Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@13:42:05 GMT

امام حسین(ع) محور وحدت مسلمانان جهان اسلام است

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۱۲۱۳۱

امام حسین(ع) محور وحدت مسلمانان جهان اسلام است

گروه استان‌ها - نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت:امام حسین(ع) مرکز و محور وحدت مسلمانان جهان اسلام است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی پیش‌ازظهر امروز در جلسه ستاد عتبات عالیات و مواکب اربعین که با حضور مسئولان، مدیران و رابطان استانی در دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تسلیت ایام محرم اظهار داشت: حضور در جمع خادمان امام حسین(ع) را غنیمت شمرده چراکه دلدادگانی از مکتب حسینی گرد هم آمده‌اند تا به زائران سرور و سالار شهیدان خدمت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مدیران موکب‌های استان کردستان در سال‌های گذشته و امسال برای اعتلای نام حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) زحمات زیادی تقبل شده و می‌شوند، که جای تقدیر دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان به چرایی زنده‌ نگه‌داشتن واقعه کربلا اشاره و تصریح کرد: زیارت و پیروی از مکتب امام حسین(ع) معرفت‌زا و معنویت‌زا است در حالی‌که معاندان این را شرک می‌دانند!

وی با بیان اینکه زیارت امام حسین(ع) ایجادکننده اخلاق‌گرایی است، گفت: یکی از درس‌های امام حسین(ع) اخلاق، ادب، وفاداری، اخوت و برادری بوده که باید به بازگویی آن پرداخته شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی بیان کرد: متاسفانه برخی‌ها در مراسمات این ایام نیمی از زمان سخنرانی را به داستان اختصاص داده در حالی‌که می‌توان به بازگویی فداکاری و ایثار امام حسین(ع)، روایات، بیان حقایق و واقعیت‌ها و اهل‌بیت(ع) بپرداطند.

وی با بیان اینکه زیارت امام حسین(ع) وحدت‌آفرین، بیانگر ارزش‌ها و شور جهاد ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: مردم استان کردستان ارادت خاصی به امام حسین(ع) دارند و همواره در کتاب‌های معتبر و سخنرانی‌های ماموستاهای اهل‌تسنن به جایگاه و عظمت حضرت سیدالشهدا(ع) اشاره شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با یادآوری اینکه حضرت سیدالشهدا(ع) مرکز و محور وحدت مسلمانان است، تاکید کرد: هرساله زائران زیادی از اقصی نقاط کشور به کربلا مشرف شده که باید در این برهه زمانی بازسازی فکری کرده و برای برگزاری باشکوه برنامه‌های ایام‌ محرم در دوران پساکرونا برنامه‌ریزی داشته باشیم.

تعهدات ستاد عتبات باید با هماهنگی ستاد استانی باشداعلام آخرین جزئیات اعزام زائران ایرانی به کربلا/ تعطیل نشدن زیارت عتبات با تدبیر امکانپذیر بود/ هزینه سفر انفرادی به عتبات 17 میلیون تومان!

انتهای پیام/481/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه استان کردستان امام حسین ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۲۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند

 

به گزارش تابناک، جلسه نوبت عصر روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس حدود ۴۰ دقیقه بعد از آغاز به کار، به دلیل غیبت تعدادی از نمایندگان و نرسیدن به حد نصاب جلسه با اعلام محمدباقر قالیباف رئیس مجلس پایان یافت.

بنابر گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، گفت: تعداد نمایندگان حاضر در مجلس برای رای گیری به حدنصاب نرسیده است و نمی‌توانیم بررسی بودجه را دنبال کنیم لذا پایان جلسه را اعلام می‌کنم.

 
 
وی گفت که جلسه بعدی مجلس فردا (سه‌شنبه) برای ادامه بررسی بخش دوم بودجه تشکیل می‌شود. این در حالیست که از روز گذشته اعلام شده بود که جلسات صحن مجلس تا پایان رسیدگی به بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در ۲ نوبت برگزار خواهد شد.

قالیباف همچنین از اعضای هیأت رئیسه مجلس خواستار قرائت اسامی غایبان و متاخران جلسه شد که علی کریمی فیروزجایی عضو هیأت رئیسه مجلس اسامی آنها را به شرح زیر قرائت کرد:

- عبدالجلال ایری

- امیرحسین بانکی پور

- علی جدی

- حسین حسین‌زاده

- جعفر راستی

- رجب رحمانی

- جلیل رحیمی جهان آبادی

- جلال رشیدی کوچی

- ابراهیم رضایی

- محمدرضا رضایی کوچی

- مجتبی رضاخواه

- یعقوب رضازاده

- منصورعلی زارعی

- علیرضا زندیان

- قاسم ساعدی

- محمد سبزی

- حسن شجاعی

- مهدی شریفیان

- منصور شکرالهی

- مهدی طغیانی

- فرهاد طهماسبی

- روح‌الله عباسپور

- محمود عباس زاده

- بهزاد علیزاده

- ابوالفضل عمویی

- محسن فتحی

- حسین گودرزی

- محمدرضا مبلغی

- حسن محمدیاری

- غلامرضا مرحبا

- اردشیر مطهری

- محمدطلا مظلومی

- فاطمه مقصودی

- سید محمد موحد

- سید کاظم موسوی

به گزارش ایسنا، بر اساس ماده ۷۱ آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، انعقاد رسمی جلسات و اعتبار اخذ رأی منوط به حضور حداقل دو سوم مجموع نمایندگان در صحن است؛ بنابراین از مجموع ۲۸۶ نماینده فعلی (با حساب ۴ نماینده‌ای که در طول این ۴ سال به هر دلیلی از مجلس جدا شدند)، برای رسمیت یافتن جلسه نوبت عصر روز دوشنبه صحن مجلس باید ۱۹۱ نفر در جلسه حاضر می‌شدند.

دیگر خبرها

  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • سفر به عتبات یک سفر توحیدی است
  • احداث ۴ شبستان جدید در آستان حسینی
  • نشست هم‌افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • آشتی داخلی، محور نشست فتح و حماس در پکن
  • دیدار شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی و تاکید بر اتحاد مسلمانان
  • زیارت اماکن مقدس عراق در هوای بارانی + فیلم
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام