Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@16:56:00 GMT

طرح‌های تولیدی راکد استان اردبیل احیا و فعال می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۱۲۰۴۱

طرح‌های تولیدی راکد استان اردبیل احیا و فعال می‌شود

به گزارش ایرنا ، ارژنگ عزیزی روز شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع سرمایه‌گذاری خلخال اظهارکرد: طرح‌های اشتغال‌زا در بخش‌های کشاورزی ، صنعت و گردشگری که در فعالیت خود با مشکل مواجه و فعالیت‌های تولیدی آنها متوقف شده است ، برای ارائه بسته‌های حمایتی از جمله امهال بدهی و یا ارائه تسهیلات بانکی سرمایه در گردش دوباره احیا و به چرخه کار و تولید باز می‌گردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او با بیان اینکه روند احیای واحدهای راکد و نیمه‌تمام در حوزه‌های کشاورزی و صنعت استمرار می‌یابد، افزود: واحدهای راکد به علل مختلف از جمله داشتن بدهی بانکی، نداشتن توجیه اقتصادی ، اختلاف بین شرکا و نداشتن بازار و سرمایه در گردش از فعالیت باز می‌مانند که در بخش صنعت و کشاورزی برنامه‌ریزی‌های لازم برای فعال‌سازی مجدد واحدهای راکد انجام می‌شود.

عزیزی با تاکید بر حمایت از صاحبان و سرمایه‌گذاران توانمند طرح‌های تولیدی مشکل‌دار و راکد استان گفت: لازم است که شهرستان‌ها نسبت به شناسایی دلایل رکود در واحدهای صنعتی و کشاورزی  اقدام کرده و مشکلات را برای بهره‌مندی صاحبان واحدهای واجد شرایط از بسته‌های حمایت اقتصادی به مرکز اطلاع دهند.

وی با بیان اینکه برغم تلاش برای احیای برخی از واحدهای راکد تولیدی ، صاحبان آنها رغبتی به ادامه فعالیت اقتصادی نشان نمی‌دهند، افزود: واحدهایی که توجیه اقتصادی ندارد باید به واحد دیگری تبدیل شده تا بتوانیم از ظرفیت آن برای تولید در بخش دیگر استفاده کنیم.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل فعال شدن واحد نئوپان خلخال و پنبه پاک‌کنی در اصلاندوز را نیز نمونه‌ای از فعال‌سازی واحدهای راکد در استان دانست و گفت: فعال سازی این واحدها علاوه بر ایجاد اشتغال موجب رونق اقتصادی در منطقه نیز می‌شود.

عزیزی توجه ویژه به واحدهای راکد از سوی دستگاه‌های استانی و شهرستانی را مورد تاکید قرار داد و افزود: با شناسایی مشکلات این واحدها و در صورت وجود مشکلات مالی و سرمایه در گردش نسبت به تامین تسهیلات از محل‌های مختلف اقدام می‌شود.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات بانکی از محل تسهیلات اعتباری تبصره ۱۸ به صاحبان واحدهای تولیدی مشکل‌دار مالی اظهارکرد: دستگاه‌های مرتبط طرح‌های دارای توجیه و اشتغال‌زا که نیازمند تسهیلات هستند را با اولویت تا ۲ هفته آینده استخراج و به کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان معرفی کنند.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل با بیان اینکه طرح‌های مهم به لحاظ تاثیرگذاری در تولید و اشتغال از سهمیه بیشتری برای دریافت تسهیلات برخوردار می‌شوند، افزود: با توجه به اینکه این تسهیلات بصورت متمرکز از سوی وزارتخانه‌ها توزیع می‌شود ،تلاش و  پیگیری مدیران حوزه کشاورزی، صمت و گردشگری برای جذب تسهیلات منوثر واقع خواهد شد.

عزیزی بر لزوم تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی متولی در راستای جذب سهمیه استان از وزارتخانه‌های مربوطه تاکید کرد و گفت: لازم است طرح‌های بیشتری برای اخذ تسهیلات شناسایی و اولویت‌بندی شود که در صورت نداشتن شرایط دریافت تسهیلات برای یک طرح ، طرح دیگری جایگزین شده و سهم بیشتری از این محل به استان جذب شود.

در این جلسه آخرین وضعیت ۲۳ طرح تولیدی راکد در بخش کشاورزی و همچنین ۱۵ طرح تولیدی در بخش صنعت خلخال ارزیابی و با ارائه بسته‌های حمایتی به ۶ واحد صنعتی و چند طرح راکد کشاورزی در بخش دامداری موافقت شد.

برچسب‌ها خلخال تعاونی استان اردبیل اشتغال زایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خلخال تعاونی استان اردبیل خلخال تعاونی استان اردبیل اشتغال زایی واحدهای راکد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۲۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: ۱۵۸ واحد تولیدی در استان زنجان راکد یا تعطیل است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان؛ حجت‌الاسلام علی فرجی برحق، امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت- در اولین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان، ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی بر اهتمام جدی اعضا برای تحقق شعار سال تاکید کرد.

وی با اشاره به نام‌گذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری گفت: با عنایت به تاکید چندین ساله معظم‌له توجه بر اقتصاد کشور، مسئولیت همه را سنگین‌تر می‌کند که نیازمند همت و تلاش مضاعف بخش‌های دولتی و خصوصی است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه رئیس قوه قضائیه در جلسات و سخنان خود در جمع مسئولان قضائی دادگستری‌های سراسر کشور تاکید بر رصد و پیگیری جدی مسئولان قضائی برای رفع موانع و مشکلات قضائی واحدهای تولیدی داشتند، بیان کرد: دادگستری استان زنجان در اجرای دستورات و تأکیدات رئیس دستگاه قضا به دنبال ارائه راهکار و کمک برای رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی است.

فرجی‌برحق با اشاره به گزارش رئیس صمت استان مبنی بر تعطیلی یا راکد ماندن تعداد ۱۵۸ واحد تولیدی در استان تاکید کرد: تعطیلی این تعداد واحد تولیدی در استان قابل پذیرش نیست، بنابراین با اولویت‌بندی و انجام کار کارشناسی و تخصصی از سوی مسئولان متولی امر راهکارهایی برای رفع موانع این واحدها صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری زنجان اظهار کرد: جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی در سال جدید باید همراه با خروجی مثبت و اقدامات مؤثر باشد، همه مسئولان باید برای تحقق شعار سال یک کار عملیاتی و جهادی انجام دهند و انتظار ما فعال کردن واحدهای تولیدی راکد در استان است.

به گزارش ایمنا، در ابتدای جلسه رئیس کل دادگستری استان به همراه اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی از بخش‌های شرکت آنا کیمیا منگنز و آنا شیشه که در حال احداث است، بازدید کرد.

کد خبر 747859

دیگر خبرها

  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • ۱۳ مزرعه غیر فعال تولید مرغ مادر آرین احیا می‌شود
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
  • احیای ۳۰۸ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل