزینی برای منابع روشنایی سنتی ، کار تحقیق و توسعه برای پیشرفت این تکنولوژی ادامه دارد.

عمر مفید لامپ ال ای دی بصورت میانگین در برندهای مختلف حدود 80000 تا100000 ساعت است. در مقایسه لامپ ال ای دی و لامپ رشته ای ، با در نظر گرفتن میزان روشنایی یکسان، مصرف برق لامپ ال ای دی یک هشتم لامپ رشته ای و یک سوم لامپ کم مصرف فلورسنت است. بنابراین ، می توان پیش بینی کرد که روشنایی و عملکرد لامپ ال ای دی توجه جهانی را به خود جلب می کند و بصورت گسترده ای در صنایع روشنایی کاربرد خواهد داشت.

ویژگی های لامپ ال ای دی

دیود های ساطع کننده نور یا به اختصار لامپ ال ای دی نوعی لامپ نیمه هادی است که می تواند مستقیماً انرژی الکتریکی را به نور تبدیل کند. روشنایی لامپ ال ای دی از ترکیب مجدد بارهای مثبت و منفی در دیود ها ایجاد می شود. ویژگی های ذاتی لامپ ال ای دی تعیین می کند که ایده آل ترین جایگزین برای منابع نور سنتی است و طیف وسیعی از کاربردها را ارائه می دهد. صرفه جویی در انرژی و ایمنی بالا یکی از مهمترین ویژگی های لامپ ال ای دی بشمار میرود. لامپ ال ای دی از منبع تغذیه ولتاژ پایین استفاده می کند. به طور کلی ، ولتاژ کار لامپ ال ای دی 2 تا 3.6 ولت و جریان کار 0.02 تا 0.03 آمپر است و مصرف برق در آن بسیار کم است ، جریان پایین و بازدهی بالای لامپ ال ای دی است که در کل ایمن تر از منبع تغذیه های ولتاژ بالا است. به همین علت لامپ ال ای دی در حال حاضر ، به طور گسترده ای در لوازم مختلف روشنایی و نشانگر در مکان های عمومی استفاده می شود.

مزایای لامپ ال ای دی

روشنایی لامپ ال ای دی می تواند به راحتی به میزان روشنایی لامپ های رشته ای قدیمی برسد و مصرف برق آن حدود 70 درصد از لامپ های معمولی و رشته ای کمتر است ، حتی تابش حرارتی کمتر از لامپ متال هالید و یا لامپ رشته ای است. حجم کم و کاربری آسان لامپ ال ای دی این امکان را در اختیارمان می گذارد تا به سادگی و در هر نوع طراحی از آن استفاده کنیم. لامپ ال ای دی در اصل یک تراشه بسیار کوچک است که در رزین اپوکسی محصور شده است ، بنابراین بسیار کوچک است و برای هر نوع چراغ و هر نوع طراحی روشنایی مناسب است. عمر طولانی لامپ ال ای دی این منبع روشنایی را از منابع روشنایی سنتی و قدیمی کاملاً متمایز می کند. باید در نظر داشته باشیم که برخلاف لامپ های رسته ای قدیمی و لامپ کم مصرف، لامپ ال ای دی تحت جریان و ولتاژ مناسب ، می تواند عمر مفیدی برابر با 100000 ساعت داشته باشد. باوجود همه اینها مزایای لامپ ال ای دی به اینجا ختم نمی شود. دیگر مزیت لامپ ال ای دی مدت زمان پاسخ گویی آن به جریان برق برای روشن شدن است. زمان پاسخ لامپ معمولی میلی ثانیه است ، در حالی که زمان پاسخ لامپ ال ای دی نانو ثانیه است. حفاظت از محیط زیست نکته مهم دیگر از مزیت های لامپ ال ای دی بشمار می رود. ال ای دی از مواد غیر سمی ساخته شده است که تابش و اثر حرارتی بسیار کمی دارد و مهمتر از همه قابل بازیافت است. همچنین در مقایسه با منابع روشنایی سنتی ، عملکرد ضد لرزه قوی تری دارد و در برابر ضربه مقاومت بیشتری دارد و می تواند شرایط نصب را در موارد و شرایط مختلف به سادگی برآورده کند.این لامپ کاملاً آب بندی شده و در رزین اپوکسی محصور شده است ، هیچ قسمت سستی در بدنه لامپ وجود ندارد ، که باعث می شود لامپ ال ای دی به آسانی آسیب نبیند. همانطور که گفته شد میزان گرمای تولید شده لامپ ال ای دی بسیار کم است، قابلیت کنترل دارد و می تواند به تغییرات مختلف رنگی که مورد نیاز است دست یابد.

کاربرد لامپ ال ای دی

لامپ ال ای دی به عنوان نور پس زمینه تابلوهای تبلیغاتی و برای جایگزینی لامپ فلورسنت استفاده می شود. از آنجا که درایور لامپ ال ای دی دارای ویژگی های مدار ساده ، منبع تغذیه مثبت و منفی ، راندمان بالا و اندازه کوچک است ، به طور گسترده ای در دستگاه های الکترونیکی قابل حمل استفاده می شود. همچنین این محصول به طور گسترده در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. استفاده از لامپ ال ای دی به عنوان نور پس زمینه نه تنها در محصولات الکترونیکی کوچک مانند تلفن همراه ، کنسول بازی ،دستگاه های پخش موسیقی و دوربین دیجیتال استفاده می شود ، بلکه درتلویزیون، لپ تاپ ها ، و رایانه های 15 اینچی یا اندازه صفحه نمایش بزرگتر نیز استفاده می شود. این یکی از بزرگترین کاربرد ال ای دی ها است و حدود 30 درصد از خروجی سالانه ال ای دی ها را به خود اختصاص داده است. لامپ ال ای دی به عنوان فلاش دوربین دیجیتال و برای جایگزینی لامپ زنون سنتی استفاده می شود. همچنین ظرفیت تولید سلول های خورشیدی در سراسر جهان بسیار زیاد است و در سال 2006 به 1110 میلی وات رسیده و ظرفیت تولید ماژول های خورشیدی بیش از 2000 مگاوات ~ 3000 مگاوات است. این شرایط بسیار مناسبی را برای استفاده از انرژی خورشیدی برای تامین برق مورد نیاز لامپ ال ای دی ایجاد می کند. در حال حاضر ، شرکت های فعال در صنعت روشنایی توانسته اند مجموعه کاملی از سیستم روشنایی ال ای دی با کاربردهای مختلف را، جهت استفاده در صنایع و مصارف مختلف و همچنین جهت استفاده عموم مردم را تولید کنند. در برخی از شهرها ، از سلول های خورشیدی ، باتری ها و مدارهای کنترل نور برای تامین و کنترل چراغ های خیابانی ال ای دی استفاده می شود که می توانند در تاریکی به طور خودکار روشن شده و هنگام سحر خاموش شوند. استفاده از انرژی خورشیدی برای جایگزینی تولید انرژی حرارتی ایده آل ترین نوع تامین انرژی لامپ ال ای دی است ، اما کاربرد وسیع انرژی خورشیدی در شهر ها برای تامین انرژی مورد نیاز ال ای دی های شهری نیازمند سیستم حساب شده و مهندسی است تا بتواند جایگزین انرژی مورد نیاز روشنایی شهری شود.

درباره نوراکومارت

تجهیزات روشنایی از جمله مواردی است که عموم مردم به صورت روزانه از آن استفاده می‌کنند و در سبد خرید بخش بزرگی از جامعه قرار دارد. نوراکو با هدف تسهیل در تهیه کالای با کیفیت و مقرون به صرفه برای همه افراد جامعه، فعالیت خود را به عنوان فروشگاه تخصصی تجهیزات روشنایی آغاز کرده است. با توجه به گسترش اینترنت و میل هر چه بیشتر افراد به خرید اینترنتی، خلاء حضور یک فروشگاه اینترنتی در زمینه تجهیزات روشنایی احساس می‌شد. نوراکو در تلاش است تا با تامین طیف کاملی از انواع محصولات، بتواند انتخاب اول ایرانیان در زمینه خرید تجهیزات روشنایی و خرید آنلاین لامپ باشد. نوراکو در حال حاضر با تامین بیش از 500 نوع کالا از تجهیزات روشنایی یکی از غنی‌ترین و بروزترین فروشگاه‌ اینترنتی در حوزه روشنایی محسوب می‌شود. ما در نوراکو امکان خرید اینترنتی و حضوری از معتبرترین و باکیفیت‌ترین برند‌های داخلی و خارجی را برای شما فراهم آورده‌ایم. نوراکو با تکیه بر سابقه 40 ساله خود در بازار روشنایی ایران و پرسنل حرفه ای خود این اطمینان خاطر را برای شما فراهم می‌آورد که با خرید اینترنتی و حضوری تجهیزات روشنایی از این مجموعه بهترین تجربه خرید را خواهید داشت.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: لامپ ال ای دی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۱۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انرژی زیادی برای دیدار با شمس آذر داریم

دریافت 95 MB

به گزارش خبرنگار مهر، رضا عنایتی شامگاه دوشنبه در نشست مطبوعاتی پیش از بازی با شمس آذر اظهار کرد: امیدواریم با دست پر از قزوین خارج شویم.

کد خبر 6092570

دیگر خبرها

  • بازدید مدیران صدای رسانه ملی از طرحهای عمرانی حرم رضوی
  • روشنایی ۱۵ کیلومتر از راه‌های استان بوشهر اجرا شد
  • صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر
  • راه اندازی نخستین موزه برق و روشنایی تبریز
  • انرژی زیادی برای دیدار با شمس آذر داریم
  • راه اندازی نخستین موزه برق و روشنایی در تبریز
  • نخستین موزه برق و روشنایی تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • سیستم روشنایی بوستان ولایت قم تکمیل می‌شود
  • سه روش راحت برای تعمیر لامپ LED به سبک مکزیکی (فیلم)
  • مانیتور Innocn 27D1Q چه ویژگی‌هایی دارد؟